Nyt menee kyllä jo pahasti ohi aiheen, mutta ihan pakko mainita, että oikealla ruokavaliolla, horroksilla, kesäulkoiluilla ym. maakilpikonnat kasvavat vallan hitaasti. Mulla on kaksi juhannuksena 07 kuoriutunutta kreikankilpikonnaa, jotka painavat tällä hetkellä 30-40 grammaa. Sikäli se pienempikin terraario riittää useamman vuoden, mutta kyllä noillakin jo lähemmäs neliömetri on käytössään sisäterrassa ja kesätarhassa enemmän. Aikuisille terran koko onkin metri kertaa kaks, ja kesätarhassa neliöitä löytyy sitten yli kymmenen. Lattialle en suosittele näitä nykyään asuttamaan, paitsi toki tuollainen erillinen huone mahdollistaa, että voi luoda oikeat ilmankosteudet, kaivelupaikkoja jne, mutta olohuoneasukiksi maakilpikonnasta ei minun mielestäni ole (paitsi terraariossa tietty).
Palatakseni aiheeseen, kiinnostaa muakin, mitä tuohon akvaan muutti tai muuttaa

. Ite olen kiinankellosammakoista joskus haaveillut, mutta kalat on yksinkertaisimpia ruokittavia, joten vaikka mulle ilmaantui tyhjä akva, johon kiinankellokin olis mennyt, niin se asutetaan tällä kertaa kaloilla.