Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kalastelija246
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 20:27, 17.05.2010
Sukupuoli: Nainen

Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja kalastelija246 »

paikkakuntaa?
on niiin ärsyttävää kun löytää jonkun etsimänsä tuotteen ja siinä ei luo otsikossa paikkakuntaa.. sitten odotat hitaalla yhteydellä viestin avaamista..
sitten siellä hyvällä tuurilla on hirveän pitkä selostus tuotteesta, joka on sinällään hyvä, mutta jos tekstin puolessa välissä on mainittu paikkakunta ja se on toisella puolen suomea, niin arhg... [}:)]
Felikez
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 13:29, 21.04.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja Felikez »

Samaa oon mietiskelly... Varsinki, ku ne tavarat yleensä on jossain 500km päässä. Asiasta lukee muistaakseni myös kauppapalstan säännöissä, ehkä modetkin vois puuttua asiaan.
Syntymävuosi 1989, akvaarioharrastelua vuodesta 1995. Ei paha!
marjuli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 47
Liittynyt: 22:21, 02.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja marjuli »

Olen samaa mieltä. Paikkakunta voisi lukea edes profiilissa.
shays
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 581
Liittynyt: 20:34, 06.07.2005
Sukupuoli: Nainen

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja shays »

Felikez kirjoitti:Samaa oon mietiskelly... Varsinki, ku ne tavarat yleensä on jossain 500km päässä. Asiasta lukee muistaakseni myös kauppapalstan säännöissä, ehkä modetkin vois puuttua asiaan.
Mikä olisi mielestäsi sopiva puuttumistapa asiaan? :) Etenkin kun ottaa huomioon miten paljon ja eri henkilöt niitä laittaa ilman asianmukaisia tietoja. Yksi vaihtoehto olisi toki suoriltaan poistaa ilmoitus jossa otsikko ei ole riittävä.. Kaitpa sitä luulisi ihmisten oppivan siinä vaiheessa kun se oma ilmoitus häviää koko ajan?
joedoe
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 15:28, 02.11.2010
Akvaarioseurat: HAS

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja joedoe »

Myyjät pitävät ostajia ilmeisesti niin valveutuneina, et Heti ensimmäisestä sanasta tietää missä päin ko myyjä asuu ..tä!!!

Mun mielestä kaikki puutteelliset Myydään/Lahjoitetaan ilmoitukset pitäis poistaa, eiköhän sitten opita laittamaan mitat, tilavuudet ja paikkakuntakin siihen ilmoon!
900l kiekkola, 400l monnila/plekola ja 360l ???
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

kalastelija246 kirjoitti:paikkakuntaa?
on niiin ärsyttävää kun löytää jonkun etsimänsä tuotteen ja siinä ei luo otsikossa paikkakuntaa.. sitten odotat hitaalla yhteydellä viestin avaamista..
sitten siellä hyvällä tuurilla on hirveän pitkä selostus tuotteesta, joka on sinällään hyvä, mutta jos tekstin puolessa välissä on mainittu paikkakunta ja se on toisella puolen suomea, niin arhg... [}:)]
Tästä on täällä ollut jo vuosia puhetta tästä, mutta ei se ongelma lopu.
joedoe
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 15:28, 02.11.2010
Akvaarioseurat: HAS

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja joedoe »

Ongelma loppuis siihen kun ilmot poistetaan VÄLITTÖMÄSTI, jos niissä on puutteita!
900l kiekkola, 400l monnila/plekola ja 360l ???
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

No ongelmahan poistuu sillä hyvin kätevästi ettei avaa itse ilmoituksia joista paikkakunta puuttuu.
Toisekseen Suomessa nyt on kuitenkin ihan toimiva postijärjestelmä, joten kaloja lukuunottamatta ei ole viitseliäisyyden lisäksi mitään estettä lähettää ostajan piikkiin myyntiartikkelia. Toki kaikki (kuten itsenikin) eivät jaksa vaivaantua pakkaamaan yms mitälie jonkin pikkusumman eteen.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
shays
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 581
Liittynyt: 20:34, 06.07.2005
Sukupuoli: Nainen

