Kysymys ulkosuodattimen tehoista

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Hoccu
Starting Member
Starting Member

Kysymys ulkosuodattimen tehoista

Viesti Kirjoittaja Hoccu »

Voiko suodatin olla liian tehokas? Tyhmä kysymys mutta kysyn silti.

Ajattelin ostaa "EHEIM professionel 3 600 2075" ulkosuodattimen. Onko se liian järeä peli 125 litraiseen akvaan?

En ole oikein tyytyväinen tuohon Juwelin omaan suodattimeen ja pitäisi vaihtaa jokin toinen tilalle. Lisäksi ajatuksissa on hommata joskus lähitulevaisuudessa isompi purkki johon saisin sitten siirrettyä tuon Eheimin.
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Re: kysymys ulkosuodattimen tehoista

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Periaatteessa ei, mutta kaikki kalat eivät tykkää valtavasta virtauksesta. Toiset taas sitä tarvitsevat. Mieluummin aina hieman "ylitehoinen", kuin alitehoinen. Mulla on 2028:seja ja 2078e:tä 240 litraisissa altaissa, ja olen hyvin tyytyväinen.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Teemu Salonen

Re: kysymys ulkosuodattimen tehoista

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Suodatus voi oikein hyvin olla liian tehokas. Riippuu puhtaasti kalastosta.

Kerroit, että et ole tyytyväinen juwelin omaan suodattimeen. Ilmeisesti sinulla on suttaavia kaloja.

Sinuna en kuitenkaan tuhlaisi rahojani sekundasuodattimeen (lueppa keskusteluja aiheesta) vaan miettisin muita ratkaisuja. Tietämättä taustoja tarkemmin ottaisin juwelin kaveriksi vaikkapa jonkun mukavan sisäsuodattimen. Vaikkapa Dolphin F2000.
Jos kuitenkin päädyt poistamaan sen juwelin suodattimen, niin edelleen olen sitä mieltä että sekundaan ei kannata rahoja tuhlata vaan ostaa suoraan laatupeli: unifilter. Et kertonut tulevan akvaariosi kokoa, joten laitoin tohon reippaasti ylitehosen laitteen. Onneksi se on säädettävä:)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”