Redseamax!
Valvoja: Moderaattorit
-
HomerXVI
- Senior Member

- Sukupuoli: Mies
Redseamax!
Eli ymmärsinköhän oikein kun en noista merivesi asioista tiedä että kyseiseen red sea 250 akvaarioon on valmiiksi rakennettu tekniikka ja ei muuta kuin korallit sisään?Esittelyvideo löytyy Redseamax.com ja tuollaisen akvaarion bongasin kaupasta myynnissä.katsokaa mielenkiintoinen ladattava video!
-
Teemu Salonen
Re: Redseamax!
Jeps. Kyseessä tosiaankin on plug-and-play merivesiakvaario. Kaikki tekniikka yhdessä kasassa ja siististi piilossa.
Sen mitä tähän mennessä olen oppinut, niin mielestäni vedenkierto siellä on suhteellisen vähäistä ja pistemäistä, jollaista ei luonnossakaan riutalla ole. Niiden lisäksi hankkisin yhden tai kaksi sopivan tehoista streamia. Vink, vink, leppävaariosta saa halpoja;)
Eli se mitä tarvitset lisäksi on suola, pino vesitestejä, vedenhoitoaineet ja järjettömän pitkä pinna. Jos välineurheilijaksi haluaa ruveta, niin lista on loputon. Tosin en näe mitään järkeä sijoittaa satasia vedenpinnan tasausautomatiikkaan, jos altaan kansi on umpinainen. Mulla on juwelin altaaseen tehty riuttasysteemi, jossa haihtuminen on olematonta.
Sen mitä tähän mennessä olen oppinut, niin mielestäni vedenkierto siellä on suhteellisen vähäistä ja pistemäistä, jollaista ei luonnossakaan riutalla ole. Niiden lisäksi hankkisin yhden tai kaksi sopivan tehoista streamia. Vink, vink, leppävaariosta saa halpoja;)
Eli se mitä tarvitset lisäksi on suola, pino vesitestejä, vedenhoitoaineet ja järjettömän pitkä pinna. Jos välineurheilijaksi haluaa ruveta, niin lista on loputon. Tosin en näe mitään järkeä sijoittaa satasia vedenpinnan tasausautomatiikkaan, jos altaan kansi on umpinainen. Mulla on juwelin altaaseen tehty riuttasysteemi, jossa haihtuminen on olematonta.
-
HomerXVI
- Senior Member

Juu,mie olen ihan pihalla noista meripuolen asioista kun en ole niihin perehtynyt ollenkaan mutta kaupassa altaan nähdessäni pisti ekaksi silmään akvaarion lasin pyöreät nurkat ilman saumoja ja tarkemmin katsottuna se oli ilmeisesti akryylimuovista tehty.
-
HomerXVI
- Senior Member

Se oli Djurmagazinessa ruotsin puolella mutta hintalappua siinä ei näkyny,enkä hoksannu kysyäkkään mutta joku päivä kyllä tarkistan kun tulee asiaa käydä uudelleen.
-
Lammikkoilija
- Junior Member

Oletko käynyt jo kyselemässä paketin hintaa magasiinissa? Kiinnostaa kiinnostaa...
Mistähän sais halvimmalla tuollasen 250l RedSeaMaxin kotiin toimitettuna?
http://www.redseafish.com/redseamax/250 ... cs250.html

vai kannattaako samalla hinnalla koota itse?
http://www.redseafish.com/redseamax/250 ... cs250.html

vai kannattaako samalla hinnalla koota itse?
-
patu
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: FOMA #6
- Viesti:
16000 skr Luleåssa, http://www.akvariecenter.com/Shop/Index ... rtId=72060
-
nastamuumio
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TASHAS
Nyt päästiin asiaan, olikos kellään kanssa akvaristilla vielä suomessa tätä mallia ajossa. Nuita 130 malleja tuntuvat olevan mitä seuraillut. Polttaa eiku janottaa.
-
Aqualung
- Katalysaattori

Kyllä ne muuten ovat lasia eivätkä akryyliä.
Ja pikku disclaimerina mainittakoon että vaikka noissa ihan kelvollinen tekniikka kaikkineen tuleekin jo mukana, tullee harrastuksesta hyvin nopeasti lyhyt ja kallis jos sinne kippaa yksin tein kaiken elävän.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja pikku disclaimerina mainittakoon että vaikka noissa ihan kelvollinen tekniikka kaikkineen tuleekin jo mukana, tullee harrastuksesta hyvin nopeasti lyhyt ja kallis jos sinne kippaa yksin tein kaiken elävän.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
nastamuumio
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TASHAS
Kiitos muistutuksestaAqualung kirjoitti:Ja pikku disclaimerina mainittakoon että vaikka noissa ihan kelvollinen tekniikka kaikkineen tuleekin jo mukana, tullee harrastuksesta hyvin nopeasti lyhyt ja kallis jos sinne kippaa yksin tein kaiken elävän.