Onko jollain tietoa, voiko kultakalaa ja pusukalaa pitää samasssa akvaariossa?
Katoin että ph suositus on toisella 7-8, toisella 6-8 ja lämpötila 23-28 ja 18-24. Toisella keskikova vesi, toisella veden kovuudella ei juurikaan merkitystä.
Edit: Lisätty isot alkukirjaimet.
-Ylläpito
Kultakala + pusukala?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
Re: Kultakala + pusukala?
Kyselin joskus tuota samaa täällä ja minulle vastattiin ettei ole hyvä ajatus. Pusukala vaatii kuulemma lajitovereita seurakseen ja on enemmän lämpimän veden kala kun taas kultakala tykkää enemmän viileämmästä. Ja sitten joku epäili että kultsit jäisivät ilman ruokaa kun toi pusukala söisi kaiken.
kalojen ei ole hyvä olla pitkään suosituslämpötilojen ääripäissä.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Toisinpäin siinä kyllä kävisi. Meillä käy sellainen kuhina ruoka-aikaan että hitaanpaa hirvittää.akvaario-noviisi kirjoitti:Ja sitten joku epäili että kultsit jäisivät ilman ruokaa kun toi pusukala söisi kaiken.

Mutta juu, ei näitä kannata samaan altaaseen laittaa. Ylipäätänsäkkin kultakalojen yhdistäminen muiden kuin pohjakalojen kanssa on vähintäänkin riskaabelia Ja niistä pohjakaloistakin tarjolla on partis, haarniskamonni tai aasianmutakala. Kultakalat sotkevat aivan mielettömästi, vaativat erikoisruokaa ja töhöävät omiaan muista pahemmin välittämättä.
Ihania kyllä ovat.

-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: 850l,460l,2koiraa ja kissa
- Sukupuoli: Nainen
Hei.. Toivottavasti ei haittaa,jos liityn tähän keskusteluun:)
Minulla on kultakalan allas ja olen siihen laittanut yhden pusun:/ Pusu nyppii kultakalojen pyrstöä ja välillä jahtaakin niitä.
Siirsin isompaan altaaseen ja se jopa muita nuoliaiseenkin jahtaa loppujen lopuksi olen etsimässä pusulle kodin missä se vois viihtyy..
Yksi pusu tai sitten parvi
Minulla on kultakalan allas ja olen siihen laittanut yhden pusun:/ Pusu nyppii kultakalojen pyrstöä ja välillä jahtaakin niitä.
Siirsin isompaan altaaseen ja se jopa muita nuoliaiseenkin jahtaa loppujen lopuksi olen etsimässä pusulle kodin missä se vois viihtyy..
Yksi pusu tai sitten parvi