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja shays »

^ Eipä sitä ihan kaikkea viitsi alkaa postittelemaan, esimerkiksi akvaariot tms isommat.. :) Ja muutenkin joskus jää ostamatta jos ainoa vaihtoehto on postin kautta.
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1321
Liittynyt: 18:50, 08.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja urppis »

Tuo ilmoituksen poistaminen olisi varmaan aika hyvä ja tehokas keino.
Ei muuta kun selkee lista mitä ilmoituksessa pitää näkyä, ettei tule myyjälle tilannetta, että täh, miksi poistuu, vaikka olen kaikki laittanut.
Ja nyt en tiedä vaikka olisikin sellainen hyvä lista ja ohjeistus. En ole myynti-ilmo osioon pahemmin perehtynyt. Ja siitä kun olen noita ohjeistuksia lukenut läpi, on jo aikaa... can´t remember...
Minusta mitä myydään, missä on tosi kiva juttu heti otsikossa.
Pelkkä "myydään rompetta", tai "kaloja halvalla" otsikot eivät edes ole kovin myyviä. Sen sijaan "akvaariotavaraa halvalla Iisalmessa" tai "miljoonakaloja Oulussa" on jo sellainen juttu minkä viitsii lukea.

Tietysti jos otsikon tuote on niin pieni, että se postitetaanko se vai noudetaan on tavallaan yksi hailee, esim. joku lehti, kirja tai kasvi on asia erikseen. Niidenkin sijainti olisi ihan mukava tieto, mut itse en välitä onko ne porissa vaiko kemissä. Kusti polkee kohtuu hintaan.
1000 litraa vesivahinkoa
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Mutta eikös se sitten ole siltä myjältä pois eikä mahdolliselta ostajalta jos joku ei ilmoitusta syystä tai toisesta avaa? Eli mitä sitä poistamaan?
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Felikez
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 13:29, 21.04.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja Felikez »

shays kirjoitti:
Felikez kirjoitti:Samaa oon mietiskelly... Varsinki, ku ne tavarat yleensä on jossain 500km päässä. Asiasta lukee muistaakseni myös kauppapalstan säännöissä, ehkä modetkin vois puuttua asiaan.
Mikä olisi mielestäsi sopiva puuttumistapa asiaan? :) Etenkin kun ottaa huomioon miten paljon ja eri henkilöt niitä laittaa ilman asianmukaisia tietoja. Yksi vaihtoehto olisi toki suoriltaan poistaa ilmoitus jossa otsikko ei ole riittävä.. Kaitpa sitä luulisi ihmisten oppivan siinä vaiheessa kun se oma ilmoitus häviää koko ajan?
Juurikin näin. Tällä palstalla puututaan pienempiinki rikkeisiin, miksei siis tähän? Vähintäänki myyjälle vois laittaa noottia asiasta, vaikka itse ilmotukseen huomautuksen. Tietenkään myyjä itse ei voi muokata otsikkoa... Eli ehkä helpompaa poistaa ilmotus ja kehottaa laittamaan uusi, sääntöjen mukainen. Otsikkorivin merkkimäärä on välillä ongelma, mutta sille ei varmaan voi tehdä mitään?
Syntymävuosi 1989, akvaarioharrastelua vuodesta 1995. Ei paha!
Felikez
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 13:29, 21.04.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja Felikez »

Aqualung kirjoitti:No ongelmahan poistuu sillä hyvin kätevästi ettei avaa itse ilmoituksia joista paikkakunta puuttuu.
Toisekseen Suomessa nyt on kuitenkin ihan toimiva postijärjestelmä, joten kaloja lukuunottamatta ei ole viitseliäisyyden lisäksi mitään estettä lähettää ostajan piikkiin myyntiartikkelia. Toki kaikki (kuten itsenikin) eivät jaksa vaivaantua pakkaamaan yms mitälie jonkin pikkusumman eteen.
En sinun elämäntilanteestasi tiedä, mutta näin opiskelijana tulee mieleen raha. Se pistää aika monesti vastaan, jos löytää esim. kivan altaan, joka pitäis lähettää. Puhumattakaan siitä, että se voi olla tullessaan tuusan nuuskana...

PS. Itsehän käytin yhden päivän pakkaillessani kasveja ja öttiäisiä, joista en jääny senttiäkään voitolle.
Syntymävuosi 1989, akvaarioharrastelua vuodesta 1995. Ei paha!
Niniel
Junior Member
Junior Member
Viestit: 221
Liittynyt: 12:05, 02.01.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja Niniel »

urppis kirjoitti:Tietysti jos otsikon tuote on niin pieni, että se postitetaanko se vai noudetaan on tavallaan yksi hailee, esim. joku lehti, kirja tai kasvi on asia erikseen. Niidenkin sijainti olisi ihan mukava tieto, mut itse en välitä onko ne porissa vaiko kemissä. Kusti polkee kohtuu hintaan.
Kyllähän otsikkoon voisi laittaa suoraan myös sen, onko valmis postittamaan...
60L+160L+kissa
Sand
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 16:34, 29.08.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja Sand »

Miksi ihmeessä tästä pitää tehdä ongelma :? Myyjä myy ja markkinoi tuotetta tavallaan ja ostaja harkitsee, mihin markkinointiin lankeaa.

Tottakai myyjän kannattaa panostaa ilmoituksen tekstiin. Onhan se markkinointi-ilmoitus ja kysynnän vilkkaus suoraan verrannollinen ilmoituksen laatuun. Jos taas myynnnissä on harvinaisuus tai haluttu tuote, ostajathan kaivavat kaipaamansa tiedot yv:llä.

Hyviä tapoja ja annettuja ohjeita tietenkin kannattaa noudattaa ja kertoohan se ilmoitus/teksti myös kirjoittajastaan. Jokainen miettiköön tykönänsä millaisen kuvan haluaa itsestään julki. Eiköhän isompiakin ongelmia liene olemassa kuin morkata kavereiden myynti-/osto-/vaihtoilmoituksia

Aurinkoista kevättö kaikille :D
kalastelija246
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 20:27, 17.05.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja kalastelija246 »

Sand kirjoitti:Miksi ihmeessä tästä pitää tehdä ongelma :? Myyjä myy ja markkinoi tuotetta tavallaan ja ostaja harkitsee, mihin markkinointiin lankeaa.

Tottakai myyjän kannattaa panostaa ilmoituksen tekstiin. Onhan se markkinointi-ilmoitus ja kysynnän vilkkaus suoraan verrannollinen ilmoituksen laatuun. Jos taas myynnnissä on harvinaisuus tai haluttu tuote, ostajathan kaivavat kaipaamansa tiedot yv:llä.

Hyviä tapoja ja annettuja ohjeita tietenkin kannattaa noudattaa ja kertoohan se ilmoitus/teksti myös kirjoittajastaan. Jokainen miettiköön tykönänsä millaisen kuvan haluaa itsestään julki. Eiköhän isompiakin ongelmia liene olemassa kuin morkata kavereiden myynti-/osto-/vaihtoilmoituksia

Aurinkoista kevättö kaikille :D
Juurikin se tässä on ongelma kun täällä puututaan PALJON pienenpiinkin asioihin..
Ja mulla on sama juttu kuin muillakin tässä jo mainitut syyt, eli kun etsin isompaa allasta, vähintään parisataa litraa, niin ei tosiaankaan tule edes mieleen laittaa sitä postissa tulemaan.. Tai sitten kaloja.
Ja kun ei ole itellä isoa autoa, niin jos vuokraa auton, maksaa bensat niin on hinta melkein sama kuin uuden akvaarion hinta. Tais kolahtaa tää aihe aika monen "nilkkaan" näitten puolustuspuheiden yleisyyden perusteella :D
Mä kannatan kyllä tota et ylläpitäjät poistaa niitä ilmoituksia niin kauan että opitaan laittamaan etes ne perusasiat :)
ja on mulla tosiaan isompiakin ongelmia kuin tämä, mutta eihän mikään ikinä muutu, jos ehotuksia ei tee :)
kadew
Starting Member
Starting Member
Viestit: 43
Liittynyt: 19:24, 17.01.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja kadew »

Myydään -palstan ekalla sivulla 22 ilmoitusta, joista 10:ssä (!!!) lukee paikkakunta otsikossa.. :roll: Jaksappas sitten käydä ne loput päälle 10 läpi ja katsoa että missä sijaitsee, jos sitä on älytty kertoa edes siinä "myyntipuheessa"..

Poistoon vaan kaikki tuollaiset puutteelliset ilmoitukset.
muppe+
Member
Member
Viestit: 288
Liittynyt: 13:28, 08.07.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja muppe+ »

Mielestäni ainoa oikea tapa..."myydään sitä ja tätä, paikkakunta".
Sama tapa olisi suotavaa ostetaan-, vaihdetaan- ja lahjoitetaanpalstoilla. Sitä mieltä olen.fi
350L
AkvaarioTyttö
Senior Member
Senior Member
Viestit: 662
Liittynyt: 13:18, 10.02.2008
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja AkvaarioTyttö »

Olisihan tuo paikkakunta ilmon perässä kauppapalstalla hyvä, mutta mua enemmän ärsyttää se, että ei lue tuolla tekstin sivulla olevassa pikkuprofiilissa kaikilla paikkakuntaa.
Tässäkin ketjussa on monia, joilla ei sitä paikkakuntaa siellä lue, joten älkääs valittako toisille samasta asiasta. [;)] Jos mua oikeesti kiinnostaa joku esim suodatin, niin yv tavoittaa myyjän ja jos se sijaitsee mun kotiini ja haku mahdollisuuksini nähden huitsin nevadassa, niin sitten ei ole mun suodatin.

Eihän tuota otsikkoon laittamista kuitenkaan koskaan tulla saamaan kaikkien päähän iskostettua, joten eihän asialle voi periaatteessa tehdä mitään.
Ja mun mielestä toi suoraan poistaminen ei ole kovin hyvä idea, koska samantien voidaankin poistella kirjoitusvirheinen otsikon omaavat ilmot ja niitä onkin aika paljon. :?
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
kadew
Starting Member
Starting Member
Viestit: 43
Liittynyt: 19:24, 17.01.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja kadew »

AkvaarioTyttö kirjoitti:Olisihan tuo paikkakunta ilmon perässä kauppapalstalla hyvä, mutta mua enemmän ärsyttää se, että ei lue tuolla tekstin sivulla olevassa pikkuprofiilissa kaikilla paikkakuntaa.
Mutta esim. hitaalla yhteydellä ei todellakaan jaksa aukaista jokaista mielenkiintoista ilmoitusta, joten olisi paljon helpompaa että heti otsikossa lukisi paikkakunta.
AkvaarioTyttö kirjoitti:Tässäkin ketjussa on monia, joilla ei sitä paikkakuntaa siellä lue, joten älkääs valittako toisille samasta asiasta. [;)]
Ei kaikki halua että se paikkakunta näkyy siinä sivussa ja sillä tuskin on mitään merkitystä näkyykö se vai ei, jos ei esim. tuolla kauppapuolella pyöri. Joten ei tässä nyt voida edes puhua samasta asiasta.
AkvaarioTyttö kirjoitti:Jos mua oikeesti kiinnostaa joku esim suodatin, niin yv tavoittaa myyjän
Mutta on erittäin kettumaista laittaa vaikka päälle 5 ihmiselle YV:tä vain kysyäkseen, että missä tavara sijaitsee. Sitten saat muistella ja pähkäillä, että joko se vastas ja joko mä siltä kysyin yms.
AkvaarioTyttö kirjoitti:Ja mun mielestä toi suoraan poistaminen ei ole kovin hyvä idea, koska samantien voidaankin poistella kirjoitusvirheinen otsikon omaavat ilmot ja niitä onkin aika paljon. :?
Pieni kirjoitusvirhe on hieman eri asia, kuin oleellisen asian puuttuminen lauseesta.
Esimerkkinä..

