sera mineral salt
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
sera mineral salt
Voiko seran mineral saltin laittaa suoraan altaaseen vai pitääkö välttämättä sekoittaa toisessa astiassa? Ohje käskee sekoittamaan 100 litraan käytettävää vettä eikä nyt satu olemaan tota 100 litran ämpäriä käsillä 

180, 2x54 ja nano. Ensimmäinen tuli taloon syyskuussa
annoin pikkusormen ne vei koko käden.

-
- Advanced Member
Re: sera mineral salt
Jos löytyisi esim. 20 litran pytty ja jakaisit sen 100 litran suola määrän viidellä. Käviskö sellainen? Ohje varmaan tarkoittaa hoonolla soomennuksella sekoittamaan xxx määrä 100 litraa kohden. Sadan litran saavia harvalla on ja suoraan altaaseen ei käsittääkseni suolaa saa laittaa.
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Advanced Member
Voit lisätä altaaseen suoraan. Itse sekoittelen sen hanaveteen jossain astiassa mikä nyt käsille sattuu ja lisään akvaan. Se liukenee aika hitaasti joten senkin jälkeen pinnoille laskeutuu "lumi", se kuitenkin häviää ööö... vuorokauden sisään. Mittaamisia ei kannata tehdä ainakaan alta vuorokauden juuri hitaan liukenemisen takia. Mitä paremmin jaksat sekoittaa astiassa, sen nopeammin se myös liukenee akvaveteen. Jos lisäät jauheena suoraan akvaan, mennee parikin vuorokautta sen täydelliseen liukenemiseen ja sekoittumiseen.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
-
- Junior Member
Varmaan liukenis lämpimään veteen parhaiten. Mitäs jos lämmittäis veden ja antais sitte jäähtyä ku on liuennut? mä oon jotenki nyt pysähtyny näitten altaitteni kanssa. Uusin 30l nano odottaa täyttöä kun en osaa päättää minne sen sijoitan. Eikä siihen ole tekniikkaakaan vieläSisso kirjoitti:Voit lisätä altaaseen suoraan. Itse sekoittelen sen hanaveteen jossain astiassa mikä nyt käsille sattuu ja lisään akvaan. Se liukenee aika hitaasti joten senkin jälkeen pinnoille laskeutuu "lumi", se kuitenkin häviää ööö... vuorokauden sisään. Mittaamisia ei kannata tehdä ainakaan alta vuorokauden juuri hitaan liukenemisen takia. Mitä paremmin jaksat sekoittaa astiassa, sen nopeammin se myös liukenee akvaveteen. Jos lisäät jauheena suoraan akvaan, mennee parikin vuorokautta sen täydelliseen liukenemiseen ja sekoittumiseen.

180, 2x54 ja nano. Ensimmäinen tuli taloon syyskuussa
annoin pikkusormen ne vei koko käden.