Ja akvaari on siis 100 litranen ja sielä asustelee 1 partamonni ja 12 kardinaalitetraa. Veden lämpötila 24-25.
Valvoja: Moderaattorit
Bilteman hienoa hiekkaa. Piilopaikkojakin löytyy.Eväkäs kirjoitti:... monniset on pohjakaloja... kertoisitko mitä on akvaarion pohjalla?
Kookosluolia, juurakon piilot ja plekoputkeja on pari kappaletta. Kasvejakin on tottakai.Eväkäs kirjoitti:Onkos piilot muovia?
Monniset rakastavat virtausta. Tosin kuparit ovat ns. helpoimmista ja joustavimmista päistä. Pistäisin pohjalle puhuria ja ilmastimen. Vesiarvot kun näyttäisi olevan ok.HemuliRocks kirjoitti:Kävin lauantaina ostamassa 5kpl kuparimonnisia ja tarkoituksena oli ostaa tällä viikolla 3 lisää. Kaikki alkoi hyvin, kaksi ekaa päivää ne vipotti ja uiskenteli ympäri allasta riemastuttavaa vauhtia, kunnes sitten maanantaina tapahtui jotain. Ne kaikki vaan möllötti ja olivat paikoillaan pohjalla. Ja siitä sitten alkoi kuolema-epidemia. Maanantai iltana kuoli yksi, tiistai aamulla oli yksi kuollut ja tänään kolmas oli puoliksi kuollut (hengitti, mutta oli ylösalasin, eikä liikkunut mihinkään). Mikä tämän voi selittää? Muilla akvaarion kaloilla ei ole ollut mitään, ei mitään ongelmaa. Kauppa, josta ostin nämä lupasivat pitkän tinkimisen jälkeen korvausta yhtä kuparista vastaan, mutta en tiedä viitisikö noista kahdesta muusta vielä valittaa. Mulla ei oo koskaan näin nopeasti kuollut uudet kalatAkvaarion vesi oli juuri vaihdettu viime torstaina ja veden arvot on mitattu pariin kertaan ja hyvät lukemat on. En kerta kaikkiaan vaan ymmärrä. Ainoa mitä itse keksin, olisiko stressi aiheuttanut kuolemat? Onko kenelläkään muita ideoita?
Ja akvaari on siis 100 litranen ja sielä asustelee 1 partamonni ja 12 kardinaalitetraa. Veden lämpötila 24-25.
Minulla on jo suodatin, joka tuottaa todella kovaa virtausta ja tuottaa samalla happea (kuplia). Eheim-suodatin: http://akvaariokala.fi/index.php/compon ... 010-detailFisutar10 kirjoitti:Monniset rakastavat virtausta. Tosin kuparit ovat ns. helpoimmista ja joustavimmista päistä. Pistäisin pohjalle puhuria ja ilmastimen. Vesiarvot kun näyttäisi olevan ok.HemuliRocks kirjoitti:Kävin lauantaina ostamassa 5kpl kuparimonnisia ja tarkoituksena oli ostaa tällä viikolla 3 lisää. Kaikki alkoi hyvin, kaksi ekaa päivää ne vipotti ja uiskenteli ympäri allasta riemastuttavaa vauhtia, kunnes sitten maanantaina tapahtui jotain. Ne kaikki vaan möllötti ja olivat paikoillaan pohjalla. Ja siitä sitten alkoi kuolema-epidemia. Maanantai iltana kuoli yksi, tiistai aamulla oli yksi kuollut ja tänään kolmas oli puoliksi kuollut (hengitti, mutta oli ylösalasin, eikä liikkunut mihinkään). Mikä tämän voi selittää? Muilla akvaarion kaloilla ei ole ollut mitään, ei mitään ongelmaa. Kauppa, josta ostin nämä lupasivat pitkän tinkimisen jälkeen korvausta yhtä kuparista vastaan, mutta en tiedä viitisikö noista kahdesta muusta vielä valittaa. Mulla ei oo koskaan näin nopeasti kuollut uudet kalatAkvaarion vesi oli juuri vaihdettu viime torstaina ja veden arvot on mitattu pariin kertaan ja hyvät lukemat on. En kerta kaikkiaan vaan ymmärrä. Ainoa mitä itse keksin, olisiko stressi aiheuttanut kuolemat? Onko kenelläkään muita ideoita?
http://www.akvaariokauppa.fi/new/produc ... ls.php?p=7HemuliRocks kirjoitti:Minulla on jo suodatin, joka tuottaa todella kovaa virtausta ja tuottaa samalla happea (kuplia). Eheim-suodatin: http://akvaariokala.fi/index.php/compon ... 010-detailFisutar10 kirjoitti:Monniset rakastavat virtausta. Tosin kuparit ovat ns. helpoimmista ja joustavimmista päistä. Pistäisin pohjalle puhuria ja ilmastimen. Vesiarvot kun näyttäisi olevan ok.HemuliRocks kirjoitti:Kävin lauantaina ostamassa 5kpl kuparimonnisia ja tarkoituksena oli ostaa tällä viikolla 3 lisää. Kaikki alkoi hyvin, kaksi ekaa päivää ne vipotti ja uiskenteli ympäri allasta riemastuttavaa vauhtia, kunnes sitten maanantaina tapahtui jotain. Ne kaikki vaan möllötti ja olivat paikoillaan pohjalla. Ja siitä sitten alkoi kuolema-epidemia. Maanantai iltana kuoli yksi, tiistai aamulla oli yksi kuollut ja tänään kolmas oli puoliksi kuollut (hengitti, mutta oli ylösalasin, eikä liikkunut mihinkään). Mikä tämän voi selittää? Muilla akvaarion kaloilla ei ole ollut mitään, ei mitään ongelmaa. Kauppa, josta ostin nämä lupasivat pitkän tinkimisen jälkeen korvausta yhtä kuparista vastaan, mutta en tiedä viitisikö noista kahdesta muusta vielä valittaa. Mulla ei oo koskaan näin nopeasti kuollut uudet kalatAkvaarion vesi oli juuri vaihdettu viime torstaina ja veden arvot on mitattu pariin kertaan ja hyvät lukemat on. En kerta kaikkiaan vaan ymmärrä. Ainoa mitä itse keksin, olisiko stressi aiheuttanut kuolemat? Onko kenelläkään muita ideoita?