Tämä on ensimmäinen viestini täällä, enkä tiennyt kuuluuko tämä alkeisiin vai rapu-osastoon. Siirtäkää oikeaan paikkaan jos meni väärin

Yritin hakutoiminnolla etsiä vastauksia, mutta en ainakaan kaikkiin kysymyksiin löytänyt vastausta joten aloitin uuden aiheen.
Olen tässä pikkuhiljaa perustamassa akvaa siniravuille (joita minulla ei vielä ole).
Allas on leveä ja syvyydeltä kapeahko (en muista mittoja), tilavuudeltaan n.180-190l. Ja siinä on ulkosuodatin (Eheim professionel II 2026). Valaisin on akvaarion päälle tuleva loisteputkivalaisin, josta puuttuu itse lamppu. Minkälainen olisi hyvä?
Millaisesta pohjasta ravut pitävät, hienoa hiekkaa vai pitääkö olla karkeampaa? Entä kasvit? Mitkä kasvit eivät tarvitsisi lannoitetta (ainakaan paljoa), käsittääkseni rauta on ravuille vaarallista. Ja koska ravuille pitää antaa kalkkia, niin onko se joillekin kasveille myrkkyä? Jos niin mille?
Nyt taisin jo unohtaa puolet kysymyksistä, mutta palaan asiaan kun ne muistuvat mieleeni. Kiitos jo etukäteen jos viitsiitte vastata.