Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Niinpä niin, suo siellä, vetelä täällä. Itse taas en lähetä mitään ellei ole rahat tilillä. :)
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Virtanen88
Junior Member
Junior Member
Viestit: 137
Liittynyt: 22:21, 25.08.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Virtanen88 »

Pullahiiri kirjoitti:Niinpä niin, suo siellä, vetelä täällä. Itse taas en lähetä mitään ellei ole rahat tilillä. :)
Sitten voisin ottaa postiennakolla tai sit matka(ennakolla?) Mut kaikki ei suostu siihenkään. Jokunen kauppa jäänyt tekemättä sen takia.
Nykyisin 100l rapula sekä 600l seurala
Juupajuu
Member
Member
Viestit: 467
Liittynyt: 11:02, 19.12.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Itä-suomi

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Juupajuu »

Virtanen88 kirjoitti:
Pullahiiri kirjoitti:
Juupajuu kirjoitti:Tsekkasin juuri nettipankista tilitapahtumat ja totesin että henkilö jolle lähetin kasvipaketin kohta kolme viikkoa sitten ei ole vieläkään niitä maksanut. :frown:
Aurinkoisen perjantaipäivän vuoksi ei tämä vielä varsinaisesti ketuta. Mutta ketutuksen puolelle kyllä menee, jos rahoja ei ala ensi viikolla tilillä näkyä.
Siispä sinä henkilö X, joka olet minulle velkaa: jos satut lukemaan tämän niin pistäpä rahat maksuun!! Estä tuntemuksiani sinua kohtaan muuttumasta ketutukseksi ja säilytä samalla luottamukseni ihmisten rehellisyyteen. Kiitos!
Aina, siis ihan aina, rahat etukäteen tilille. Vaikka kyse olisi muutamista euroista niin silti. Jos ei ostajalle käy niin olkoon ilman.
Itse en sitten taas suostu maksamaan tilille etukäteen, monta juttua kuullut et on maksettu mut tavaraa ei näy. Ihan yritykset on oma asiansa kyllä.
Niinpä niin... Jompikumpi osapuoli joutuu jokatapauksessa luottamaan toisen rehellisyyteen. Postiennakko saattaisi olla hyvinkin järkevä, jos lähetetään jotain arvokkaampaa ja sellaista jota ei haittaa pitempi säilyttely. En tiedä soveltuisiko kasvipakettiin? Jos nimittäin paketti jää ostajalta lunastamatta postiin, niin mitenkähän pitkään sisällöstä enää myyjällekään iloa olisi?

Se on sanottava että olen kymmenille ihmisille kasveja lähetellyt, enkä luottavaisena koskaan ole vaatinut etukäteismaksua. Ja aina olen rahani saanut. Onneksi en tässä kesken olevassa tapauksessa ole suurta summaa menettämässä. Silti tulee mieleen että kun on Foorumin luotettavat kauppakumppanit-ketju, niin voisiko olla myös epäluotettavat? Vai menisikö se liian helposti epäasialliseksi loanheitoksi?
Virtanen88
Junior Member
Junior Member
Viestit: 137
Liittynyt: 22:21, 25.08.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Virtanen88 »

Joo no korjaan lausumaani hieman, olen harkinnut kyllä että voisin jotain 1-10€ summan maksaa etukäteenkin ja juurikin kasveista tai vastaavasta pilaantuvasta tavarasta. Kun se ei niin pahasti kirpase tuo pienehkö summa.
Nykyisin 100l rapula sekä 600l seurala
fortuna70
Junior Member
Junior Member
Viestit: 208
Liittynyt: 09:39, 23.04.2010
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland,TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja fortuna70 »

