Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

^ Fortumilta muuten mainostettiin, että kännykkään tai sähköpostiin voi tilata ilmaisen sähkökatkoksista ilmoittavan palvelun.

Pitäisi raivata akvaariotarvikkeille kokonaan joku kaappi, koska alkoi ketuttaa, että nyt niitä on ainakin viidessä paikassa ympäri kämppää ja kellarissakin jotain sen lisäksi, että kylppärissä on vedenvaihtoletkut ja -astiat. Ei kahden akvaarion alla oleviin kaappeihin saa mahtumaan kuin murto-osan välineistä. "Hyvä" puoli tässä on se, että kaikki kaapit on muutenkin kevätsiivousta vailla, joten samalla mylläyksellä menisi.
Kultakalat
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Jatketaanpa vielä vähän ketutuksen aiheilla. :) Kultakaloilla olevat itse tekemäni altakasteluruukkusuodattimet on toimineet hyvin, mutta on hemmetin painavat nostaa altaasta putsausta varten. Äsken tein toiseen allaspuoliskoon uuden systeemin ja tämän uuden suodatinmallin nimi on kivikasa. 8-) Kasasin pumpun ympärille nurkkaan vanhat allassubstraatit ja lisäksi useamman litran makarooneja ja pallukoita. Mitään säiliötä materiaaleille ei siis ole. Putsaus hoituu sitten lappoamalla kivien seasta kakat. Saa nähdä onko kovin työläs ja kuinka toimii. Jos on hyvä, sama tapahtuu jonkin ajan kuluttua toiseenkin puoliskoon.

Ketuttaa myös, että päivässä on vain rajallinen määrä tunteja enkä tänään ehtinyt imuroida vaikka se oli suunnitelmissa. Enää ei viitsi ruveta, kylppärikin pitää siivota suodatinsotkujen jäljiltä. Ja taas tuli lisää säilöttävää tavaraa (edellämainitun puretun suodattimen osat).
Kultakalat
Jakulaari
Senior Member
Senior Member
Viestit: 761
Liittynyt: 22:27, 23.03.2006

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Jakulaari »

Nyt kyllä ketuttaa oma päättämättömyys ja hätäily kalaston suhteen. Silloin kun mulla oli Aasia geotooppi olisin halunnut kaikkia mahdollisia Etelä-Amerikkalaisia lajeja ja nyt tuon uudelleen perustetun Etelä-Amerikka virityksen kanssa taas mieli vie aasialaisiin lajeihin kokoajan. [}:)] Ehkä lopetan pähkäilyn ja tyydyn pitämään ihan tavallista seuralaa. Onneksi olen ihan pa, niin ei voi tehdä minkäänlaisia uusia hankintoja altaaseen pitkään aikaan... :roll:
Melkoista kevätväsymystä on alkanut täälläkin ilmetä... Tosin luulen että tämä rahattomuus vaikuttaa asiaan aika paljon.
jejoka
Member
Member
Viestit: 363
Liittynyt: 00:01, 26.10.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: nummela

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja jejoka »

Jakulaari kirjoitti:Nyt kyllä ketuttaa oma päättämättömyys ja hätäily kalaston suhteen. Silloin kun mulla oli Aasia geotooppi olisin halunnut kaikkia mahdollisia Etelä-Amerikkalaisia lajeja ja nyt tuon uudelleen perustetun Etelä-Amerikka virityksen kanssa taas mieli vie aasialaisiin lajeihin kokoajan. [}:)] Ehkä lopetan pähkäilyn ja tyydyn pitämään ihan tavallista seuralaa. Onneksi olen ihan pa, niin ei voi tehdä minkäänlaisia uusia hankintoja altaaseen pitkään aikaan... :roll:
Melkoista kevätväsymystä on alkanut täälläkin ilmetä... Tosin luulen että tämä rahattomuus vaikuttaa asiaan aika paljon.

