No tuota mä just ajankin takaa, et ilmakuplat lähtevät ylöspäin ja kutupallerot alaspäin... Kasvissa on tosi paljon ilmakuplia, koska tosiaan tuon vedenvaihdon tein. Lähtee niitäkin tuossa temmellyksessä ylös, mutta nuo pienen pienet kuplat tosiaan painuvat pohjaan. Oli muuten aikamoinen melskaaminen tuolla altaassa.. Kuplia vaan ryöpsähteli sinne sun tänne...
Kiilat uiskentelivat rauhallisina pienessä parvessa ja sit tuo pariskunta pisti elämän risaiseksi...
Selviää ken selviää tuosta kudusta. Luultavasti piikkisilmät on nuo kaviaarit pistellyt jo poskeensa... Katellaan, jos kutuakvaariota joskus viritän. Nyt tuo pieni allas saa olla mukeloitten platyn poikasille... ja sukaravuille..
Tiedä nyt kuinka innostun.
Vuosien saatossa on moniakin kaloja ollut ja ainoastaa sinirihmat teki kuplapesää tässä vuosia taaksepäin. En ole edes olettanut, että mun akvassa kukaan kutisi saatikka tulisi valmiita poikasia.
Täplämonnin poikasia tuolla toisess altaassa nyt on ja jos kiilan poikasia selviytyy puskaan piiloon.
Pohjalla tonkii kattareita ja piikkisilmiä. Lehtikaloja ja kardinaalitetroja on noiden kiilojen lisäksi... ja se mun riesa pleko, josta kukaan ei tiedä mitään.... (hybridi)