Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
NorQ
Junior Member
Junior Member
Viestit: 147
Liittynyt: 13:04, 12.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja NorQ »

Tänne perniöläiset ja salolaiset akvaarioharrastajat voisivat kirjoitella akvaarioidensa kuulumisia.

Esim. mitä hankintoja on tehty akvaarioihin, onko tullut "perheenlisäystä", miten kalat voivat ja jne. Kaikenlaista höpöttelyä akvaarioista tänne vaan! :D

-----

Ja mukaan lasketaan kotilot, ravut ja kaikki mahdolliset akvaarioiden asukit! :D

Jospa itse vaikka aloitan keskustelun: Meillä akvojen asukit voivat hyvin, vaikka olinkin kauhuissani siitä, että jouduin jättämään rakkaat akvaarioiden otukset viikon lomailun vuoksi muiden huolehdittaviksi. No, hengissä selvittiin siitä kuitenkin! :D

Ovatko muut huomanneet saman asian, että kesäisin ja auringon paistaessa levää kertyy harmillisesti akvan laseihin. :? Mitään hyviä kikkoja, millä itse saatte ne kätevästi pois tuollaisesta isommasta akvaariosta?


Korjattu rivitys. -ylläpito
Akvat 526L, 250L ja 100L
eeroq
Senior Member
Senior Member
Viestit: 602
Liittynyt: 14:44, 09.05.2009
Sukupuoli: Mies

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja eeroq »

Tänään ostin 10 rubiinitetraa ja 2 palettikalaa tonne 280 litraseen 3 haarniskamonnin seuraksi. Hyvin tulevat toimeen. :D Vielä toinen tetraparvi hakusessa. Tai ehkä lisää noita rubiineja. Mahtavaa, että joku sai alotteen tehdä tän ketjun. :)
NorQ
Junior Member
Junior Member
Viestit: 147
Liittynyt: 13:04, 12.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja NorQ »

Kiitoksia eeroq kehuista, sait minut hyvälle mielelle! :)

Ajattelin perustaa tällaisen ketjun, kun itse asun Perniössä ja tuttujen joukossa ei juurikaan ole akvaharrastajia (saatikka niitä, jotka kestäisivät kuunnella akvaariovouhotustani [;)]) joten täällä saa jakaa vapaasti akvaarioharrastuksen ihanuuksia muiden akvaarioihin hullaantuneiden kanssa! :D

Tänään meillä oli täällä akvan "suursiivous", kun vedenvaihdon yhteydessä sain taas päähäni alkaa sisustamaan akvaariota vähän uusiksi. :D Välillä kun muutaman kasvin ja kannon siirtää uuteen paikkaan niin akvaario näyttää taas ihan erillaiselta, eikä ehdi ainakaan kyllästymään. :mrgreen: Monnit olivat tosin ensin hieman näreissään kantojen siirtelystä, mutta löysivät sitten taas takaisin piilopaikkoihinsa.

Mitäs muiden perniöläisten ja salolaisten akvaarioihin kuuluu?


Korjattu rivitys. -ylläpito
Akvat 526L, 250L ja 100L
eeroq
Senior Member
Senior Member
Viestit: 602
Liittynyt: 14:44, 09.05.2009
Sukupuoli: Mies

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja eeroq »

Itekki vois siivota ton akvaarion.. :D Hiekat vaihoin siihen muutama viikko sitten. Rubiinit ovat tiiviisti vaan sumpussa kokoajan, mikäköhän sais ne liikkeelle? Paletit aika piiloilevia, mutta välillä tulee esille näyttävästi.
NorQ
Junior Member
Junior Member
Viestit: 147
Liittynyt: 13:04, 12.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja NorQ »

Meillä myös on noi akvaarion asukit välillä aika kovia piileskelemään, mutta kun tulee ruoka-aika niin sitten niitä kaloja alkaa singahdella hyvin nopeasti tuolta pusikoista ja koloista. :D

