Eheim 2028 vuotaa, mitä nyt?
Valvoja: Moderaattorit
Eheim 2028 vuotaa, mitä nyt?
Putsasin suodattimen ja nyt kun asennan sitä paikalleen, pumppuosa vuotaa. Yritin ohjeista katsoa, mutta en kyllä käsitä mikä siinä voi olla.
Kellään kokemusta tai parempaa tietoa?
Mistä hemmetistä sitä vettä voi mennä siihen päällä olevaan pumppuosaan? En oikein keksi muuta kuin että letkut on huonosti, mutta kunnen niitä paremmin paikalleen saa. Mistä sitä vettä sinne voisi muualta mennä?
Kellään kokemusta tai parempaa tietoa?
Mistä hemmetistä sitä vettä voi mennä siihen päällä olevaan pumppuosaan? En oikein keksi muuta kuin että letkut on huonosti, mutta kunnen niitä paremmin paikalleen saa. Mistä sitä vettä sinne voisi muualta mennä?
Altaat: 400L malawaario
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Re: Eheim 2028 vuotaa, mitä nyt?
Tuolla pohditaan 2028:sin vuotamisia. http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... s+kehittyy
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Voi... sanonko mikä? Helpompaa on etsiä mies, joka korjaa tuon pumpun kuin alkaa itse sen kanssa tappelemaan. Vaivun epätoivon valtaan. ![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
http://translate.google.fi/translate?hl ... %26tl%3Den
Tässä olis jonkun laiset ohjeet, mutta jos ei onnistu, olis mieskin tarjolla
Tässä olis jonkun laiset ohjeet, mutta jos ei onnistu, olis mieskin tarjolla
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kiitos neuvoista. Tuolta deiciden laittamasta linkistä löytyy tosi upeat kuvat ihan vaihe vaiheelta. Minä nyt kävin tänään ostamassa tiivisteitä. Ne 3 tiivistettä niihin koreissa oleviin tötteröihin (huom. ammattilaiskieli
) ja kannen tiiviste sekä letkujen kiinnityksiin tulevat 2 tiivistettä. Sitä primeriin (vai mikä se nyt oli) tulevaa tiivistettä ei löytynyt. Vaselinia on myös purkillinen...
Näillä eväillä yritän tänään uudelleen. Ja jollei ala homma pelittää, niin sitten tarvitaan sitä miestä!
------------------------------
Tiivisteet vaihdettu, mutta vuotaa edelleen.
Täytyy oikein ajatuksen kanssa katsoa tuo kuvallinen ohje vielä. On tää kanssa, kun kunnolla siivoaa niin ei tule kuin harmia.![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Näillä eväillä yritän tänään uudelleen. Ja jollei ala homma pelittää, niin sitten tarvitaan sitä miestä!

------------------------------
Tiivisteet vaihdettu, mutta vuotaa edelleen.

Täytyy oikein ajatuksen kanssa katsoa tuo kuvallinen ohje vielä. On tää kanssa, kun kunnolla siivoaa niin ei tule kuin harmia.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Siivositko ja puritko sen primerin? Sieltä se todennäköisesti vuotaa.
/jari
-
- Elite Member
Se taitaa olla tuo primeri melkoinen kirosana tuossa pumpussa. En uskalla sitä kyllä enää käyttääkään. Mulla ei kyllä ole vielä ollut ongelmia omani kanssa.(koputtaa puuta!)
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Jos hanayksikkö on ehjä, ei hiusmurtumia tms. ja se on painettu pohjaan asti, vuoto tulee primerista. Uusi tiiviste hankintaan ja kun olet sen vaihtanut, älä vahingossakaan paina sitä ilmauspumppua enää. Ei se ala vuotamaan, jos sitä ei käytetä.
Siivositko muuten sen kannentiivisteen uran kunnolla, ennenkuin laitoit uuden tiivisteen paikalleen? Ei tarvi olla kuin yksi hiekanmuru urassa, niin uusikin tiiviste voi vuotaa.
Siivositko muuten sen kannentiivisteen uran kunnolla, ennenkuin laitoit uuden tiivisteen paikalleen? Ei tarvi olla kuin yksi hiekanmuru urassa, niin uusikin tiiviste voi vuotaa.
-
- Senior Member
Mikä on primeri?
-
- Elite Member
Esitäyttö pumppu. eli "automaatti lappo".
-
- Senior Member
Aijaa,en ole omassa edes osannut ajatella että sieltä vois joskus vuotaa mutta hyvä tietää tämäkin!Omassa en ole kyllä koskaan käyttänytkään lappoa kun toimii melko huonosti imuputkessa olevan ylimääräisen reijän takia,jonka porasin joksus ihan varmuuskertoimeksi jos sattuu jokin paikka pumpusta pettämään niin ei pumppaa sitte koko allasta tyhjäksi.
Otin aamulla töihin mukaan sen letkuliitinosan, iskin kahvihuoneen pöydälle ja sanoin, että tätä ette muuten ihan varmana saa auki. 5 minuutin päästä se oli purettuna ja katsastettiin tiivisteet läpi. Yksi tiiviste sieltä toisesta letkukappaleen päästä oli varmaan jo tehtaalla asennettaessa rutistunut mykkyrälle. En tiedä, voisiko vuoto olla siinä, mutta vaihdan nyt tuohonkin osaan sitten ihan kaikki tiivisteet. Vähän kyllä kummallista, kun tuo tiiviste on ollut samanlainen ihan alusta asti ja vasta nyt alkoi sitten vuotaa...
Lainaan tähän kuvan tuolta toisesta ketjusta (nosegoblin laittama kuva). Eli tuo vasemmalla yläkulmassa olevan kappaleen alareunassa oleva o-rengas oli rutussa. Tuossa kuvassa ei näytä kyseistä tiivistettä olevankaan, mutta minun osassani tuossa alareunassa on vielä ura ohueelle o-renkaalle. Tuo tiiviste tulee siis siihen päähän, joka työnnetään tuohon kuoreen letkun puoleiseen päähän. Ymmärsiköhän kukaan...