Ostat toisen altaan niin saat molemmat :mrgreen:
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

jejoka kirjoitti:
Jakulaari kirjoitti:Nyt kyllä ketuttaa oma päättämättömyys ja hätäily kalaston suhteen. Silloin kun mulla oli Aasia geotooppi olisin halunnut kaikkia mahdollisia Etelä-Amerikkalaisia lajeja ja nyt tuon uudelleen perustetun Etelä-Amerikka virityksen kanssa taas mieli vie aasialaisiin lajeihin kokoajan. [}:)] Ehkä lopetan pähkäilyn ja tyydyn pitämään ihan tavallista seuralaa. Onneksi olen ihan pa, niin ei voi tehdä minkäänlaisia uusia hankintoja altaaseen pitkään aikaan... :roll:
Melkoista kevätväsymystä on alkanut täälläkin ilmetä... Tosin luulen että tämä rahattomuus vaikuttaa asiaan aika paljon.

Ostat toisen altaan niin saat molemmat :mrgreen:
Samaa mieltä, multakin löytyy molemmat, Aasia ja E-A, nyt on litroja yhteensä ööh 83. :mrgreen:
(kohta lähempänä sataa) [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Jakulaari
Senior Member
Senior Member
Viestit: 761
Liittynyt: 22:27, 23.03.2006

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Jakulaari »

MA7xGE kirjoitti:
jejoka kirjoitti:
Jakulaari kirjoitti:Nyt kyllä ketuttaa oma päättämättömyys ja hätäily kalaston suhteen. Silloin kun mulla oli Aasia geotooppi olisin halunnut kaikkia mahdollisia Etelä-Amerikkalaisia lajeja ja nyt tuon uudelleen perustetun Etelä-Amerikka virityksen kanssa taas mieli vie aasialaisiin lajeihin kokoajan. [}:)] Ehkä lopetan pähkäilyn ja tyydyn pitämään ihan tavallista seuralaa. Onneksi olen ihan pa, niin ei voi tehdä minkäänlaisia uusia hankintoja altaaseen pitkään aikaan... :roll:
Melkoista kevätväsymystä on alkanut täälläkin ilmetä... Tosin luulen että tämä rahattomuus vaikuttaa asiaan aika paljon.

Ostat toisen altaan niin saat molemmat :mrgreen:
Samaa mieltä, multakin löytyy molemmat, Aasia ja E-A, nyt on litroja yhteensä ööh 83. :mrgreen:
(kohta lähempänä sataa) [;)]
Ei oo rahaa...siis oikeasti, yhtään. Mulla on kyllä yksi allas tyhjänä nurkissa, mutta mä en oikein usko että sen pystyttäminen edes asiaa auttaisi. Mulla olis sitten 2 sekalaa kohta tai 1 aasia ja 1 sekala... :twisted: (oletaen että olis varaa ostaa jotain kasveja ja kaloja joskus.) [:I] No ei se mitään, mennään tällä sekalameiningillä vaan ja unohdetaan kaikki ihme heräteostokset ainakin syksyyn asti. :mrgreen:
Raasu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 243
Liittynyt: 19:24, 02.04.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kotka

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Raasu »

Naapurin bileet vaan kovenee, vaikka kello on jo yli ykstoista! Kamala huuto ja jumputus, katto tömisee kokoajan ja koira on ihan hämmentyny. Kohta ne saa jutella vähän poliiseille mukavia! [}:)]
470 litranen kalasoppa
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Pääsin onneksi tuollaisesta naapurista eroon toissa kesänä. Nuori mies piti vähän väliä pippaloita aamuyöhön. Muutaman kerran kävin ovella muistuttamassa kellonajasta ja kohteliaasti lupasi vähentää volyymia, mutta seuraavaan kertaan mennessä oli taas päässyt unohtumaan. Stereot raikasivat täysillä myös päiväsaikaan niin että koko rappukäytävä kaikui ja hermot oli mennä. Kaipa joku oli vienyt asiaa eteenpäin, koska viimeisiä aikoja täällä asuessaan tyyppi eli jo hiljaisemmin. Satunnaisilla juhlijoilla taitaa käydä niin, että pirskeiden edetessä yleinen äänen taso nousee eikä tajuta myöskään ajan kulumista ja tulee yllätyksenä että joku käy ovella huomauttamassa. Toisen seinänaapurin juhlat poliisi kävi kerran lopettamassa käskemällä vieraiden lähteä pois asunnosta. Hirveä määrä porukkaa sieltä marssikin ulos.