Onkos täällä muuten ketään, joka on hurahtanut omenakotiloihin? Itse rakastuin ihan täysin noihin otuksiin kun ensimmäiset kotiloni hommasin. Meidän kotiloista huomaakin, että heitä on ainakin rakkaudella ruokittu kun ovat yhtäkkiä venähtäneet melkoisiksi jötiköiksi. :mrgreen:

Kuva
Tässä kuvassa maistellaan vähän kättä :D

Kuva

Kuva
Siinä on koko meidän kotiloperhe rivissä

Olisi kiva tänne vaikka saada vähän kuviakin akvoista ja niiden asukeista kuulumisien lisäksi. (:
Kuvathan kertovat enemmän kuin tuhat sanaa. [;)]

--------------------------

Niin ja eeroq unohtu sanoa et haarniskamonnit on ihania! :) Mullakin joskus aikoinaan ollut ja tykkäsin niistä kovasti. Se mun yksi haarniskamonni oli kyllä aikamoinen ahmatti, just ku sain miekkapyrstöt lisääntymään niin tulee herra haarniskamonni ja vetäsee poikaset kitusiinsa. :D


Korjattu rivitys. -ylläpito
Akvat 526L, 250L ja 100L
kultura
Junior Member
Junior Member
Viestit: 116
Liittynyt: 18:04, 09.12.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: salo

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja kultura »

Meille kuuluu ihan outoa taas altaaseen, kalat on jostain syystä huohottaneet iltaisin, mutta eiköhän kaikki taas suttaannu..

Ostin muutama päivä sitten ihanan topaasiplekon uudesta akvaariosta ja vähän lisää kardinaalitetroja.
Kunpa jostain läheltä löytyisi vielä lisää kardinaaleja, että sais komian parven kiekkojen kaveriksi.

Mulla tuli vanhaan altaaseen kamalasti levää loppuaikoina t5 valaistuksen kanssa, mutta nyt noilla monimetalleilla ei ainakaan parissa viikossa ole lasiin tullu hitustakaan, vielä kun hahmottaisi, että missä korkeudessa valaisimien pitäisi olla :roll:

Olisikin tosi kiva jos salossakin olisi oma akvaarioseuransa tai joku porukka, turkuun kun on vähän liikaa matkaa..
Saisi keskustella akvaarioista oikeasti innostuneiden ihmisten kanssa, ei tuo perhe niin tajua tätä valtavan vesimäärän hohtoa :mrgreen:
Tosin pakko antaa miehelle muutama piste, on aika innostuneena ollut nyt kun on jo kunnon kokoinen allas ja hieno valaistus. Topaasiplekonkin hän ihan valitsi meille :mrgreen:

Norq:lla on kyllä kauniita omppuja, itselläni nuo ei menesty vaan hajoaa pikkuhiljaa pois..
530l malawila
240l seurala
30l rapula, heposia,kissoja ym. karvakasoja :)
NorQ
Junior Member
Junior Member
Viestit: 147
Liittynyt: 13:04, 12.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja NorQ »

kultura kirjoitti:Olisikin tosi kiva jos salossakin olisi oma akvaarioseuransa tai joku porukka, turkuun kun on vähän liikaa matkaa..
Saisi keskustella akvaarioista oikeasti innostuneiden ihmisten kanssa, ei tuo perhe niin tajua tätä valtavan vesimäärän hohtoa :mrgreen:
Hepparallaa kultura! :) Kiva kun sinäkin löysit tänne!

Minustakin olisi kivaa, jos Salolla esim. olisi joku oma akvaarioseura tai porukka ja totta tuo, että kun itse innoissaan puhua pälpättää noista vettä ja fisuja täynnä olevista lasipöntöistä niin aika nopeasti kaikki, joita akvat ei kiinnosta haluavat vaihtaa puheenaihetta. :mrgreen:

Mieheni välillä hiukan suutahtaa minulle kun huudan, että "Tule nyt äkkiä katsomaan!! ÄKKIÄ NYT!!!" Ja mies luulee, että vähintään jotain todella kamalaa on tapahtunut, mutta minä olenkin löytänyt akvastani jonkun kauan piilotelleen kalan tai uuden kalanpoikasen tai jotain muuta yhtä "mullistavaa". :roll: :P