Juupajuu kirjoitti:
Virtanen88 kirjoitti:
Pullahiiri kirjoitti:
Juupajuu kirjoitti:Tsekkasin juuri nettipankista tilitapahtumat ja totesin että henkilö jolle lähetin kasvipaketin kohta kolme viikkoa sitten ei ole vieläkään niitä maksanut. :frown:
Aurinkoisen perjantaipäivän vuoksi ei tämä vielä varsinaisesti ketuta. Mutta ketutuksen puolelle kyllä menee, jos rahoja ei ala ensi viikolla tilillä näkyä.
Siispä sinä henkilö X, joka olet minulle velkaa: jos satut lukemaan tämän niin pistäpä rahat maksuun!! Estä tuntemuksiani sinua kohtaan muuttumasta ketutukseksi ja säilytä samalla luottamukseni ihmisten rehellisyyteen. Kiitos!
Aina, siis ihan aina, rahat etukäteen tilille. Vaikka kyse olisi muutamista euroista niin silti. Jos ei ostajalle käy niin olkoon ilman.
Itse en sitten taas suostu maksamaan tilille etukäteen, monta juttua kuullut et on maksettu mut tavaraa ei näy. Ihan yritykset on oma asiansa kyllä.
Niinpä niin... Jompikumpi osapuoli joutuu jokatapauksessa luottamaan toisen rehellisyyteen. Postiennakko saattaisi olla hyvinkin järkevä, jos lähetetään jotain arvokkaampaa ja sellaista jota ei haittaa pitempi säilyttely. En tiedä soveltuisiko kasvipakettiin? Jos nimittäin paketti jää ostajalta lunastamatta postiin, niin mitenkähän pitkään sisällöstä enää myyjällekään iloa olisi?

Se on sanottava että olen kymmenille ihmisille kasveja lähetellyt, enkä luottavaisena koskaan ole vaatinut etukäteismaksua. Ja aina olen rahani saanut. Onneksi en tässä kesken olevassa tapauksessa ole suurta summaa menettämässä. Silti tulee mieleen että kun on Foorumin luotettavat kauppakumppanit-ketju, niin voisiko olla myös epäluotettavat? Vai menisikö se liian helposti epäasialliseksi loanheitoksi?

Niin toki joutuukin luottamaan. Kyllähän se foorumin luotettavat kauppakumppanitkin kertoo listaa siitä johon voi luottaa. Lisäksi se kuinka paljon on myynyt ja kauan ollut AW:ssä kertoo jotain myös. Kun tuossa oli maininta summista niin kyllähän se menee niin että jos ostaa jotain kallista niin silloin on syytä noutaa tuote. Esimerkiksi itse en ostaisi kallista suodatinta näkemättä sitä ellei sitten ole uusi ja kauppakumppani olisi tuttu entuudestaan tai yritys. Itsekkään en kasveja ym postita ennenkuin maksu näkyy. Tähän mennessä vain kerran kauppa meni pipariksi tosin en itse kärsinyt muuta kuin odottamisen vaivan ja ajan kulumisen kasvien myymiseksi uudelleen.
Akvaariot 324l , 600l , 130l,120l ja poikasallas +/-20l
http://aijaa.com/v.php?i=006638765959.jpg, http://aijaa.com/v.php?i=006858937193.jpg Monnisten allas,
http://aijaa.com/003959769823 monnisten allas nyt, http://aijaa.com/0056310673604 600l
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1892
Liittynyt: 17:48, 20.11.2001
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Virtanen88 kirjoitti:Pisti/pistää ketuttamaan ihmisten lukutaidottomuus/halukkuus. Esim kaupassa jossa käyn on nykyään erikseen pahvilaatikoille, muovikasseille, ei palautus pulloille ja viinihanapakkausten sisäpusseille oma keräysastia. Pahvilaatikot on missä sattuu, viinihanapakkausten ja ei palautus pullojen laatikko on täynnä muovikasseja. Asiasta on vielä suhteellisen isot ohjetekstit kertomassa.

Sitten oli ostetaan ilmoitus akvaariosta, 0-100€ hinnalla ja alueena varsinais-suomi-länsi-uusimaa. Sitten tarjotaan akvaa keski-suomesta ja hintaakin 650€..

