Kalastoni ruokinnan määrästä...

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
007
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Kalastoni ruokinnan määrästä...

Viesti Kirjoittaja 007 »

Eli minulla on herännyt kysymys tämän uuden isomman (350L) akvan myötä (minulla on nääs ollut tätä aiemmin vain alle satalitraisia tankkeja, joten en osaa oikein arvioida kuinka paljon tämän huomattavasti isomman akvan kalasto söisi... [;)] ), että mikä olisi sopiva määrä ruokaa tulevalle kalastolleni lähinnä pohja kaloja koskien, koska keskiveden- ja pintakalojen ruokinta on jotenkin mielestäni helpompaa kun näkee kuinka paljon ne syövät esim. muutamassa minuutissa jne.
En haluaisi myöskään yliruokkia kaloja ettei vesi pilaantuisi, mutta en myöskään halua, että osa kaloista jäisi ilman ruokaa. :cry:

Eli pohjakalastoksi on tulossa, haarniskamonni pari, 6 kpl n.10-15cm plekoja (helmipallo-,salamanteri- sekä sokkeloplekoja), maatiaispartamonni, sekä sekaparvi helmi-ja kuparimonnisia, eli mikä määrä ruokaa näille päivittäin.

Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii laskeskella/arvioida kuinka paljon kalani söisivät päivässä likaamatta vettä, mutta silti että kaikki saisivat ruokaa yms... :)
Akvat: 350l, 50l + erilaiset karvatassut:)
Blogini
suomuselkä
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Re: Kalastoni ruokinnan määrästä...

Viesti Kirjoittaja suomuselkä »

En osaa sanoa tuosta ruoan määrästä oikein mitään, kun olen tottunut vähän pienempään määrään pohjakaloja, mutta entäpä jos heittäisit ruokaa akvan eri laidoille niin, että rohmukalat eivät ahmisi kaikkea nannaa nassuunsa :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”