Ai niin ja kun tuo on tuollaista karkeaa hiekkaa niin kestääkö tuo normaalin pohjalapolla puhdistuksen, vai onko parempi vain pöyhiä? Tuossa isommassa akvaariossani on kunnon sora, niin sen olen vain laponnut ja tuon "rantahiekka"-alueen pöyhinyt, mutta mites tuo karkea hiekka parhaiten pidetään puhtaana?
Kalasto 96-litraiseen akvaarioon?
Valvoja: Moderaattorit
Kalasto 96-litraiseen akvaarioon?
Uusi pieni akva kypsymässä mustalla pohjahiekalla ja tummalla taustalla
Tarkoitus olis tehdä yhdistetty poikasallas ja kenties jotain vakioasukkaitakin. Mietin itse, että jos kardinaalitetroja laittaittaisi parven, mutta voisiko tuohon laittaa jotain muutakin? Kivoja värikkäitä kaloja, jotka eivät syö albiinopartamonnien poikasia... Onko pohjakaloissa mitään sopivia olemassa noin pieneen akvaan?
Ai niin ja kun tuo on tuollaista karkeaa hiekkaa niin kestääkö tuo normaalin pohjalapolla puhdistuksen, vai onko parempi vain pöyhiä? Tuossa isommassa akvaariossani on kunnon sora, niin sen olen vain laponnut ja tuon "rantahiekka"-alueen pöyhinyt, mutta mites tuo karkea hiekka parhaiten pidetään puhtaana?![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ai niin ja kun tuo on tuollaista karkeaa hiekkaa niin kestääkö tuo normaalin pohjalapolla puhdistuksen, vai onko parempi vain pöyhiä? Tuossa isommassa akvaariossani on kunnon sora, niin sen olen vain laponnut ja tuon "rantahiekka"-alueen pöyhinyt, mutta mites tuo karkea hiekka parhaiten pidetään puhtaana?
-
nepis76
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Kalasto 96-litraiseen akvaarioon?
Pohjakalat yleensä tarvitsevat hiekkapohjan. Kovin teräväsärmäisessä sorassa ne saavat hiertymiä ja ainakin monnisten viikset tuppaavat kärsimään.
Mites olis vaikkapa kirsikka- tai tulisukaravut? Punainen ja musta olis aika makee yhdistelmä.
Mites olis vaikkapa kirsikka- tai tulisukaravut? Punainen ja musta olis aika makee yhdistelmä.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
http://www.karvakasat.net
Hiekkaa se onkin (koko jotain 1-2mm)
Tuli sanottua sitä karkeaksi siksi kun toisessa akvaariossa on sora (raekoko n.5 mm), ja lisäksi tehtynä alueita akvaariosta jälkikäteen ihan hienolla vaalealla hiekalla. Tuohon vaaleaan hiekkaan verrattuna tuo musta on karkeaa
Sori sekava selitykseni ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
-mintam-
- Junior Member

- Akvaarioseurat: Onkos semmosia lähellä?
- Sukupuoli: Nainen
Itselleni tulisi mieleen jokin nuoliainen tai katinkultamonni pohjakalaksi. Itse olisin varuillani noitten kirsikka- ja tulisukaravun kanssa kun eivät tykkää niin lämpimästä vedestä kuin kardinaalitetra.
530-litran seura, 20-lirtan rapula ja kaksi kissaa.
Tyhjillään 60-litranen ja 160-litra.
Tyhjillään 60-litranen ja 160-litra.