Poliisin kutsuminen on tietenkin oman turvallisuuden ja viestin tehoamisen takia parempi kuin itse meneminen. Itse olen siitä huolimatta monesti mennyt ja nätisti esittänyt asiani vaikka sisällä on kihissyt menetettyjen yöunien takia.
Kultakalat
Raasu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 243
Liittynyt: 19:24, 02.04.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kotka

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Raasu »

Soitin sitte poliisit eilen, mutta ei ne etanat ehtinyt paikalle. Puoli tuntia ootin niitä alhaalla, mutta bileväki ehti sitten lähteä baariin. Alkoivat vielä kettuilemaan, kun sanoin metelistä, kahteentoista asti sitä meinaan kesti.
Teen kyllä isännöitsijälle valituksen. Mä haluun nukkua hitsi vie :mrgreen:

Nyt olen sitte ihan väsynyt, kun ei siltä raivolta meinannut saada sitten unta...
470 litranen kalasoppa
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Auto heitti jäähdytysnesteet pihalle. Kiva. Onneks oli vähän matkan päässä bensis ja korjaamo, niin sain täytettyä lisää nestettä ja ajettua sen korjaamolle. Ehkä ehtii huomenna, ehkä ei. Eihän siinä, piti mennä tänään tallille ja huomenna olis vähän niinkuin pakko.. Pitäis vaan saada auto jostain.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Raasu kirjoitti:Soitin sitte poliisit eilen, mutta ei ne etanat ehtinyt paikalle. Puoli tuntia ootin niitä alhaalla, mutta bileväki ehti sitten lähteä baariin. Alkoivat vielä kettuilemaan, kun sanoin metelistä, kahteentoista asti sitä meinaan kesti.
Teen kyllä isännöitsijälle valituksen. Mä haluun nukkua hitsi vie :mrgreen:

Nyt olen sitte ihan väsynyt, kun ei siltä raivolta meinannut saada sitten unta...
Mene ensi kerralla mukaan vaan! :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Raasu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 243
Liittynyt: 19:24, 02.04.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kotka

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Raasu »

Miksi kaikki halvat ja hyvän kokoset akvaariot pitää olla niin älyttömän kaukana. Ketuttaa, kun tahtoisin isomman vauvalan, kun alkaa olemaan jo vähän ahdasta, mutta ei ole varaa ostaa mitään kallista enkä autoa omista.
Täytyy vauvojen nyt vaan sitkutella pienessä sitte! [}:)]
470 litranen kalasoppa
cassie_86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 547
Liittynyt: 13:57, 28.05.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

Helmipallopleko kuoli eilen ihan silmien eteen, ensin se ui ja seuraavaksi kun katsoin altaaseen kyseinen kala oli kuollut.. Yritin kalasta tutkia mikä olisi voinut aiheuttaa kuoleman. Evät, iho, suu ja vatsanpäällys olivat kaikki ehjiä eikä merkkejä taudeista, kalankuntokin oli hyvä, ei nälkiintynyt tms.. Olisi kiva tietää mistä johtui moinen? Varsinkin kun kuollut oli naaras, jäljelle jäi vain kaksi urosta :(
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja 7330 »

cassie_86 kirjoitti:Evät, iho, suu ja vatsanpäällys olivat kaikki ehjiä eikä merkkejä taudeista, kalankuntokin oli hyvä, ei nälkiintynyt tms.. Olisi kiva tietää mistä johtui moinen?
Sydänkohtaus? Ei kai ihan yhtäkkiä tappavia, päällisin puolin oireettomia kuolinsyitä kovin montaa ole. Ikävä juttu kyllä. :?
Meilläkin löytyi toissapäivänä toinen akaattikotilo kuolleena. Se isompi, pirteämpi kaveri, jonka nyt viimeisenä olisin odottanut heittävän lusikan nurkkaan. Harmittaa kyllä, ja mietityttää onko olosuhteissa jotain vikaa, niin että pienempikin on vaarassa.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
cassie_86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 547
Liittynyt: 13:57, 28.05.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