1. Akvario 100L, Helsinki (huom kirjoitusvirhe [;)])
vrt.
2. Akvaario

1. Eheim aquabal 60 sisäuodatin, Oulu/post (ja taas ne virheet)
vrt.
2. Suodatin

Lienee sanomattakin selvää, että vaihtoehto ykkösistä saa tarvittavan tiedon jo ennen ilmoituksen aukaisemista, pienistä kirjoitusvirheistä huolimatta. Vaihtoehto kakkosista taas ei selviä muuta, kuin että myynnissä on akvaario ja suodatin, ei mitään hajua minkä kokoinen ja että missä päin maailmaa.
Nallurainen
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 434
Liittynyt: 00:13, 29.09.2009
Akvaarioseurat: Tas
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Loimaa/Metsämaa

Re: Myydään/Lahjoitetaan palstalla, miksi ette laita otsikkoon..

Viesti Kirjoittaja Nallurainen »

kalastelija246 kirjoitti:
Juurikin se tässä on ongelma kun täällä puututaan PALJON pienenpiinkin asioihin..
Ja mulla on sama juttu kuin muillakin tässä jo mainitut syyt, eli kun etsin isompaa allasta, vähintään parisataa litraa, niin ei tosiaankaan tule edes mieleen laittaa sitä postissa tulemaan.. Tai sitten kaloja.
Ja kun ei ole itellä isoa autoa, niin jos vuokraa auton, maksaa bensat niin on hinta melkein sama kuin uuden akvaarion hinta. Tais kolahtaa tää aihe aika monen "nilkkaan" näitten puolustuspuheiden yleisyyden perusteella :D
Mä kannatan kyllä tota et ylläpitäjät poistaa niitä ilmoituksia niin kauan että opitaan laittamaan etes ne perusasiat :)
ja on mulla tosiaan isompiakin ongelmia kuin tämä, mutta eihän mikään ikinä muutu, jos ehotuksia ei tee :)
Kerroppa tyhmälle noin muodon vuoksi mikä on pienempi ongelma johon puututaan, tai vaikka useampikin.

Oletkos muuten koskaan kun ostat jonkin laitteen niin lukenut niitä ohjekirjoja jotka niiden mukana tulee?
Tää paikka on ihan verrattavissa siihen, oletuksena kukaan ei lue niitä sääntäjä jos rekkaa foorumille pelkän myynti ilmoituksen takia.
Ja noista tuhansista käyttäjistä valtaosa rekkaa tänne vain ja ainoastaa tehdäkseen myynti ilmoituksen.
Jos alkaa poistamaan niitä väärin tehtyjä ilmoituksia niin se on loputon työsarja, niitä tulee satoja parhaina päivinä, ja modet on täällä vapaaehtoistyössä ja kaikilla meillä on tän lisäksi ELÄMÄ, toisinsanoen siihen ei aika riitä että istuis koko vuorokauden koneella ja poistaisi niitä ilmoja sitä mukaa kun niitä tulee.
Ja jos niitä ei poista sitä mukaa kun niitä tulee niin jo ehtii tulla hätäisimmiltä haukkuja kun on taas ilmoja ilman oikeita tietoja.
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”