Olen ollut n.4kk töissä puutyöpajalla jossa kierrätyskeskus samassa/vieressä. Vaihtoivat tilojansa jokunen vuosi sitten, silti ihmiset tulevat puutyön puolelle ihmettelemään et missä tavarat. Kierrätyksen oven yläpuolella iso teksti kierrätyskeskus. Sekä sairastapauksen vuoksi kierrätys oli kiinni, niin päivän aikana kävi n.5 ihmistä kysymässä onko kierrätys auki ja asiasta oli ilmoitettu kyltillä sekä paperilla kierrätyksen ovessa [}:)]
Tää on varmaan sitä "informaatiotulvaa". Jos ei ole ihan välttämätön pakko, niin toisinaan ihmiset ihan tarkoituksella välttelevät näkemästä mitään missä on jotakin kirjaimia. Heh ja mitä kyltteihin tulee... Meneeköhän se niin, että mitä isompi kyltti, niin sitä vaikeampi huomata. "ei näe metsää puilta".
Ihan vielä vitsikin lopuksi... Vanha kansa kun on rakastanut sitä sanontaa, että "täytyy panna ylös", eli johonkin lapulle muistiin, niin lukioaikana tuosta tuli sellainen toistovitsi, että jos joku niin sanoi, niin siihen piti vastata "niin mut ei kannata laittaa ylös kun ei sieltä huomaa. Tuohon mr/mrs averagen silmien korkeudella lienee parempi lokaatio muistiinpanolle". :P
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Halla76
Member
Member
Viestit: 353
Liittynyt: 10:22, 14.10.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Halla76 »

Mua on alkanut ketuttamaan kaiken maailman varaajat. 1 laji haluaa tuotteen mutta häviää maailman tuuliin eikä vastaa viesteihin. 2 laji siirtää hakemista päivä tai viikko kerrallaan, jonka aikana muu potentiaaliset ostajat katoa. 3 laji ne jotka tarjoavat törkeetä alihintaa ja esittävät olevansa jumalan lahja sinulle että viitsii hakea 500e tuotteen 100e.
Eli älä laita viestiä jossei sua oikeasti kiinnosta!
317l vettä
cassie_86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 547
Liittynyt: 13:57, 28.05.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

Raitakorupleko oli kuollut toissa yönä ja vielä itse olisin se voinut pelastaa jos olisin tajunnut tilanteen. Heräsin toissa yönä outoon koputus ääneen eteisessä, noh kävin katsomassa enkä huomannut mitään erikoista altaan luona, menin sänkyyn ja outo ääni jatkui.. Lopulta tulin tulokseen että lehtikalat hommailee taas jotain kun niistä yleensä kaikki naksaukset yms on peräisin. Aamulla laitoin valot altaaseen enkä vieläkään huomannut mitään, illasta aloin normaalin perustarkastuksen altaaseen ja huomasin plekon hypänneen johtojen aukosta kansilasin ja valaisimen väliseen tilaan. Kala oli kuiva korppu ja mieleeni välähti että koputus ääni oli pleko hyppimässä kansilasin päällä. Nyt sieppaa etten sytyttänyt altaan valoja ja tarkistanut välikköä, mutta eipä tullut ensimmäisenä mieleen että pleko hyppää pienestä kolosta :roll: Kaipa tästäkin jotain oppii kun v*****s ensin lakkaa.
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
mickey2004
Senior Member
Senior Member
Viestit: 862
Liittynyt: 12:20, 12.04.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja mickey2004 »

Tänään v-tuttaa aika lailla.
Ihan vaan arki! Sataa vettä. On kylmä. On märkää. Pakko lähteä sateeseen polkemaan, iltavuoro kutsuu.
Ja kaikki tämä vain siksi että olen köyhä, autoton ja läski [}:)] ! Voi saamarin pieru [}:)] [}:)] !!
Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
[RiSu]
Junior Member
Junior Member
Viestit: 249
Liittynyt: 10:11, 21.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

No nuo pahvilaatikot!! Muutosta on jo jonku aikaa ja tuntuu ettã purettavaa tavaraa löytyy aina vaan >:/ mieltä nyt onneksi piristää akvaario, joka sai eilen asukkaat ja jotka kaikki vielä kotiutu erinomaisesti, tulivat jo illalla kaikki syömään... mutta nuo laatikot!!! >:/
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
Juupajuu
Member
Member
Viestit: 467
Liittynyt: 11:02, 19.12.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Itä-suomi

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Juupajuu »

fortuna70 kirjoitti:
Juupajuu kirjoitti:Tsekkasin juuri nettipankista tilitapahtumat ja totesin että henkilö jolle lähetin kasvipaketin kohta kolme viikkoa sitten ei ole vieläkään niitä maksanut. :frown:
Aurinkoisen perjantaipäivän vuoksi ei tämä vielä varsinaisesti ketuta. Mutta ketutuksen puolelle kyllä menee, jos rahoja ei ala ensi viikolla tilillä näkyä.
Siispä sinä henkilö X, joka olet minulle velkaa: jos satut lukemaan tämän niin pistäpä rahat maksuun!! Estä tuntemuksiani sinua kohtaan muuttumasta ketutukseksi ja säilytä samalla luottamukseni ihmisten rehellisyyteen. Kiitos!

