Malawi -allas ja lomalle lähtö

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Castor
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Malawi -allas ja lomalle lähtö

Viesti Kirjoittaja Castor »

Terve!

Olemme lähdössä tänään lomamatkalle, jolta palaamme reilun viikon päästä sunnuntaina. Kysymykseni lykykäisyydessään pärjääkö Malawi -altaamme paastoamalla tuon ajan? Altaassa on 20 liki täysikasvuista ahventa (http://malawicichlids.com/mw09007o.htm) , 6 kpl (http://www.malawicichlidhomepage.com/pa ... yassae.htm) sekä kaksi täysikasvuista Partista. Kokoa altaalla on 350l.

Ruokinta-automaatti kyllä löytyy, mutta sain työkaverilta vinkin että "paastollakin" pärjää hienosti ja kuulemma saattaa jopa tehdä koko tankin hyvinvoinnille hyvääkin. Halusin kuitenkin vahvistuttaa tämän ajatuksen täällä...

-Cas-
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Mies

Re: Malawi -allas ja lomalle lähtö

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Kyllä pitäisi viikon kestää, kirjallisuudessa puhutaan jopa kahdestakin viikosta mutta riippuu tietenkin monesta eri tekijästä. Viikon selviytymiseen annan ainakin minä ääneni ihan kokemuksen perusteella. Tavallinen makeanveden akvaario on ollut viikon+molemmat viikonloput päälle ja oli oikein puhdas sekä kalat virkeitä. Erillaisia sovellettavia lisäkonstejakin on kirjallisuudessa mm. Lämpötilan madaltaminen jotta kalojen aineenvaihdunta hidastuu. Itse en sellaiseen ota kantaa. Jukka Järven sivuilla on ohjeita ja siellä suositellaan paastoa ilman lomaakin.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
ninuska
Member
Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen

Re: Malawi -allas ja lomalle lähtö

Viesti Kirjoittaja ninuska »

Viikko menee ihan hyvin paastolla. Sinua odottaa kotona joukko hyvin virkeitä ja nälkäisiä kaloja, kun palaat kotiin. Koska kyseessä on liki aikuiset kalat, niin ei pitäisi olla ongelmaa. Ihan pienet poikaset eivät ilman ruokaa pärjää, mutta isojen kanssa ei ole hätää. Vesikin pysyy puhtaana reissun aikana, kun kalat ovat paastolla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”