Onko kokemuksia Iltaruskoplekojen (L-340) kasvatuksesta ?

Akvaariokalojen ja muiden akvaarioasukkien viljely.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pete75
Junior Member
Junior Member
Viestit: 88
Liittynyt: 09:19, 27.01.2011

Onko kokemuksia Iltaruskoplekojen (L-340) kasvatuksesta ?

Viesti Kirjoittaja pete75 »

Hei

Onko kenelläkään kokemusta iltaruskoplekojen poikasten kasvatuksesta ? Itse löysin eilen yllätykseksi tällähetkellä ainakin pari poikasta.
Amos
Senior Member
Senior Member
Viestit: 710
Liittynyt: 01:35, 01.05.2008
Sukupuoli: Mies

Re: Onko kokemuksia Iltaruskoplekojen (L-340) kasvatuksesta ?

Viesti Kirjoittaja Amos »

Onneksi olkoon. Minulla on noita ollut melkein 5 vuotta, eikä nuo oikein kutemisen merkkejä ole osoittaneet. Kannattaa muuten katsoa sisäsuodatin huolella, kun aikoinaan juovapuuplekojen poikasia oli mennyt sinne, ennen kuin huomasin poikasia olevankaan. Minulla kuoli 340:siä 5 kpl akvan muuton yhteydessä, koska pohja oli ollut tukossa, ja ammoniakki tai joku muu myrkky tappoi plekoja. Nyt niitä on enää 3, joista yksi vaikuttaisi olevan naaras.
Ovat nyt 1000 -litraisessa, jossa asustelevat ison kannon rei-issä. Joskus menevät pieniin saviluoliin.

Millainen allas sinulla on? Millaisia muita kaloja, lämpöjä sun muita olosuhteita sinulla on altaassa.
1000, 100 ja 10 litraa
Amos
Senior Member
Senior Member
Viestit: 710
Liittynyt: 01:35, 01.05.2008
Sukupuoli: Mies

Re: Onko kokemuksia Iltaruskoplekojen (L-340) kasvatuksesta

Viesti Kirjoittaja Amos »

Onkos poikaset säilyneet? Olitko katsonut minkälaisessa vedessä kalat asuivat kutuaikaan?
1000, 100 ja 10 litraa
pete75
Junior Member
Junior Member
Viestit: 88
Liittynyt: 09:19, 27.01.2011

Re: Onko kokemuksia Iltaruskoplekojen (L-340) kasvatuksesta

Viesti Kirjoittaja pete75 »

Hei

Ovat poikaset säilyneet, ja kokoajan puukkaa uutta poikuetta, ihme homma.. välillä niitä kuolee ihan poikasena, jostain kumman syystä.

Nyt tuollaisia ihan myytävän kokoisia on altaassa varmaankin 10 kpl ja toiset 10 kpl pienempiä.

En tuolle vedelle sinänsään ole mitään ihmeellistä tehnyt. Viikon/puolentoista viikon välein vaihdan n. 60-70l vettä. Akvaarioni koko on 180l.

Sitä vähän ihmettelen että kutua tahtoo olla noinkin usein. Mielestäni ehkä vähän liiankin usein.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Viljely”