Ikävä kyllä taitaa olla turha toivoa maksua enää. Itsellä oli sikäli vastaava tilanne että maksua odoteltiin ja kyllätyin viikon jälkeen ja unohdin ko kaupan. Eri asia on jos pyytää aikaa maksulle jo osto vaiheessa kun valehtelee ja yrittää pitkittää milläkin verukkeella. Parempi kuitenkin odottaa maksu ensin ja sitten vasta tuote ellei sitten ole jo tuttu kumppani johon luottaa. Tosin kasveista yleensä haluaa pian eroon tai ne on jopa jo pois altaasta että siksikin se maksun luulisi tulevan heti. Toivottavasti et kovin isoa pakettia mennyt lähettämään!

Itseä pisti ketuttamaan suunnitellun sähkökatkon ilmoittamattomuus ja sen seuraukset :x 3 tuntia ja altaita kun on muutama niin tuli vähän kiirettä ja harmia! :frown:
Kerrotaanpa tämä tapaus loppuun. Rahojen viipymiselle löytyi ihan järkevä selitys. Eli omani sain. Ei alkanut ketuttamaan ja luottamus ihmisten rehellisyyteen säilyi :D
Virtanen88
Junior Member
Junior Member
Viestit: 137
Liittynyt: 22:21, 25.08.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Virtanen88 »

Juupajuu kirjoitti:
fortuna70 kirjoitti:
Juupajuu kirjoitti:Tsekkasin juuri nettipankista tilitapahtumat ja totesin että henkilö jolle lähetin kasvipaketin kohta kolme viikkoa sitten ei ole vieläkään niitä maksanut. :frown:
Aurinkoisen perjantaipäivän vuoksi ei tämä vielä varsinaisesti ketuta. Mutta ketutuksen puolelle kyllä menee, jos rahoja ei ala ensi viikolla tilillä näkyä.
Siispä sinä henkilö X, joka olet minulle velkaa: jos satut lukemaan tämän niin pistäpä rahat maksuun!! Estä tuntemuksiani sinua kohtaan muuttumasta ketutukseksi ja säilytä samalla luottamukseni ihmisten rehellisyyteen. Kiitos!

Ikävä kyllä taitaa olla turha toivoa maksua enää. Itsellä oli sikäli vastaava tilanne että maksua odoteltiin ja kyllätyin viikon jälkeen ja unohdin ko kaupan. Eri asia on jos pyytää aikaa maksulle jo osto vaiheessa kun valehtelee ja yrittää pitkittää milläkin verukkeella. Parempi kuitenkin odottaa maksu ensin ja sitten vasta tuote ellei sitten ole jo tuttu kumppani johon luottaa. Tosin kasveista yleensä haluaa pian eroon tai ne on jopa jo pois altaasta että siksikin se maksun luulisi tulevan heti. Toivottavasti et kovin isoa pakettia mennyt lähettämään!

Itseä pisti ketuttamaan suunnitellun sähkökatkon ilmoittamattomuus ja sen seuraukset :x 3 tuntia ja altaita kun on muutama niin tuli vähän kiirettä ja harmia! :frown:
Kerrotaanpa tämä tapaus loppuun. Rahojen viipymiselle löytyi ihan järkevä selitys. Eli omani sain. Ei alkanut ketuttamaan ja luottamus ihmisten rehellisyyteen säilyi :D
Hyvä että välillä näinkin 8-)
Nykyisin 100l rapula sekä 600l seurala
heituliini
Senior Member
Senior Member
Viestit: 659
Liittynyt: 23:13, 24.09.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaenuun korpi :D

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja heituliini »