Nuo minun omppuset näyttävät hyvältä vaan sen takia, että olen kantapään kautta oppinut niiden hoidon salat. :D Ensimmäiset omput kuolit liian alhaisen pH:n ja karbonaattikovuuden takia, mutta nyt kun niitä vesiarvoja osaa sopivasti nostaa ja laskea ja antaa monipuolista ruokaa niin omput voivat hyvin ja kasvavat ihan silmissä. Vielä kaipailisin tuohon omppuparveen muutaman vähän erikoisemman yksilön, jos joskus jostain sellaisia löydän. Ja ovat muuten käteviä lasin putsaajia nuo omput. [;)]

------------------------

Tuossa jossain aikaisemmassa viestissä kun sanoin vaihtaneeni hieman järjestystä akvassa niin tämmöinen siitä nyt tuli:
Kuva

Koko akva ei näköjään kyllä mahtunut kuvaan, ikävä heijastus tuolla toisessa kulmassa ja kuvanlaadussakaan ei ole kehumista, mutta kuvat piristävät ja antavat väriä mukavasti tänne keskustelupalstalle. :)

------------------------

Käväisi tässä mielessä, että me aktiiviset tämän palstan höpöttäjät voitaisiin jokainen valita joku oma fontin väri, niin saadaan lisää väriä tänne palstalle ja sitten näkee jo fontin väristä kirjoittajan ja tekstit erottuu paremmin toisistaan. Vai onko ihan tyrmätty idea? :D

Meinasin, että vaikka tällä tapaa jokaisella olisi sitten se oma värinsä. :) Ja noita värejä näyttää olevan tuossa kyllä melko rutkasti eri vaihtoehtoja. Sanokaa toki jos idea ei innosta tai jos se on ihan hongista temmattu. :D Mutta ne jotka haluavat, voivat valita oman värin, toki voi kirjoitella ihan tavallisellakin fontilla, kunhan ihmiset kirjoittelevat! :D


Korjattu rivitys. Kannattaa myös tutustua: Ohjeet Aqua-webin keskustelussa osallistumiseen sekä Aqua-Web foorumin säännöt. -ylläpito
Akvat 526L, 250L ja 100L
eeroq
Senior Member
Senior Member
Viestit: 602
Liittynyt: 14:44, 09.05.2009
Sukupuoli: Mies

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja eeroq »

NorQ kirjoitti:Käväisi tässä mielessä, että me aktiiviset tämän palstan höpöttäjät voitaisiin jokainen valita joku oma fontin väri, niin saadaan lisää väriä tänne palstalle ja sitten näkee jo fontin väristä kirjoittajan ja tekstit erottuu paremmin toisistaan. Vai onko ihan tyrmätty idea? :D

Meinasin, että vaikka tällä tapaa jokaisella olisi sitten se oma värinsä. :) Ja noita värejä näyttää olevan tuossa kyllä melko rutkasti eri vaihtoehtoja. Sanokaa toki jos idea ei innosta tai jos se on ihan hongista temmattu. :D Mutta ne jotka haluavat, voivat valita oman värin, toki voi kirjoitella ihan tavallisellakin fontilla, kunhan ihmiset kirjoittelevat! :D
Säännöistä lainaten: "Värien käyttö tekstissä ei myöskään helpota viestin lukemista. Mikäli väreille on pakottavaa tarvetta, tulee niitä käyttää hillitysti."

Eli ei suotavaa käyttää värejä..

Itellä on noita omppuja kans siunaantunu ihan hyvin. :D Isoja jytkyjä niistä tulee.. :) Värinä on sellanen raidallinen lila kaikilla. Kauan sitten mulla oli suunnilleen 5cm halkaisijaltaan oleva vaalea omppu, jonka partamonni kerran söi. Kuori vaan jäi jäljelle. Sillä tuli välillä lasia kiivetessään joku "putki" sivusta esille..
NorQ
Junior Member
Junior Member
Viestit: 147
Liittynyt: 13:04, 12.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja NorQ »

eeroq kirjoitti:Itellä on noita omppuja kans siunaantunu ihan hyvin. :D Isoja jytkyjä niistä tulee.. :) Värinä on sellanen raidallinen lila kaikilla. Kauan sitten mulla oli suunnilleen 5cm halkaisijaltaan oleva vaalea omppu, jonka partamonni kerran söi. Kuori vaan jäi jäljelle. Sillä tuli välillä lasia kiivetessään joku "putki" sivusta esille..
Juu, kyllä noista Ompuista aikamoisia jötkäleitä on yhtäkkiä tullu. Olen itse oikein hämmästynyt siitä kuinka nopeasti he ovat kasvaneet. Hauskaa myös seurata kun ne käyvät pinnan tuntumassa sillä "putkilolla" happea haukkaamassa ja tekevät sellaista "pumppaavaa" liikettä. :D

Hmmm.. Ja se värien käyttö jäi sitten siihen, mut samapa tuo kunhan tekstiä tulee. [;)] Ja olisi kiva, jos tänne ilmaantuisi enemmänkin perniöläisiä ja salolaisia akvaharrastajia höpöttelemään. :)


Korjattu rivitys. -ylläpito
Akvat 526L, 250L ja 100L
NorQ
Junior Member
Junior Member
Viestit: 147
Liittynyt: 13:04, 12.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja NorQ »

Täytyy myöntää, että tänään ei ole paljon mitään järkevää informoitavaa akvaarioista, mutta kirjottelempahan nyt kuitenkin aikani kuluksi. :D

Täällä odotellaan kovasti miljoonakalojen lisääntymistä, alkaa naaraat olla aika tuhteja pullukoita ja olen haukkana vahtinut niitä, että saisi sitten poikaset siirrettyä äkkiä toiseen akvaan ennen kuin joku isompi kala päättää sitten syödä poikaset iltapalaksi. Toistaiseksi naaraat vaan jatkavat pullistumista, mutta poikasia ei vielä ole näkynyt. :D Jännittävää nähdä millaisia poikasia tulee kun noita milliksiä on niin montaa eri väriä, niin ei yhtään tiedä minkä värisiä tai näköisiä kavereita sieltä sitten syntyy.

Onko kellään noita "huntueväisiä" naaras miljoonakaloja? Itse olen niitä metsästänyt, mutta akvaarioliikkeestä löytyi vain yksi ainokainen kappale. Ovatko ne siis vain harvassa, vai onko näin pienellä paikkakunnalla suppeampi valikoima?


Korjattu rivitys. -ylläpito
Akvat 526L, 250L ja 100L
kultura
Junior Member
Junior Member
Viestit: 116
Liittynyt: 18:04, 09.12.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: salo

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja kultura »

Salossa on mun mielestä ainakin aika köyhä valikoima molemmissa liikkeissä,mitään erikoista et sieltä löydä ja hinnat on aika kovat,myös palvelu on myös aika kyseenalaista ainakin toisessa liikkeessä..Kerran kun ostin siitä ulkosuodattimen sun muuta ja keskustelimme kauppiaan kannattamisesta netistä tilaamisen sijaan niin myyjä sanoi minulle ihan suoraan " salolaiset harrastajat saa pian hakea tarvikkeensa mistä haluaa!" Mutta tälle liikkeelle annan plussaa liikkeen ja altaan siisteydessä ja muun akvaariotarvikkeen valikoima on hyvä.

Tänään tyttäreni soitti aamulla kalojen ruokinnan jälkeen ja sanoi " oletko äiti huomannut, että tuo pienin kiekko on varmaan sokea? se törmäilee toisiin ruokinnan aikana eikä löydä ruokaa"
Olen pienintä kiekkoa seuraillut todella kauan ja miettinyt ihan samaa, se silmät ovat kuin harmaan kalvon alla ja ei tosiaan löydä ruokaansa ja on aika laihassa kunnossa, koitan sitä pihdeillä ruokkia, mutta silloin se menee yleensä vain karkuun. Tällä kiekolla on alusta asti ollut ongelmia, on jatkuvasti mustat paksut raidat näkyvissä ja välillä ihan musta.
En tiedä sitten minkä p*skasatsin ostin akvaariokaupasta kun 1 kuoli heti ja tämä on tällainen sitten.. Sitähän minä en myönnä, että hoitajassa olisi vikaa :mrgreen: Olen aika tunnollinen vedenvaihtojen ja muun kanssa, karanteeni minulta uupui, se voi olla syynä, mutta eipä se ole muita koskaan tappanut saati sokeuttanut.
En myöskään asioi enään kyseisessä turkulaisessa liikkeessä kun olen tajunnut niiden myyntitaktiikan, joka kerta kun siellä asioimme ( yhdessä vaiheessa ihan viikottain) siellä on asiakkaana joku pienen altaan omistava ihminen ja katselee kultakaloja, '"hyvin ne sinne sopii" sanoo iloinen myyjä.
Heidän myyntinsä perustuukin isoihin ja näyttäviin kaloihin, mutta kun useimmalla harrastajilla ei ole niille sopivia altaita niin miksi ei voisi keskittyä kauniisiin pieneksi jääviin kaloihin? Monnisia ja muita "joka altaan kavereita" on hyvin niukasti saatavilla.
Ostin vanhaan altaaseen noin 50 neontetraa ja puolet kavereista oli vääntyneitä ja värittömiä, oma vika kun en kaupassa syynännyt tarkemmin..
Myyjältä olen saanut myös niin outoja neuvoja. mm. minulla oli taskurapu josta varta vasten kysyin sopiiko se kiekkojen kanssa. " tietysti se sopii, se pitää lämpimästä vedestä" sanoi rouva. Kun kävin kertomassa loisongelmasta myöhemmin ja selvensin kalastoa niin vastaus oli seuraava " herranjumala, onko sulla siellä taskurapu, ota se heti pois kun se aiheuttaa loisia lämpimässä vedessä" niinpä niin!
Mutta olen todennut ostavani mielummin kokeneelta harrastajalta kuin liikkeestä.
Onpas minulla hyvä päivä tänään :roll:
530l malawila
240l seurala
30l rapula, heposia,kissoja ym. karvakasoja :)
eeroq
Senior Member
Senior Member
Viestit: 602
Liittynyt: 14:44, 09.05.2009
Sukupuoli: Mies

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja eeroq »

Toi lemmikkimaailma on mielestäni täys p*ska. Likaset akvaariot ja sairaat kalat sekä kalliit hinnat. Petpointista saa asiantuntevaa palvelua.. :D
NorQ
Junior Member
Junior Member
Viestit: 147
Liittynyt: 13:04, 12.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja NorQ »

eeroq kirjoitti:Toi lemmikkimaailma on mielestäni täys p*ska. Likaset akvaariot ja sairaat kalat sekä kalliit hinnat. Petpointista saa asiantuntevaa palvelua.. :D
Mä käyn myös yleensä Petpointissa. Lemmikkimaailmassa kävin kerran ja siihen se jäi, en tykännyt yhtään. Tosin viimeksi sain tuolta Petpointistakin satsin sairaita kaloja, jotka toki levittivät taudin muihinkin kaloihin ja koko satsi kuoli, sinne meni yli 50€ hukkaan noin vaan. :/ Nykyään syynään tarkkaan ja valitsen erikseen joka ikisen kalan, jonka ostan. Tosin itse kun olen käynyt tuolla Petpointissa liki 7 vuotta uskollisena asiakkaana, niin minulle asiakaspalvelu on aina todella lämmintä ja ystävällistä ja välillä saan kyllä kaupanpäällisiäkin kun sinne olen jo upottanut varmaan tonnin jos toisenkin ostosten lomassa tässä vuosien aikana. [;)]


Korjattu rivitys. -ylläpito
Akvat 526L, 250L ja 100L
kultura
Junior Member
Junior Member
Viestit: 116
Liittynyt: 18:04, 09.12.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: salo

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja kultura »

Petpointista juuri kuulin myyjältä tuon mainitsemani lauseen :D No kuitenkin, sieltä luultavasti löytää sen minkä tarvitseekin ja se on pääasia.
Kaikki kalani minä ainakin haen harrastajilta tai sitten turun uudesta akvaariosta, se on siisti ja kiva paikka.

Minun kiekkoni kutivat eilen ensinmäistä kertaa, jipii :mrgreen:
530l malawila
240l seurala
30l rapula, heposia,kissoja ym. karvakasoja :)
NorQ
Junior Member
Junior Member
Viestit: 147
Liittynyt: 13:04, 12.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja NorQ »

kultura kirjoitti:Minun kiekkoni kutivat eilen ensinmäistä kertaa, jipii :mrgreen:
Onnea perheenlisäyksen johdosta! :)
Meillä Monniset ovat yhtäkkiä lopettaneet perheenlisäyksen teon, kun ensin pyöräyttivät poikasia jatkuvalla syötöllä.
No eipä se mitään, saan hetken hengähtää kun ei tarvitse koko ajan olla kaapimassa monnisten munia laseista ja siirrellä niitä tonne toiseen akvaan turvaan. :D
Ja täällä edelleen odotetaan Milliksien lisääntymistä, on tuo yksi ihana sininen "huntueväinen" naaras niin pulleassa kunnossa, että näyttää siltä kuin se räjähtäisi kohta. :D

Niin ja olen huomannut, että tuolta Petpointista saa aivan erilaista asiakaspalvelua ja eri neuvoja samoihin asioihin ihan riippuen siitä, kuka siellä on milläkin hetkellä myymässä.

-------------------------------

Kotilot ruuan (ja toistensa) kimpussa. :D
Kuva

Sama painiminen ruuasta jatkuu.. :D
Kuva
Akvat 526L, 250L ja 100L
kultura
Junior Member
Junior Member
Viestit: 116
Liittynyt: 18:04, 09.12.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: salo

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja kultura »

Mitä kuvapalvelua käytät, jotta saat kuvia tänne lisättyä? Mulla on vähän auki tuo kiekkojeni värit ja olisi kiva saada kuvia tänne arvioitavaksi , mutta jos yritän suoraan koneelta laittaa kuvia niin ovat aina liian isoja tänne :D
530l malawila
240l seurala
30l rapula, heposia,kissoja ym. karvakasoja :)
NorQ
Junior Member
Junior Member
Viestit: 147
Liittynyt: 13:04, 12.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja NorQ »

kultura kirjoitti:Mitä kuvapalvelua käytät, jotta saat kuvia tänne lisättyä? Mulla on vähän auki tuo kiekkojeni värit ja olisi kiva saada kuvia tänne arvioitavaksi , mutta jos yritän suoraan koneelta laittaa kuvia niin ovat aina liian isoja tänne :D
Itselläni on Facebookissa oma kuvakokoelma akvoistani, niin sieltä kuvia tänne napsin kun minulla myös valittaa suoraan koneelta siirrettäessä, että ovat liian isoja. Mutta esimerkiksi HP Photosmartilla saa muistaakseni pienennettyä kuvien kokoa kätevästi, ja se löytyy helposti netistä. Itse ainakin aikoinaan olen sitä käyttänyt kun on pitänyt kuvia pienentää.


Korjattu rivitys. -ylläpito
Akvat 526L, 250L ja 100L
merenneito94
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 16:56, 24.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: salo
Viesti:

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja merenneito94 »

Oho! Ompan sinulla NorQ ihan mielettömän kauniita omppuja!! Pitäisiköhän itsekin semmoisia hommata. Hmmm. (:

Palasin viikko sitten viiden viikon reissulta Australiasta, ja olin kovin huolissani että miten akva on pärjännyt äidin ja veljen hellässä huomassa. Saldona yksi mystisesti kadonnut kardinaalitetra, joten ihan hyvin! Tein eilen poikkeuksellisen suuren siivouksen ja muuttelin vähän kasvien paikkoja. Nyt näyttää paljon paremmalta! Kävin tänään ostelemassa lisää kaloja ja kardinaalitetra parvi kasvoikin neljän yksilön verran ja kuparimonnisia tarttui mukaan kolme. (En malta odottaa että saan tässä lähiaikoina niillekin lisää kavereita. ) Ne vaan on niin suloisia. Jäin vielä miettimään pääkalaksi joko hunajarihmakalaa tai taistelukalaa, mutta hetken tässä lueskeltuani taidankin päätyä perhoskirjoahveneen. :D
100 litraa sekalaista ja 60 litraa rapuja. C:
+ leopardigekot Bindi ja Venus.
NorQ
Junior Member
Junior Member
Viestit: 147
Liittynyt: 13:04, 12.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja NorQ »

merenneito94 kirjoitti:Oho! Ompan sinulla NorQ ihan mielettömän kauniita omppuja!! Pitäisiköhän itsekin semmoisia hommata. Hmmm. (:

Palasin viikko sitten viiden viikon reissulta Australiasta, ja olin kovin huolissani että miten akva on pärjännyt äidin ja veljen hellässä huomassa. Saldona yksi mystisesti kadonnut kardinaalitetra, joten ihan hyvin! Tein eilen poikkeuksellisen suuren siivouksen ja muuttelin vähän kasvien paikkoja. Nyt näyttää paljon paremmalta! Kävin tänään ostelemassa lisää kaloja ja kardinaalitetra parvi kasvoikin neljän yksilön verran ja kuparimonnisia tarttui mukaan kolme. (En malta odottaa että saan tässä lähiaikoina niillekin lisää kavereita. ) Ne vaan on niin suloisia. Jäin vielä miettimään pääkalaksi joko hunajarihmakalaa tai taistelukalaa, mutta hetken tässä lueskeltuani taidankin päätyä perhoskirjoahveneen. :D
Kiitoksia! :) Itse olen hullunna noihin Omppuihin, ensin piti ottaa vaan pari yksilöä tuonne asustelemaan, mutta nyt heitä onkin jo 5. :D
Ja aina jonkun kauniin Omppu-yksilön bongatessa tekisi mieli viedä se heti kotiin akvaarioon muiden seuraksi. :D
Ja kohta tulee sinun Kuparimonnisille täältä kavereita, tuossa jo komeimmat yksilöt bongailin valmiiksi. [;)]
Heissä on vaan aika kova metsästäminen, ovat sen verran vilkkaita kavereita. :D
Akvat 526L, 250L ja 100L
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

kultura kirjoitti:Mitä kuvapalvelua käytät, jotta saat kuvia tänne lisättyä? Mulla on vähän auki tuo kiekkojeni värit ja olisi kiva saada kuvia tänne arvioitavaksi , mutta jos yritän suoraan koneelta laittaa kuvia niin ovat aina liian isoja tänne :D
<600 pikseliä leveät kuvat voi liittää suoraan koneelta viesteihin liitteinä ja <900 pikseliä leveät voi linkata palvelimelta IMG tageilla. Eli croppaa kuvat valmiiksi oikeaan kokoon ja soon siinä.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
merenneito94
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 16:56, 24.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: salo
Viesti:

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja merenneito94 »

"Ja kohta tulee sinun Kuparimonnisille täältä kavereita, tuossa jo komeimmat yksilöt bongailin valmiiksi. [;)]
Heissä on vaan aika kova metsästäminen, ovat sen verran vilkkaita kavereita. :D"


Joo, itsekin kun tossa pari vuotta sitten niitä pienimuotoisesti kasvatin, sai akvan kääntää melkein ympäri jos meinasi niitä haaviin saada. :D
Toistan nyt itseäni mutta täällä jo kovasti jännitetään uusia tulokkaita. Tuntuu että noi kolme kuparia tuolla on niin parven jatkoa vailla!
100 litraa sekalaista ja 60 litraa rapuja. C:
+ leopardigekot Bindi ja Venus.
NorQ
Junior Member
Junior Member
Viestit: 147
Liittynyt: 13:04, 12.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja NorQ »

Jaahas, meille ilmestyi tänään aamulla ja pitkin päivää perheenlisäystä, kun Kuparimonniset päättivät taas pyöräyttää mun ilokseni munia tonne. Harmi vaan kun en ehtinyt niitä hirveesti korjaamaan talteen, ennen kun muut kalat kävi niitä munia jo syömässä, että saa nyt nähdä tuleeko noista pelastetuista munista yhtään pikkuista monnista. Jännityksellä jäämme odottamaan mitä tuleman pitää... :D
Akvat 526L, 250L ja 100L
kultura
Junior Member
Junior Member
Viestit: 116
Liittynyt: 18:04, 09.12.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: salo

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja kultura »

Haen tänään lisää kiekkoja ja monnisiakin voi tarttua matkaan kiva parvi, niistä olen jo kauan haaveillut :)

Kiekkojen poikasten kasvatus etenee..luulin jo niiden kadonneen, mutta ne olikin siirtäneet poikaset kannon kylkeen.
Siinä on kuin pieni värisevä matto :mrgreen:
Jos niiden siinä nyt pitäisi olla sitten se n. 50-60h niin illalla niiden pitäisi lähteä uimaan viimeistään.
Meinasin illalla pudottaa vähän veden pintaa alemmas, harmillisesti siellä on se hiekkapohja vain johon poikaset katoaa helposti :cry:

Mietin myös sitä, että kun ne nyt ovat kiinni siinä kannossa ja lähtee siitä uimaan niin miten ne mahtaa löytää emon etteivät vaan jää siihen tummaan kantoon ihmettelemään?!
Kyl on ihmeellinen maailma taas [;)]
530l malawila
240l seurala
30l rapula, heposia,kissoja ym. karvakasoja :)
merenneito94
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 16:56, 24.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: salo
Viesti:

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja merenneito94 »

Oi, onnea NorQ ja kultura poikasista! (: Itselläkin tässä vauvakuume kasvaa kun tommosia lueskelee. Kasvaispa noi kuparit nyt äkkiä!

Käytiin tänään Turussa shoppailemassa, ja jotenkin ihan vanhingossa eksyin Faunattareen. Ja siis tarkoitan ihan kirjaimellisesti vahingossa. Yleensä en siellä käy korkeiden hintoren, rumien altaiden ja tympeiden myyjien vuoksi. Ja mikäs siellä yhdessä pikku altaassa mua odotteli. Mailman kaunein perhoskirjoahven. <3 Uiskenteli siellä sadan muun kaverin kanssa, mutta oli ehdottomasti komein ja upein luonne. Meni siellä ihan täysissä väreissä, kun muut oli ihan vaaleita. Hintaakaan ei ollut kun 6.40€. Ainakin Salon petpointissa perhoset on ollu jotain 8€ luokkaa.
No mukaanhan se sitten lähti. Ja samalla sitten toinenkin. Toivottavasti ne nyt on eri sukupuolta. Seuraillaan tilannetta! :)
100 litraa sekalaista ja 60 litraa rapuja. C:
+ leopardigekot Bindi ja Venus.
kultura
Junior Member
Junior Member
Viestit: 116
Liittynyt: 18:04, 09.12.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: salo

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja kultura »

Tässä uudet tulokkaat ja toisessa kuvassa äiskä vaavien kanssa :)
Liitteet
kiekko
kiekko
rannalla, asunto ja kiekot 067 (480x640).jpg (133.92 KiB) Katsottu 3907 kertaa
monnisrallia :)
monnisrallia :)
rannalla, asunto ja kiekot 078.JPG (170.83 KiB) Katsottu 3907 kertaa
530l malawila
240l seurala
30l rapula, heposia,kissoja ym. karvakasoja :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”