Kultalevänuoliaisia liikaa= 3kpl 300l

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Molakalle
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 17:46, 16.12.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Kultalevänuoliaisia liikaa= 3kpl 300l

Viesti Kirjoittaja Molakalle »

Meninkö halpaan. Ostin 3 kultalevänuoliaista ja pohjalla oli jo yksi partamonni. Yksi piti ottaa, mutta myyjä sanoi, että "kyllä niitä 3 menee, pieni parvi". Tuleeko ahdasta. Akvis on 300l.
Muut asukkaat: Lauma kirsikkabarbeja, taisto, partamonni. Niin ja ne 3 x kultalevänuoliasta.
Kasvavat kuulemma isoiksi ja äkäisiksi? Kokemuksia tai vinkkejä?
"Where is that fishy, fishy, FISH!Oh!It was a lovely fish it was!"
rokkisoi+++
Junior Member
Junior Member
Viestit: 181
Liittynyt: 16:23, 12.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: järvenpää

Re: Kultalevänuoliaisia liikaa= 3kpl 300l

Viesti Kirjoittaja rokkisoi+++ »

Saattavat kasvaa 15cm pitkiksi.Ovat äkäisiä lähinnä vain toisilleen jos ovat. Mulla on mennyt 2 aikuista ihan sopuisasti 720 litraisessa.Pidät ne vaan ja annat pari pois jos alkavat kiukuttelemaan.350 litraisessa mulla oli kultalevänuoliainen joka välillä ajeli leväbarbeja muttei häiritsevästi.Toki kalalle voi tulla ns. härö jos ei ole tarpeeksi levää ruuaksi..=)
"I´ve been in my mind, it´s such a fine line that keeps me searching for a heart of gold.." 720L+ 540L isoja ja pieniä kaloja...
Molakalle
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 17:46, 16.12.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kultalevänuoliaisia liikaa= 3kpl 300l

Viesti Kirjoittaja Molakalle »

rokkisoi+++ kirjoitti:Saattavat kasvaa 15cm pitkiksi.Ovat äkäisiä lähinnä vain toisilleen jos ovat. Mulla on mennyt 2 aikuista ihan sopuisasti 720 litraisessa.Pidät ne vaan ja annat pari pois jos alkavat kiukuttelemaan.350 litraisessa mulla oli kultalevänuoliainen joka välillä ajeli leväbarbeja muttei häiritsevästi.Toki kalalle voi tulla ns. härö jos ei ole tarpeeksi levää ruuaksi..=)
Jossain luki taas, että 1/100l...toisaalta siellä oli jo se partamonni eli yksi olisi varmaan riittänyt. :? No annanpa pois jos tulee ruuhkaa.
"Where is that fishy, fishy, FISH!Oh!It was a lovely fish it was!"
Kultanuoliainen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 21:30, 25.06.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: Kultalevänuoliaisia liikaa= 3kpl 300l

Viesti Kirjoittaja Kultanuoliainen »

Hei!

Luin viestisi ja tyrmistyin samantien. Missä ihmeen akvaarioliikkeessä on noin tietämätön myyjä? Kultanuoliainen on reviirikala, jokaisella niistä on oma reviiri. Nuorempana ne tulevat vielä keskenään toimeen, mutta vanhemmiten useimmista tulee äkäisiä erakoita. Kultanuoliainen voi parhaimmillaan kasvaa jopa n.30 cm pitkäksi, harvemmin kyllä akvaario-oloissa. Omistan itse yhden kultanuoliaisen, se viihtyy pohjalla parin monnin ja piikkisilmän kanssa oikein mainiosti, mutten menisi kyllä takuuseen että kolme niitä tulee kovin kauaa keskenään toimeen.. Suosittelen kyllä lämpimästi luopumaan niistä hyvissä ajoin. Tsemppiä! :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”