Noo, nyt ketuttaa se, että kello on 3 aamuyöllä, en ole 1,5 vrk:een nukkunut silmäntäyttäkään. Ei siis ketuta töissä olo, vaan se, että silmäpussit vetävät jo pienen akvan verran tavaraa... Ja taas me mennään... 8O
On ne vaan niiiiiiiiin ihania :)
Zuwih
Senior Member
Senior Member
Viestit: 550
Liittynyt: 12:03, 08.12.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Zuwih »

No se, että altaasta saa kerran viikossa repiä pari kourallista tällaista. [}:)]
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Se, että ihana Supernovani on tainnut popsia KAIKKI Tia-Teresian vaivalla kalastamat sukaravut. [}:)]

Oliskohan reikätiili auttanut asiaa? :D
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Thapahiska

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Thapahiska »

MA7xGE kirjoitti:Se, että ihana Supernovani on tainnut popsia KAIKKI Tia-Teresian vaivalla kalastamat sukaravut. [}:)]

Oliskohan reikätiili auttanut asiaa? :D
En usko et olis. Taistot vaa tuppaa syömään sukarapuja ;)
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1892
Liittynyt: 17:48, 20.11.2001
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Mari kirjoitti:Jos olisit lukenut kirjoittamani tekstin, niin olisit siitä havainnut että ne virheet olivat vahinkoja, mutta itse kirjoitustyyli tahallista. Tai ehkä se ero oli liian vaikea käsittää?
Jaa niin että tahalliset kirjoitusvirheet onkin sallittuja, mutta vahingossa tulleet ei? Mielenkiintoista logiikkaa. :D
cassie_86 kirjoitti:Raitakorupleko oli kuollut toissa yönä ja vielä itse olisin se voinut pelastaa jos olisin tajunnut tilanteen. Heräsin toissa yönä outoon koputus ääneen eteisessä, noh kävin katsomassa enkä huomannut mitään erikoista altaan luona, menin sänkyyn ja outo ääni jatkui.. Lopulta tulin tulokseen että lehtikalat hommailee taas jotain kun niistä yleensä kaikki naksaukset yms on peräisin. Aamulla laitoin valot altaaseen enkä vieläkään huomannut mitään, illasta aloin normaalin perustarkastuksen altaaseen ja huomasin plekon hypänneen johtojen aukosta kansilasin ja valaisimen väliseen tilaan. Kala oli kuiva korppu ja mieleeni välähti että koputus ääni oli pleko hyppimässä kansilasin päällä. Nyt sieppaa etten sytyttänyt altaan valoja ja tarkistanut välikköä, mutta eipä tullut ensimmäisenä mieleen että pleko hyppää pienestä kolosta :roll: Kaipa tästäkin jotain oppii kun v*****s ensin lakkaa.

Otan osaa :(
Zuwih kirjoitti:No se, että altaasta saa kerran viikossa repiä pari kourallista tällaista. [}:)]
MITÄ tuo oikein on? Kuvan perusteella vähän vaikea päättää
Juupajuu kirjoitti:
Virtanen88 kirjoitti:
Pullahiiri kirjoitti:
Juupajuu kirjoitti:Tsekkasin juuri nettipankista tilitapahtumat ja totesin että henkilö jolle lähetin kasvipaketin kohta kolme viikkoa sitten ei ole vieläkään niitä maksanut. :frown:
Aurinkoisen perjantaipäivän vuoksi ei tämä vielä varsinaisesti ketuta. Mutta ketutuksen puolelle kyllä menee, jos rahoja ei ala ensi viikolla tilillä näkyä.
Siispä sinä henkilö X, joka olet minulle velkaa: jos satut lukemaan tämän niin pistäpä rahat maksuun!! Estä tuntemuksiani sinua kohtaan muuttumasta ketutukseksi ja säilytä samalla luottamukseni ihmisten rehellisyyteen. Kiitos!
Aina, siis ihan aina, rahat etukäteen tilille. Vaikka kyse olisi muutamista euroista niin silti. Jos ei ostajalle käy niin olkoon ilman.
Itse en sitten taas suostu maksamaan tilille etukäteen, monta juttua kuullut et on maksettu mut tavaraa ei näy. Ihan yritykset on oma asiansa kyllä.
Niinpä niin... Jompikumpi osapuoli joutuu jokatapauksessa luottamaan toisen rehellisyyteen. Postiennakko saattaisi olla hyvinkin järkevä, jos lähetetään jotain arvokkaampaa ja sellaista jota ei haittaa pitempi säilyttely. En tiedä soveltuisiko kasvipakettiin? Jos nimittäin paketti jää ostajalta lunastamatta postiin, niin mitenkähän pitkään sisällöstä enää myyjällekään iloa olisi?

