Sinirapujen lisääntymisestä
Valvoja: Moderaattorit
Sinirapujen lisääntymisestä
Elikkäs kysyn nyt erittäin tyhmän kysymyksen..
Kun siniravut parittelevat, niin tulevatko itse munat miehestä vaiko rouvasta? Kauanko kestää, että munat näkyvät siellä rouva ravun pyrstön alla? Meillä siis sinirapu pariskunta ja ovat erittäin viriilejä, mutta munia ei näy.

-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Sinirapujen lisääntymisestä
Naaraasta ne munat tuppaa tulemaan
Ja kyllä ne suoraan parittelun jälkeen siellä pitäisi näkyä jos homma on onnistunut. Kantoaika on hieman alta kuukauden.

Mä kyselen nyt kans tyhmiä kun sama "ongelma" kuin alkuperäisellä. Ahkeraa toimintaa rapusilla, mutta mitään ei näy.. Tosin nyt naaras onkin ollut piilossa pumpun alla pari päivää etten pääse tilannetta tarkistaa miltä takalisto näyttää. Minkävärisiä ne munat siellä alla olisi jos niitä olisi ja ovatko ihan silmillä nähtävissä?

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

5 lasta, 2 harjista ja akva innostus heräämässä henkiin.. :)
Meillä kanssa siniset pieniin päin; rapurouva on ollut kannon alla piilossa yli kaksi viikkoa ja sen verran on näkynyt, että varmaksi voi sanoa - ruskeat munat ovat siellä peräpään alla visusti tallessa. Katsotaan, koska alkaa pikkurapuja vipeltää ympäriinsä
On kuulemma tyypillistä, että mamma pysyy piilossa tässä vaiheessa.

500l+240l+160l+50l
Kuinka paljon niitä sinirapupentuja sitten tulee? Mitä niille voi tehdä kun eihän niitä voi kaikkia kumminkaan pitää itse? Myydä jollekkin? Kuinka isoja niiden sillon pitää olla ja mitä ne ihan pentuina syövät?
-
- Senior Member
- Viesti:
Tänään bongasin ekan poikasen akvasta 

1 kääpiöluppa, 3 gerbiiliä, Sekä tietysti 150l vettä sekä mieheke
-
- Advanced Member
- Viesti:
Onpa tilli söpö poika (näyttää mun mielestä sellaiselta)! Onko tuo kuinka iso?
Meillä mamma vihdoin kantaa jo poikasilta näyttävää, mutta mustan väristä jälkikasvuaan pyrstön alla. Kauan meni ensimmäisestä parittelusta ennenkuin saivat tulostakin aikaiseksi...
Meillä mamma vihdoin kantaa jo poikasilta näyttävää, mutta mustan väristä jälkikasvuaan pyrstön alla. Kauan meni ensimmäisestä parittelusta ennenkuin saivat tulostakin aikaiseksi...
Meillä bongasin kanssa eilen ensimmäiset rapulapset
n. sentin pituisia kavereita ♥ ♥

-
- Senior Member
- Viesti:
hmm mitähän tuo olis jotain 2-3cm. Ei varmasti isompi.nirppu kirjoitti:Onpa tilli söpö poika (näyttää mun mielestä sellaiselta)! Onko tuo kuinka iso?
1 kääpiöluppa, 3 gerbiiliä, Sekä tietysti 150l vettä sekä mieheke