Mietin myös olisiko kalalla voinut olla mädinkovettuma tauti? Tunnustelin kyllä sormin vatsan alueen ja vaikutti ihan ok olevan, tuli vaan mieleeni että parisen viikkoa sitten samainen kala vaikutti pullealta ja valmiilta kutuun mutta en ainakaan huomannut sen kuteneen. Nyt maha oli normaali, pullea hyvällä tavalla mutta ei kova tms. Mutta vaikeaahan se on sanoa mikä sitten tuli, ihmetyttää kyllä äkillinen kuolema, en ole koskaan nähnyt että kala kuolee kesken uimisen :?
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
jejoka
Member
Member
Viestit: 363
Liittynyt: 00:01, 26.10.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: nummela

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja jejoka »

Suuri firma antaa vääriä lämpöarvoja taistelukaloille. 22-25c selitys; nää on tukkurin (vai mikälien) tekemät laput ei me tiedetä niistä mitään.
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
mickey2004
Senior Member
Senior Member
Viestit: 862
Liittynyt: 12:20, 12.04.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja mickey2004 »

Yhdeksän päivän työputki alkoi tiistaina eli tänään vuorossa 5. työpäivä. Ilmeisesti yöunet ovat jonkinsortin ylellisyys tai tarkoitettu vain harvoille ja valituille sillä nyt jäin vallan ilman [}:)] . Olis se sentään ollut mukavaa edes vähän saada nukuttua!
Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
Zuwih
Senior Member
Senior Member
Viestit: 550
Liittynyt: 12:03, 08.12.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Zuwih »

Heitin sitten kahden päivän eväät aamulla roskiin...
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Ärsyttää kun pääsi töistä kuukauden lomalle, niin heti iski hirvee nuha, ei oo hirveesti tehny mieli syödäkkää mittää kun ei maista mitää. [}:)]
Koko töissä olo aikana en ollu kertaakaan sairaana ja nyt kun alko loma niin heti iski.
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Ettei olisi siitepölyallergiaa? Varsinkin jos räkä on kirkasta ja vetistä, aivastuttaa ja silmiä saattaa kirvellä, olisi todennäköisesti allergiaa. Siihen saa apteekista lääkettä.
Kultakalat
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1693
Liittynyt: 10:41, 31.12.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Ai mikä pisti ketuttamaan? No tietenkin nuo s******n mainokset, joita tänne on tullut miljoonittain! Haittaavat oikeiden viestien löytämistä! [}:)]
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
GreenEyes
Member
Member
Viestit: 381
Liittynyt: 18:57, 03.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja GreenEyes »

Kasvipaketti, jonka tilasin Saksasta, ei ole vieläkään saapunut. Se annettiin 2.4 DHL:n kuljetettavaksi, mutta siellä on ollut jotain häikkää eikä lähetystunnus toimi, joten en tiedä missä ihmeessä paketti menee tällä hetkellä. Kuulemma se on kuitenkin koko ajan matkalla, mutta en tiedä että missä se menee ja milloin saapuu.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Ettei olisi siitepölyallergiaa? Varsinkin jos räkä on kirkasta ja vetistä, aivastuttaa ja silmiä saattaa kirvellä, olisi todennäköisesti allergiaa. Siihen saa apteekista lääkettä.
Miula ei ole ollu millonkaan siitepöly tai muitakaan alergioita todettu, eikä silmiä kirvele.
Itseasiassa tuntuu tänään että pystyy jo hiukan haistamaankii, joten eiköhän tää kohta häivy.
mickey2004
Senior Member
Senior Member
Viestit: 862
Liittynyt: 12:20, 12.04.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja mickey2004 »

No se että oon taas kipeenä [}:)] !
Tällä kertaa räkänuhakuume [}:)] !
Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
Nuutti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 14:04, 04.01.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sastamala

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Nuutti »

Ainoa omenakotiloiden aikaansaama munarypäs piiiiitkään pitkään aikaan ja taas kuivunu kokoon. Voi itku, ei vieläkään pikkuomppuja!
M: Laavakiveä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”