Se on sanottava että olen kymmenille ihmisille kasveja lähetellyt, enkä luottavaisena koskaan ole vaatinut etukäteismaksua. Ja aina olen rahani saanut. Onneksi en tässä kesken olevassa tapauksessa ole suurta summaa menettämässä. Silti tulee mieleen että kun on Foorumin luotettavat kauppakumppanit-ketju, niin voisiko olla myös epäluotettavat? Vai menisikö se liian helposti epäasialliseksi loanheitoksi?
Oliskohan että kasvien yms tapauksessa on niin pienet summat kyseessä, että huijarit ei vaivaudu?
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Viime viikkoina on ketuttanut eniten syysväsymys. Tekemistä olisi vaikka muille jakaa, ja enimmäkseen vielä mukavaa tekemistä, mutta ei vain saa mitään aikaan.
NesteHukka kirjoitti: Jaa niin että tahalliset kirjoitusvirheet onkin sallittuja, mutta vahingossa tulleet ei? Mielenkiintoista logiikkaa. :D
Älä viitsi, ymmärsit kyllä ihan hyvin mitä tarkoitettiin. [;)]
NesteHukka kirjoitti:
Zuwih kirjoitti:No se, että altaasta saa kerran viikossa repiä pari kourallista tällaista. [}:)]
MITÄ tuo oikein on? Kuvan perusteella vähän vaikea päättää
Sanoisin, että rihmalevää. Nypin sitä rapuakvaariosta kourallisen parissa viikossa. Nestehiilellähän siitä pääsisi kätevästi eroon, mutta kun ei rapulassa oikein uskalla käyttää.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
fortuna70
Junior Member
Junior Member
Viestit: 208
Liittynyt: 09:39, 23.04.2010
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland,TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja fortuna70 »

NesteHukka kirjoitti:
Juupajuu kirjoitti:
Virtanen88 kirjoitti:
Pullahiiri kirjoitti:
Juupajuu kirjoitti:Tsekkasin juuri nettipankista tilitapahtumat ja totesin että henkilö jolle lähetin kasvipaketin kohta kolme viikkoa sitten ei ole vieläkään niitä maksanut. :frown:
Aurinkoisen perjantaipäivän vuoksi ei tämä vielä varsinaisesti ketuta. Mutta ketutuksen puolelle kyllä menee, jos rahoja ei ala ensi viikolla tilillä näkyä.
Siispä sinä henkilö X, joka olet minulle velkaa: jos satut lukemaan tämän niin pistäpä rahat maksuun!! Estä tuntemuksiani sinua kohtaan muuttumasta ketutukseksi ja säilytä samalla luottamukseni ihmisten rehellisyyteen. Kiitos!
Aina, siis ihan aina, rahat etukäteen tilille. Vaikka kyse olisi muutamista euroista niin silti. Jos ei ostajalle käy niin olkoon ilman.
Itse en sitten taas suostu maksamaan tilille etukäteen, monta juttua kuullut et on maksettu mut tavaraa ei näy. Ihan yritykset on oma asiansa kyllä.
Niinpä niin... Jompikumpi osapuoli joutuu jokatapauksessa luottamaan toisen rehellisyyteen. Postiennakko saattaisi olla hyvinkin järkevä, jos lähetetään jotain arvokkaampaa ja sellaista jota ei haittaa pitempi säilyttely. En tiedä soveltuisiko kasvipakettiin? Jos nimittäin paketti jää ostajalta lunastamatta postiin, niin mitenkähän pitkään sisällöstä enää myyjällekään iloa olisi?

Se on sanottava että olen kymmenille ihmisille kasveja lähetellyt, enkä luottavaisena koskaan ole vaatinut etukäteismaksua. Ja aina olen rahani saanut. Onneksi en tässä kesken olevassa tapauksessa ole suurta summaa menettämässä. Silti tulee mieleen että kun on Foorumin luotettavat kauppakumppanit-ketju, niin voisiko olla myös epäluotettavat? Vai menisikö se liian helposti epäasialliseksi loanheitoksi?
Oliskohan että kasvien yms tapauksessa on niin pienet summat kyseessä, että huijarit ei vaivaudu?

