Valvoja: Moderaattorit
tiinav kirjoitti:Itsellä 180 litrainen lisää noin 11 euroa sähkönkulutusta kuukaudessa.
Ulkosuodatin 16w, kulutus kuukaudessa noin 2,5 euroa, sisäsuodatin 10w, kuukaudessa 1,50 euroa, valot 60 w, hinta kuukaudessa 3,70 ja lämmitin 200w, jos päällä pari tuntia vrk, niin hinta 3,70 kuukaudessa. Sähkön hinta näyttää olevan 20,47 snt/kwh keskimäärin siirtoineen.
Kyseessä on tasauslasku kun mittari on luettu... eli se 30Euroa jonka oletta maksaneet tasaisesti aikaisemmin on ollut liian vähän.thank kirjoitti: Mun sähkölasku oli joulukuussa 30 euroa ja tammi-helmikuun lasku oli 120 euroa.
Hassua, kun kummassakin laskussa sanotaan sen perustuvan mittarilukemaan.Micke kirjoitti:Kyseessä on tasauslasku kun mittari on luettu... eli se 30Euroa jonka oletta maksaneet tasaisesti aikaisemmin on ollut liian vähän.thank kirjoitti: Mun sähkölasku oli joulukuussa 30 euroa ja tammi-helmikuun lasku oli 120 euroa.
Joten siitä on kertynyt tuo isompi summa.
Kiitos tiedosta, tuon 20,47 bongasin sähkölaskusta keskihintana, mutta en ajatellut, että mitä se sisältää. Ihmettelin kyllä miten muilla on pienempi tuo hintaMicke kirjoitti:tiinav kirjoitti:Itsellä 180 litrainen lisää noin 11 euroa sähkönkulutusta kuukaudessa.
Ulkosuodatin 16w, kulutus kuukaudessa noin 2,5 euroa, sisäsuodatin 10w, kuukaudessa 1,50 euroa, valot 60 w, hinta kuukaudessa 3,70 ja lämmitin 200w, jos päällä pari tuntia vrk, niin hinta 3,70 kuukaudessa. Sähkön hinta näyttää olevan 20,47 snt/kwh keskimäärin siirtoineen.
Tuon tehonkulutuksen mukaisesti sinun akvaariosi kuluttaa noin 66 Euroa vuodessa.
Tuo sähkönhinta jota käytät sisältää myös liittymän perusmaksun joka peritään sulakekoon mukaan. Sitä ei pidä laskea mukaan kulutusmaksuihin.
LASKURI: http://kotisivu.lumonetti.fi/mk100/AKVA-laskurit.xls
Kattelin nyt tarkemmin tuon laskun, mun sähkölasku ei oo noussu yhtään mutta edellisessä laskussa oli mukana 1 kpl sähkönsiirtolaskuja, joka siis tekee tuon isoimman erän laskusta, tässä uudessa laskussa oli 3 x tuo sähkönsiirtomaksu.thank kirjoitti:Hassua, kun kummassakin laskussa sanotaan sen perustuvan mittarilukemaan.Micke kirjoitti:Kyseessä on tasauslasku kun mittari on luettu... eli se 30Euroa jonka oletta maksaneet tasaisesti aikaisemmin on ollut liian vähän.thank kirjoitti: Mun sähkölasku oli joulukuussa 30 euroa ja tammi-helmikuun lasku oli 120 euroa.
Joten siitä on kertynyt tuo isompi summa.
Tasaisesti aiemmin -> muutin asuntoon joulukuun alussa.
Joo, eipä tuossa työssäkäyvälle mitään, mutta kun opiskelijalla usein pakollisten laskujen jälkeen elämiseen jäävä kuukausisumma on jo valmiiksi kaksinumeroinen, niin alkaa muutama eurokin kummasti painaa.Vilkku89 kirjoitti:Ihmeellistä kitinää omasta mielestä! Harrastus kun harrastus, ja aina maksaa...