Uudet kiekkoni

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Nitta
Starting Member
Starting Member
Viestit: 32
Liittynyt: 08:42, 02.10.2001
Paikkakunta: Kuopio

Uudet kiekkoni

Viesti Kirjoittaja Nitta »

Kävin eilen noutamassa ensimmäiset kiekkokalani. Kiekkoja on neljä kappaletta ovat punaturkoosia värimuunnosta. Suureksi yllätyksekseni kiekot eivät olleet ollenkaan arkoja, vaan uivat kokoajan etulasin tuntumassa eivätkä lainkaan säiky vaikka huoneessa liikkuisi. Sensijaan akvaariossa jo pari viikkoa majailleet kuparimonniset saavat aina sätkyn kun näkevät minun lähestyvän olohuoneen toisesta päästä ja törmäilevät pitkin seiniä paetessaan minua. Myös ruokahalu oli kiekoilla kunnossa jo pari tuntia kotiutuksen jälkeen, vaikka olivat juuri matkustaneet puolikkaan päivän junassa. Huolivat tosin vain pakasteruokaa, Tetra Diskusin -ruoka ei tuntunut lainkaan kelpaavan, mikä oli ehkä odotettavissakin. Niin, ovat muuten kooltaan noin 6 senttisiä, siis kiekot, ei se niiden ruoka.

Niin itseasiassa minulla ei ole yhtään ongelmaa eikä kysymystä, mutta en vaan voinut olla jakamatta innostustani. Ja eikös joku joskus valitellut että kukaan ei koskaan kerro hyvistä kiekko-kokemuksista vaan aina puhutaan pelkästään ongelmista. Niin että valtakunnassa kaikki hyvin.



Muokattu - Nitta on 11/10/2001 09:52:29
TiHe
Rekihurja
Rekihurja
Viestit: 1926
Liittynyt: 13:00, 02.09.2002
Paikkakunta: Kuopio Finland

Viesti Kirjoittaja TiHe »

quote:
Niin itseasiassa minulla ei ole yhtään ongelmaa eikä kysymystä, mutta en vaan voinut olla jakamatta innostustani. Ja eikös joku joskus valitellut että kukaan ei koskaan kerro hyvistä kiekko-kokemuksista vaan aina puhutaan pelkästään ongelmista. Niin että valtakunnassa kaikki hyvin.



Toivotaan että ei niitä ongelmia tulekkaan. Onnea uusille kiekokaloillesi ja hoida niitä hyvin...)

Tuo monnisten ryntäily on niiden luonne suoraan luonnosta, pakene henkesi edestä. Corydoras suvun monneille kaikki on vihollisia luonnossa, toiset suuremmat kalat, linnut, jne...



-------------------------
I know you don't have any idea what I'm talking about. It's okay. You will.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”