Kyllä ne kuule voi vaivautua jopa kasvien suhteen ja varsinkin isompien pakettien suhteen.

Nyt pistää ketuttamaan kun ei ihmiset vastaa suoriin kysymyksiin. Ollaan kiinnostuneita jostain ja sitten kun pitäisi kertoa ostaako tai maksaa se niin asiat viipyy. Ei ole pakko ostaa, mutta olisi ihan kiva saada tuote pois varauksesta ja tarjolle koska kun se myynnissä on niin se on itselle turha mahdollisesti uuden tiellä! Viikkojako pitäisi odottaa että maksu tulee tai tieto että ei kiinnosta :roll:
Akvaariot 324l , 600l , 130l,120l ja poikasallas +/-20l
http://aijaa.com/v.php?i=006638765959.jpg, http://aijaa.com/v.php?i=006858937193.jpg Monnisten allas,
http://aijaa.com/003959769823 monnisten allas nyt, http://aijaa.com/0056310673604 600l
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

7330 kirjoitti:
NesteHukka kirjoitti: Jaa niin että tahalliset kirjoitusvirheet onkin sallittuja, mutta vahingossa tulleet ei? Mielenkiintoista logiikkaa. :D
Älä viitsi, ymmärsit kyllä ihan hyvin mitä tarkoitettiin. [;)]
Joo... luetun ymmärtäminen <3
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

NesteHukka kirjoitti:
Mari kirjoitti:Jos olisit lukenut kirjoittamani tekstin, niin olisit siitä havainnut että ne virheet olivat vahinkoja, mutta itse kirjoitustyyli tahallista. Tai ehkä se ero oli liian vaikea käsittää?
Jaa niin että tahalliset kirjoitusvirheet onkin sallittuja, mutta vahingossa tulleet ei? Mielenkiintoista logiikkaa. :D
Kyllähän lukijan pitää itsestäänselvästi ymmärtää, mikä on tyylikeino ja mikä tahaton virhe. Kaikillahan meillä on kristallipallot käytössä. [;)]
Kultakalat
Zuwih
Senior Member
Senior Member
Viestit: 550
Liittynyt: 12:03, 08.12.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja Zuwih »

7330 kirjoitti:
NesteHukka kirjoitti:
Zuwih kirjoitti:No se, että altaasta saa kerran viikossa repiä pari kourallista tällaista. [}:)]
MITÄ tuo oikein on? Kuvan perusteella vähän vaikea päättää
Sanoisin, että rihmalevää. Nypin sitä rapuakvaariosta kourallisen parissa viikossa. Nestehiilellähän siitä pääsisi kätevästi eroon, mutta kun ei rapulassa oikein uskalla käyttää.
Sitähän se. Vaaleanvihreää, limaista, höhhöistä, kaikenpeittävää rihmalevää... :roll:
cassie_86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 547
Liittynyt: 13:57, 28.05.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

Nestehukka: Kiitos osanotosta oli tosi tärkeä ja komea kala, ketuttaa niin peevelisti vieläkin.
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
heituliini
Senior Member
Senior Member
Viestit: 659
Liittynyt: 23:13, 24.09.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaenuun korpi :D

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja heituliini »

Ketuttaa niin perskeleesti tämä, että kun annetaan, vaihdetaan ja myydään -osastoilla olis mielenkiintoisia kaloja ja rapusia sun muita mönkijöitä ja minä asun täällä hevon kukussa, josta on lähin kaupunkikin 100 km päässä, niin enpä niitä minä sitten saa [}:)] Sinikylkinen platy, mustan mollin poikaset.... huoh.
On ne vaan niiiiiiiiin ihania :)
cercer
Member
Member
Viestit: 414
Liittynyt: 01:54, 16.04.2011
Akvaarioseurat: TAS

Re: Mikä pisti "ketuttamaan" ?

Viesti Kirjoittaja cercer »

^ Yhtälailla ketuttaa kun asuu täällä liian keskellä, silloin joku ehtii yleensä aina ennen varaamaan ja ostamaan kaiken :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”