Ensimmäiset ulkosuodattimet ja niiden mietintää

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
waldo
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Ensimmäiset ulkosuodattimet ja niiden mietintää

Viesti Kirjoittaja waldo »

Olen hankkimassa elämäni ensinmäistä ulkosuodatinta ja toivoisin apua valintaan :) . Suurempaan 180 l olen ajatellut Eheim Professionel Complete Special Edition 2224 tai Eheim ecco pro 2036 mutta suosituskokoa en löydä tuolle professionel suodattimelle [:I] . Mitä eroa tällä on muihin professionel mallin suodattimiin ? Sitten pienempään 100l olen ajatellut Eheim ecco pro 2034 ulkosuodatinta. Tärkeää olisi hyvä biologinen suodatus kumpaankin altaaseen sillä ruokin usein elävällä ruualla :) . Kummassakin akvaariossa on oikean kokoiset Eheim biopowerit ja ajattelin pitää niitä roskankerääjinä myös ulkosuodattimien aikana. Haluaisin erityisesti huonoja puolia suodattimista mutta myös miksi kyseinen suodatin on paras, toki muitakin suodattimia saa ehdottaa :D . Etukäteen kiitos niille jotka viitsisivät vastata :mrgreen:
Substral
Advanced Member
Advanced Member

Re: Ensimmäiset ulkosuodattimet ja niiden mietintää

Viesti Kirjoittaja Substral »

Klassikkosuosituksena; ota mieuiten Classic-sarjan pönttö, esim 2215 on oikein sopiva molempiin altaisiisi. Virtaus ei ole mahdottoman kova, joten isompaan voi harkita myös 2217-mallia. Classiceissa on tehokkaampi moottori kuin ecco-malleissa, joka ei mene tukkoon niin helposti ja on muutenkin fiksusti suunniteltu ja yksinkertainen laite. Tuplahanoilla helppo hoito. Pöntön voi täyttää niillä vakio vaahtomuovikiekoilla ja suodatusteho on erinomainen. Jos haluaa tuhlata lisää rahaa, voi sen täyttää keraamiputkilla tai sintratulla lasilla, mutta todellinen hyöty ei ole erityisesti parempi.
Eiköhän tämä ollut tässä..
waldo
Junior Member
Junior Member

Classicin otan sitten ainakin pieninmpään, mutta aloin miettiä jbl 1500 muuten vaikuttaa hyvältä, mutta pitää kuulemma kovaa ääntä. Myös ajattelin vaihtoehdoksi eheim professionel III 2075 mutta se on kuulemma hieman tehoton ja kalliimpi kuin muut vaihtoehdot.
Termite
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Termite »

Minä olen se, joka on sanonut JBL e1500:sta kovaääniseksi tässä viimeaikoina. Nyt olen joko tottunut siihen tai se on hiljentynyt mutta se ei enää häiritse. Minulla on myös tuo Eheim 2224 ja jos pitäisi jommastakummasta valita niin unohtaisin äänen ja valitsisin isomman virtauksen, halvemman hinnan ja 4 suodatinkoria.

Toki täytyy mainita, että 2224:sen ja e1500:sen välissä on vielä e900. Ei varmaan huono vaihtoehto sekään.

Viimeisimmät kommenttini e1500:sta: http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 7&start=15
Fluval Osaka 260 seuratooppi. Malaweja + Mystus leucophasis + Partis
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Eheimin vehkeet ylihinnoiteltua skeidaa. Älä niihin rahojasi tuhlaa. Valmistetaan kiinassa ihan samoilla tehtailla ku puolta halvemmat "kinkkimerkit". Laatua jos haet ni mieti fluvalia tai JBL:ää.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Eikö Aqua-El olekaan enään kaunein ja paras? ;)
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
waldo
Junior Member
Junior Member

Nyt on ollut kummassakin akvaariossa jbl cristalprofit 900 ja 1500 ja ovat kyllä hiljaisia ja virtausta on helppo säätää. Pitääkö näissä ulkosuodattimissa voidella tiivisteitä (en kyllä tarkemmin tutkinut millaiset ovat) ?
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Ei tarvitse.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”