Voi olla, että vika löytyy lopulta kuitenkin siitä primerin tiivisteestä. Sen kimppuun sitten vaan seuraavaksi. Kätevää, kuljetan osan kerrallaan tänne työpaikalle, niin noitten miesten on ihan pakko purkaa kaikki ja katsoa mitä ne on syöneet.
Lainaan tähän kuvan tuolta toisesta ketjusta (nosegoblin laittama kuva). Eli tuo vasemmalla yläkulmassa olevan kappaleen alareunassa oleva o-rengas oli rutussa. Tuossa kuvassa ei näytä kyseistä tiivistettä olevankaan, mutta minun osassani tuossa alareunassa on vielä ura ohueelle o-renkaalle. Tuo tiiviste tulee siis siihen päähän, joka työnnetään tuohon kuoreen letkun puoleiseen päähän. Ymmärsiköhän kukaan...
Voi olla, että vika löytyy lopulta kuitenkin siitä primerin tiivisteestä. Sen kimppuun sitten vaan seuraavaksi. Kätevää, kuljetan osan kerrallaan tänne työpaikalle, niin noitten miesten on ihan pakko purkaa kaikki ja katsoa mitä ne on syöneet.

Ainiin... Mun piti tulla jo aiemmin tänne riemuitsemaan, että ennakko-odotuksista huolimatta, pumppu pitää vettä ja minä sain sen ihan itse korjattua. Vaihdoin jokaisen tiivisteen mitä koneesta löydin ja nyt pitää. Eikä se ollut ylivoimaisen vaikeaa edes minulle.
Hienoa kun täältä löytyi ihan kuvalliset ohjeet, niin pystyi jäljittämään kaikki tarvittavat o-renkaat. Kuluiksi tuli yhteensä noin 10e, kun haki tiivisteet jostain ihan muualta kuin akvaarioliikkeestä.
Ja tässä samassa yhteydessä kehun Turun uuden akvaarion ihanaa palvelua. Siellä ihan oikeasti neuvotaan ja ollaan kiinnostuneita asiakkaan ongelmista. Toisin kuin Puutorin akvaariossa, jossa minua pidettiin ihan hölmönä kun tulen sinne jotain tiivisteitä ja vaseliinia kyselemään. Kehoitettiin tilaamaan netistä... miksiköhän niillä se liike siellä sitten on, kun kaiken saa netistä tilaamallakin.
Hienoa kun täältä löytyi ihan kuvalliset ohjeet, niin pystyi jäljittämään kaikki tarvittavat o-renkaat. Kuluiksi tuli yhteensä noin 10e, kun haki tiivisteet jostain ihan muualta kuin akvaarioliikkeestä.
Ja tässä samassa yhteydessä kehun Turun uuden akvaarion ihanaa palvelua. Siellä ihan oikeasti neuvotaan ja ollaan kiinnostuneita asiakkaan ongelmista. Toisin kuin Puutorin akvaariossa, jossa minua pidettiin ihan hölmönä kun tulen sinne jotain tiivisteitä ja vaseliinia kyselemään. Kehoitettiin tilaamaan netistä... miksiköhän niillä se liike siellä sitten on, kun kaiken saa netistä tilaamallakin.