Regent sisäsuodatin, mielipiteitä?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
AQA2011
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Regent sisäsuodatin, mielipiteitä?

Viesti Kirjoittaja AQA2011 »

Olen aloitteleva akvaristi ja nurkassa koeponnistuu 400 litran Juwel. Mietin tekniikkaa ja tarjolla olisi Regent R3000 sisäsuodatin hintaan, 40 e) uutena. Pumppausteho 1200l. Kaveri joka tuota on myymässä pois ei osannut paketista löytää (puhelimessa) kuinka isolle akvalle laite on tarkoitettu (kyseessä siis täysin käyttämätön laite paketissa). Yritin googlettaa mutta heikonlaisesti oli mitään tietoa ko merkistä.

Tekeekö tuollaisella suodattimella mitään, vai onko ainut oikea Eheim?
Ulkosuodattimiksi olen kaavaillut 2 x 2217 Eheim Classicia tai 1 x Eheim Professionel 3 2075. Olisiko joku muu sopivampi yhdistelmä?

Kalasto on vielä harkinnassa, kaivovesi(oma porakaivo) pääsääntöisesti määrää sen, mutta edellisellä asukkaalla vedessä viihtyivät hyvin lehtikalat ja tiikerinuolijat, joten todennäköisesti tikruja tulee ainakin. Kiekkokalat ovat haaveissa mutta mikä olisi niille sopivin sisäsuodatin, kun ymmärtääkseni ne eivät tykkää kovasta virtauksesta?

Kiitos etukäteen kaikille vastauksista! :)
Halla76
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Regent sisäsuodatin, mielipiteitä?

Viesti Kirjoittaja Halla76 »

Aivan mainio suodatin, muttei yksinään pidä tuon kokoista allasta puhtaana, ei ainakaan minulla. Nykyisin suodatin on 360l biopallot sisällä, koska omia suodatustyynyjä on vaikea saada.
Itsellä juwel 400 on proffa 2, joka ainakin mun kalaston kanssa toimii hyvin. Ei ole plecoja eikä muita suuria kakkijoita.
317l vettä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”