Tyhmä kysymys merivuokoista
Valvoja: Moderaattorit
Tyhmä kysymys merivuokoista
Eli olisiko kenelläkään tietoa siitä voiko samaan altaaseen laittaa useamman kuin yhden merivuokon? Ja jos voi voiko ne olla eri lajia? Olen etsinyt vastausta kysymyksiini jo pidempään, mutta tuloksetta.
Re: Tyhmä kysymys merivuokoista
Kiitos vastauksesta, Jorg!
Sitten olisi toinen tyhmä sykymys:
Voiko meritähtiä ottaa useamman kuin yhden (ja nyt puhutaan siis akvaariosta joka on 270L) samaan altaaseen?
Ja mitä meritähtiä uskaltaisi laittaa riutta-altaaseen?
Eurooppalaisilla ja USAlaisilla tuntuu olevan erikäsityksiä siitä mitkä otukset sopivat riuttaan ja mitkä ei
Sitten olisi toinen tyhmä sykymys:
Voiko meritähtiä ottaa useamman kuin yhden (ja nyt puhutaan siis akvaariosta joka on 270L) samaan altaaseen?
Ja mitä meritähtiä uskaltaisi laittaa riutta-altaaseen?
Eurooppalaisilla ja USAlaisilla tuntuu olevan erikäsityksiä siitä mitkä otukset sopivat riuttaan ja mitkä ei
-
Jorg
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: SMAS
- Sukupuoli: Mies
Linckia on hyvin yleinen tähti. Harmiton ja kivan näköinen.
-
Cai
- Junior Member

- Akvaarioseurat: FOMA #10, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Mutta 270 litraa ei välttämättä riitä Linckialle. Kasvavat isoiksi ja tarvitsevat paljon kiveä josta popsivat ruokaa.
-
SpiderWoman
- Junior Member

Linckia on erittain herkka ja vaatii ison ja kypsan altaan. Fromia on hyva ja sita loytyy useaa varia. Chocolate chip on yksi tahti joka ei sovellu riuttaan. Brittle tahti on hyva jatosten syoja, mutta *vihrea* syo myos pienia kaloja (syonyt mun Blue Spot Jawfish pari kuukautta sitten). Soveltuu riuttaan.
SpiderWoman kirjoitti: Fromia on hyva ja sita loytyy useaa varia.
Olen käsittänyt että Fromian ruokkiminen tuottaa ongelmia, samoin muutenkin akvaariossapito???
Itse olisin ajatellut Ophiolepis superba- tähteä, mutta 270L lienee liian pieni tällekkin. pitäisikö unohtaa kokotähti?
-
SpiderWoman
- Junior Member

Linckia on se joka on vaikeasti hoidettava. Ainakaan mulla ei ole ollut mitaan vaikeuksia Fromioiden kanssa ja talla hetkella mulla on 3 isommassa altaassa (oranssi, punainen ja violetti).
SpiderWoman kirjoitti:Linckia on se joka on vaikeasti hoidettava. Ainakaan mulla ei ole ollut mitaan vaikeuksia Fromioiden kanssa ja talla hetkella mulla on 3 isommassa altaassa (oranssi, punainen ja violetti).
Okei! Voisin siis tätä kokeilla, jos löydän jostain tai saan tilattua
-
Jorg
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: SMAS
Linckia vaatii kyllä kypsän altaan. Koko suosituksia olen nähnyt 50g+. Itsellä ollut 2 vuotta ilman ongelmia.
-
Inia
- Akvaariosisustaja 2005

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Minulla oli pitkään tällainen "Echunaster"
http://www.koralsiden.dk/Art/Echunaster_sp..jpg
Todella ihanteellinen, pienehkö, näyttävä ja harmiton.
Ostan heti uuden sellaisen kun jostain löydän. Edesmenneen yksilön hain Ruotsista.
http://www.koralsiden.dk/Art/Echunaster_sp..jpg
Todella ihanteellinen, pienehkö, näyttävä ja harmiton.
Ostan heti uuden sellaisen kun jostain löydän. Edesmenneen yksilön hain Ruotsista.