kuka kaivaa???

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
säde26
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

kuka kaivaa???

Viesti Kirjoittaja säde26 »

jos akvaariossa on miljoonakaloja, partiksia ja muutama tiikerikotilo niin kuka helkkari siä kaivaa sillain et koristeet on ihan hiekan peitossa joka aamu?? ja tää ilmiö alkoi kun vaihdon hienoon hiekkaan pohja soran. eli sitä on ollu ny noin reilu kuukausi.. apuja ja vinkkejä tarttisin ku toi on peräti ärsyttävää et on pieniä nättejä pohjakasveja mut ne kuolee ku joku peittää ne aina öisin..
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Viesti:

Re: kuka kaivaa???

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

säde26 kirjoitti:jos akvaariossa on miljoonakaloja, partiksia ja muutama tiikerikotilo niin kuka helkkari siä kaivaa sillain et koristeet on ihan hiekan peitossa joka aamu?? ja tää ilmiö alkoi kun vaihdon hienoon hiekkaan pohja soran. eli sitä on ollu ny noin reilu kuukausi.. apuja ja vinkkejä tarttisin ku toi on peräti ärsyttävää et on pieniä nättejä pohjakasveja mut ne kuolee ku joku peittää ne aina öisin..
Veikkaisin, että iki-ihanat partikset :D . Uros tykkää kaivaa itselleen luolan. Onko sinulla kantoja partiksille riittävästi ym. koloja? Haluavat usein mennä esim. kannon alle ja kaivaa lisäksi hieman koloakin:). Sitten kesäkurpitsaa kuorittuna lusikaan veijareille, niin eivät rehujasi napostele :D .

Millit tuskin kaivelevat ja tokkopa kotilokaan, vaikka tiikerikotiloista ei kokemuksia. Omput eivät ainakaan kaivele ja arvostavat nekin kesäkurpitsalounasta.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
säde26
Starting Member
Starting Member

kiva kiva.. luolia on enemmän kuin tarpeeksi.. :) on valmiita ruukkujmnatynnyreitä yms.. sit vielä noista puista kannoista olen tehnyt semmoisen "vuoren" jossa on kamalasti luolia ja koloja.. mut kaippa se tykkää enempi si ite sisustaa ja tehä ite kotinsa..täytyykin tuota kurpitsaa kokeilla. :D
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

säde26 kirjoitti:kiva kiva.. luolia on enemmän kuin tarpeeksi.. :) on valmiita ruukkujmnatynnyreitä yms.. sit vielä noista puista kannoista olen tehnyt semmoisen "vuoren" jossa on kamalasti luolia ja koloja.. mut kaippa se tykkää enempi si ite sisustaa ja tehä ite kotinsa..täytyykin tuota kurpitsaa kokeilla. :D
Veikkaisimpa, että asialla on poikapartis:). Haluavat ehkä tehdä oman pesäluolan, jonne tulee pian uusi jälkikasvu vartioitavaksi. Kesäkurpitsa on partislaumani suurta herkkua. Mehevä haju houkuttelee heti paikalle. Kurkkukin menee vaihteluksi, mutta ei tee niin hyvin kauppaansa:). Kokeilemisen arvoinen tuo kurpitsa. Ja kala on terve kun puuhailee :mrgreen: .
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
säde26
Starting Member
Starting Member

no juu mulla kun on noita partiksia varmaan 15kpl.. ku koko ajan lisääntyy.. eikä kukaan halua niitä ja en viittis tappaakaan..
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

säde26 kirjoitti:no juu mulla kun on noita partiksia varmaan 15kpl.. ku koko ajan lisääntyy.. eikä kukaan halua niitä ja en viittis tappaakaan..
Missäs päin asustelet? Itse pistin myyntiin (1€ :mrgreen: ) yhden melko ison uroksen, kun kaksi isoa urosta tuppaavat tappelemaan. Hyvä, että lisääntyy:). Pistä ilmo, edullinen hinta ja paikkakunta. Joku voi ostaakin tyyliin 1€/kpl. Itse varon ilmaiseksi laittoa, ettei joku hamstraa, kun saa ilmaiseksi ja jokin motivaatio hoitaa...

Itse ehkä myös jossain vaiheessa haluan esim. vaihtaa - saa eri geeniperimää, ettei tuppaa sukusiittoiseksi.
säde26
Starting Member
Starting Member

asun vesilahdessa, mulla on joskus ollu myynnissä ja yks kävi hakeen yhen ison ja yhen poikasen ja tais yhteensä maksaa sen euron :) mulla tulee noi isot toimeen hyvin keskenään ainakin mitä oon katellu ja niitä isoja uroksia taitaa olla neljä.. pari naarasta ja loput poikasia mistä ei viel sukupuolta näy..
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

säde26 kirjoitti:asun vesilahdessa, mulla on joskus ollu myynnissä ja yks kävi hakeen yhen ison ja yhen poikasen ja tais yhteensä maksaa sen euron :) mulla tulee noi isot toimeen hyvin keskenään ainakin mitä oon katellu ja niitä isoja uroksia taitaa olla neljä.. pari naarasta ja loput poikasia mistä ei viel sukupuolta näy..
Sitten vain myyntipalstalle ilmo ja nostelet viikottain ylös, niin kauppansa varmaan tekee. Minulla koulun akvassa hyvin pärjäilee lauma 120 litran akvassa, mutta kotona 2 isoa urosta melko reviiritietoisia ja erotin ne toisistaan. Laitoin toisen pienempään akvaan, ja ei oikein viihdy yksin siellä, joten pistin myyntiin.
Tankero
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Tankero »

Laita vaikka alhjotukseen noit partiksiia, ne tarvii kuitenki reilu n100l vettä per pyrstö :|
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”