Kalastovinkkejä ~150l

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
neveragain
Junior Member
Junior Member
Viestit: 120
Liittynyt: 17:06, 16.11.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Kalastovinkkejä ~150l

Viesti Kirjoittaja neveragain »

Tällä hetkellä tulilla reilut 60l ratkaisu (erikoinen, pitkänmallinen omavalmiste) josta olisi tarkoitus kalasto siirtää cynops orientalisten tieltä uuteen altaaseen, kokoa 84x40x45 (pit.lev.kork.) eli hieman vajaata 150l. Pikkualtaan kalasto on tällä hetkellä taistelukalakoiras, kirsikkabarbit 4u+6n ja kolme piikkisilmää. Taiston mukaan ollaan menty mutta sen uudelleensijoitus ei ole ongelma. Kirsikkabarbeillekin löytynee tarvittaessa uusi pytinki jos niitä ei saa yhytettyä kalastoon mutta pidän niistä kovin kyllä!

Pohjalle tulee hieno hiekka ja ainakin piikkisilmät, ne on mun suosikkikaloja. Niitä tulee lisää, ainakin se kolme?
Olen kova monnis- ja ahvenfani myös! En ole viherpeukalo mutta peruskasvit kukoistaneet aina. Lämpöjä, kovuuksia ja semmoisia voi aina rukata.

Apuja mahdollisesti uuteen kalastoon, vanhan rukkausta sopivaksi?
40, 60, 100.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kalastovinkkejä ~150l

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

No kyllä varmaan jotain monnisia tuonne menee. [;)]

Minkiähän värinen taisto on? Jos punainen, hankkisin hopeita/punaisia tetroja kirsikkabarbien ja taiston värejä korostamaan.
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
neveragain
Junior Member
Junior Member
Viestit: 120
Liittynyt: 17:06, 16.11.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Kalastovinkkejä ~150l

Viesti Kirjoittaja neveragain »

Taisto on sininen, punaisin evin. Sille tosiaan löytyy rauhallinen asumus muualta jos päädyn tuohon isompaan esim. jonniin sortin ahvenaisia ottamaan.

Edellinen 180 kokoonpano oli monnislauma, avainkirjot, punapäät ja mustaneontetrat. Nyt kaipailisin tavallaan jotain uutta vaikka monniset ja ahvenet mieluusti listalla pitäisin - luulen että tietänette mitä tarkoitan [;)]
40, 60, 100.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”