Ps. Onko kukaan viime aikoina vaihdattanut liikkeessä jos vaikka saisi hintavertailuja
Silikonit
Valvoja: Moderaattorit
-
nicholaus82
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
Silikonit
Tietäisikö lahdessa kukaan paikkaa missä vaihdettaisiin silikonit kun tuskin ainakaan faunattaressa tytöt alkavat vaihtamaan
sen takia kyselen kun parin viikon kuluttua tulee 320l niin jos vähänkin näyttää että pitäisi vaihtaa niin menisi siinä samalla ja vaikka itse olen vaihtanut 60l mutta tuo kuitenkin jo aika paljon isompi niin en tiiä uskaltaako itse :/
Ps. Onko kukaan viime aikoina vaihdattanut liikkeessä jos vaikka saisi hintavertailuja
"pakkanen kesyttää nudistin"
-
aquamarina
- Advanced Member

Re: Silikonit
Vaihda vaan itse. Itse vaihdoin 250 litraiseen, enkä ollut sitä ennen vaihtanut koskaan silikoneja. Hyvin pysyi vedet sisällä ja ainakin yhden muuton kesti, myin sen enkä tiedä kestikö toista muuttoa.
Itse olen vaihtanut 40l ja 100l purkkiin itse silikoonit jo muksuna, ja hyvin toimivat ja oli vielä siistiä jälkeäkin. Eli ei kovin vaikea toimenpide, eikä se 320l silikoonaus eroa mitenkään siitä 60l silikoonauksesta tekniikaltaan. Eli jos pienempi onnistui, miksei tuokin
?
-
Nardimai
- Member

- Akvaarioseurat: Turun Akvaarioystävät ry
- Sukupuoli: Mies
Mä vaihdatin akvaarioliikkeessä pari vuotta sitten ja tais maksaa 60€. Akvaarion koko oli 260 litraa ja se oli kuusikulmainen. Hyvä siitä tuli vaikka myyjä paasasi, että kun silikoonit vaihtaa tulee kaikki vanha poistaa, koska uusi silikooni ei tartu vanhaan. Kun hain akvan takaisin, niin siitä ei todellakaan oltu irroitettu kaikkea vanhaa silikoonia 
Mika Litja
-
Hedelmiina
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
Kyllä mäkin sanoisin, että vaihdappa vaan itse ne silarit
Me laitettiin viime kesänä 310 litrasen silikonit uusiks ja meni vaan asetonin ja silikonin hinta siihen. Tarkkana vaan, niinkuin tiedätkin varmasti, että ku sitä vanhaa veistelee pois ettei riko lasien välissä olevaa liimausta, sitten menee jo ammattilaisen hommiksi... ainakin mun tietääkseni 
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
-
jejoka
- Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Mulla ei ollu silikoonaamisesta tai altaiden kasaamisesta mitään kokemusta. Siitä huolimatta (lundian) kirjahyllyssä nököttää 30l allas sekä laatikossa on 2-3l kahden kalan mentävä kuvausallas taistelukaloille. Myöskin tuohon 200l vaihdoin silarit kun ostin sen vuotavana.
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...