Pitkä on ollut taas väli kun olen tänne kirjoitellut, silloin tällöin ostotarkoituksissa vain hiljattain vieraillut. Mutta nyt on sitten vihdoin tullut isompaa allasta minunkin vuoro laittaa aluilleen (siis isoa minun ei esim. Bymoorin mittakaavassa) joten pitäähän sitä päästä pienen innostuneen ihmisen siitä tänne kertomaan.
Ostin siis altaan (runsaalla varustuksella) käytettynä ja nyt pyrin siitä tekemään mahdollisimman paljon minun näköiseni. (Tai no toivottavasti altaasta nyt tulee toki kauniimpi

Allas on mitoiltaan 200x55x60 melko perus kehysakvaario. Kaupassa tuli mukana muunmuassa mäntyinen sepällä vartavasten teetetty aluskaapisto jota piti tietysti ensimmäisenä ruveta "ehostamaan".
Kuvaa ennen projektin alkua jossa allas olisi kaapiston päällä, minulla ei valitettavasti ole. Tämä saanee kelvata:

Mäntyinen kaapisto ei istunut omaan makuun eikä muuhun sisustukseen joten runko sai pintaansa sävytetyn lakan, ovet hiottiin ja maalattiin sekä ne saivat uudet vetimet. Täytyy kyllä sanoa että itse olemme todella tyytyväisiä, samaisessa huoneessa on saman tyylin mappikaapisto sekä työpöytä (entinen työpöytä piti kyllä rehellisesti sanottuna raivata altaan tieltä pois ja ostaa pienempi tilalle

Lopputulos on tämä: