Apua cristalprofi e1500 ongelma

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Lintta
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Apua cristalprofi e1500 ongelma

Viesti Kirjoittaja Lintta »

Minulle tuli tänään kyseinen ulkosuodatin ja nyt olen sitä asentamassa paikoilleen. Olen mielestäni asentanut laitteen oikein, mutta ongelmia tuottaa start- nappi, joka ei painu alas. Mikäli oikein ohjeet käsitin, tuota nappia painellen pitäisi suodatin täyttää vedellä ennen kuin laittaa johdon seinään. Onkohan vika nyt laitteessa vai käyttäjässä? Vaikka miten olen yrittänyt painaa, niin se ei liikahda.

-----

Ongelma ratkesi. Löysinkin tuolta keskustelun, jossa joku mainitsi et se on tosi jäykkä. Uskalsin käyttää viel enemmän voimaa ja painuihan se sit alas :mrgreen:
450 litraa: Lehtiksiä, haarniskoja, monnisia, partiksia, leviksiä, punatetroja, omppuja ja sinirapu.
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Re: Apua cristalprofi e1500 ongelma

Viesti Kirjoittaja urppis »

Tuolle on tyypillistä, että ennenkuin startti toimii, on jotenki jumiutunu. Leveä haara-asento ja ikäänkuin painelu elvytykset sille. Kun se irtoo, toimii ihan loistavasti. Parit ekat kerrat mtuo ongelma ja sit se alkaa pelittään. Eli käytä voimaa, mutta älä runno sitä. Siis pelkästään omin käsin, ei työkaluilla!
Ja sitähän pitää muutaman kerran painella, ei se ihan kerrasta starttaa.
Täytä suodattimen pönttö vedellä tayteen ja jos mahdollista putkistoihinkin sitä vettä, niin alkaa lappoamaan pikemmin. Sit sylkee ilmaa, kallistele ja kallistele. Sekin loppuu..
Edit: Kirjoitettiin vissiin samaan aikaan... Hyvä ku selvis. En tiedä onko siel joku vakuumi vai onko tehtaan möhnää välissä, mut järjestään kaikki on ollut tiukkoja...
1000 litraa vesivahinkoa
lehtikalat72
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja lehtikalat72 »

Katsottuasi tämän mikään ei voi mennä vikaan. Älä täytä allasta niin täyteen, vielä että ulostulopää peittyy pinnan alle. Anna hetken virrata niin että ulostulopää on veden pinnan yläpuolella, näin poistuu "mahdollinen" ilma suodattimesta. Itselläni on käytössä sama ulkokosuodatin. Olen ollut tosi tyytyväinen :mrgreen:

http://youtu.be/kF5X38G2boI
Lintta
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Lintta »

Kiitos vastauksista. Suodatin on nyt toiminnassa :D

En vaan tosiaan uskaltanut painaa sitä ensin tarpeeks, kun pelkäsin et hajotan koko masiinan.

Tuo linkki on hyvä apu, ja löysin sen äsken itsekkin kun etsiskelin varmistusta, että olen ymmärtänyt ohjekirjan ohjeet oikein.
450 litraa: Lehtiksiä, haarniskoja, monnisia, partiksia, leviksiä, punatetroja, omppuja ja sinirapu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”