kuka kaivaa???
Valvoja: Moderaattorit
kuka kaivaa???
jos akvaariossa on miljoonakaloja, partiksia ja muutama tiikerikotilo niin kuka helkkari siä kaivaa sillain et koristeet on ihan hiekan peitossa joka aamu?? ja tää ilmiö alkoi kun vaihdon hienoon hiekkaan pohja soran. eli sitä on ollu ny noin reilu kuukausi.. apuja ja vinkkejä tarttisin ku toi on peräti ärsyttävää et on pieniä nättejä pohjakasveja mut ne kuolee ku joku peittää ne aina öisin..
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: kuka kaivaa???
Veikkaisin, että iki-ihanat partiksetsäde26 kirjoitti:jos akvaariossa on miljoonakaloja, partiksia ja muutama tiikerikotilo niin kuka helkkari siä kaivaa sillain et koristeet on ihan hiekan peitossa joka aamu?? ja tää ilmiö alkoi kun vaihdon hienoon hiekkaan pohja soran. eli sitä on ollu ny noin reilu kuukausi.. apuja ja vinkkejä tarttisin ku toi on peräti ärsyttävää et on pieniä nättejä pohjakasveja mut ne kuolee ku joku peittää ne aina öisin..

Millit tuskin kaivelevat ja tokkopa kotilokaan, vaikka tiikerikotiloista ei kokemuksia. Omput eivät ainakaan kaivele ja arvostavat nekin kesäkurpitsalounasta.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
kiva kiva.. luolia on enemmän kuin tarpeeksi..
on valmiita ruukkujmnatynnyreitä yms.. sit vielä noista puista kannoista olen tehnyt semmoisen "vuoren" jossa on kamalasti luolia ja koloja.. mut kaippa se tykkää enempi si ite sisustaa ja tehä ite kotinsa..täytyykin tuota kurpitsaa kokeilla. 

-
- Elite Member
- Viesti:
Veikkaisimpa, että asialla on poikapartis:). Haluavat ehkä tehdä oman pesäluolan, jonne tulee pian uusi jälkikasvu vartioitavaksi. Kesäkurpitsa on partislaumani suurta herkkua. Mehevä haju houkuttelee heti paikalle. Kurkkukin menee vaihteluksi, mutta ei tee niin hyvin kauppaansa:). Kokeilemisen arvoinen tuo kurpitsa. Ja kala on terve kun puuhaileesäde26 kirjoitti:kiva kiva.. luolia on enemmän kuin tarpeeksi..on valmiita ruukkujmnatynnyreitä yms.. sit vielä noista puista kannoista olen tehnyt semmoisen "vuoren" jossa on kamalasti luolia ja koloja.. mut kaippa se tykkää enempi si ite sisustaa ja tehä ite kotinsa..täytyykin tuota kurpitsaa kokeilla.

Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
no juu mulla kun on noita partiksia varmaan 15kpl.. ku koko ajan lisääntyy.. eikä kukaan halua niitä ja en viittis tappaakaan..
-
- Elite Member
- Viesti:
Missäs päin asustelet? Itse pistin myyntiin (1€säde26 kirjoitti:no juu mulla kun on noita partiksia varmaan 15kpl.. ku koko ajan lisääntyy.. eikä kukaan halua niitä ja en viittis tappaakaan..

Itse ehkä myös jossain vaiheessa haluan esim. vaihtaa - saa eri geeniperimää, ettei tuppaa sukusiittoiseksi.
asun vesilahdessa, mulla on joskus ollu myynnissä ja yks kävi hakeen yhen ison ja yhen poikasen ja tais yhteensä maksaa sen euron
mulla tulee noi isot toimeen hyvin keskenään ainakin mitä oon katellu ja niitä isoja uroksia taitaa olla neljä.. pari naarasta ja loput poikasia mistä ei viel sukupuolta näy..

-
- Elite Member
- Viesti:
Sitten vain myyntipalstalle ilmo ja nostelet viikottain ylös, niin kauppansa varmaan tekee. Minulla koulun akvassa hyvin pärjäilee lauma 120 litran akvassa, mutta kotona 2 isoa urosta melko reviiritietoisia ja erotin ne toisistaan. Laitoin toisen pienempään akvaan, ja ei oikein viihdy yksin siellä, joten pistin myyntiin.säde26 kirjoitti:asun vesilahdessa, mulla on joskus ollu myynnissä ja yks kävi hakeen yhen ison ja yhen poikasen ja tais yhteensä maksaa sen euronmulla tulee noi isot toimeen hyvin keskenään ainakin mitä oon katellu ja niitä isoja uroksia taitaa olla neljä.. pari naarasta ja loput poikasia mistä ei viel sukupuolta näy..
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Laita vaikka alhjotukseen noit partiksiia, ne tarvii kuitenki reilu n100l vettä per pyrstö