akvaarioon / terraarioon lasit, hinta

DIY - Do It Yourself, tee se itse ajatuksella toteutetut ja haaveissa olevat projektit.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
timantti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 199
Liittynyt: 12:40, 28.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: HKI

akvaarioon / terraarioon lasit, hinta

Viesti Kirjoittaja timantti »

Onko kukaan ostanut ite laseja jonkinlaiseen projektiin? Mulla mielessä terraarion teko, ja pohdin että minkähän verran siitä köyhtyisi.. onko kellään kokemusta lasin hinnoista Helsingissä? Mites ne pitäs kuljettaa, että sais ehjänä kotiin?
Quu007
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 18:13, 10.06.2012
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: akvaarioon / terraarioon lasit, hinta

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

No sellanen "projekti" mulla oli että jouduin ostamaan mun neljään maljakkoon lasit kun osassa oli hajonuut ja osassa oli jotain ihan muuta kun lasia kantena... :roll:

Helsingin Kannelmäen lasitusliikkeessä maksoin kaikista laseista eli 2 x 100cm , 1x 120cm ja 1 x noin 100 litranen...+ sen lisäksi mun räkkiin koisteeksi maitolasihylly ylimmälle tasolle...

KAIKKI oli yhteensä jotain alle 90€...voi suositella... :D ..
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5538
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: akvaarioon / terraarioon lasit, hinta

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Riippuu ihan täysin lasien paksuudesta ja koosta ne hinnat. Ja tietysti siitä, mitä sattuu lasimestarilla olemaan.
Jotain pienempiä paloja voi saada "uloskantohintaan" jos olis muuten menossa jätelavalle.
Tarkkaan mittoihin sahattu, hiottu ja hiukkaakin paksumpi lasi ponnahtaaki sitte jo helposti kalliimmaksi kun kaupasta hankitun valmiin akvaarion/terraarion.
leopar
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 11:06, 02.01.2010
Sukupuoli: N/A
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: akvaarioon / terraarioon lasit, hinta

Viesti Kirjoittaja leopar »

Meille on varmaan ensi viikolla tulossa n.400l uuden akvan lasit jotka ovat 10mm ja terävät hiottu pois. Laitan hintaa kun saan lasit leikkauksesta.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: akvaarioon / terraarioon lasit, hinta

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Helsingin lasi Käpylässä (Tai haulla Käpylän lasi) hain kerran akvaan kansilaseja pilkkakintaan. Lasit olivat paksuja ja hiottuja ja lasit oli laitettu ikään kuin Elmun kelmuun.... tosi helppo oli heittää autoon ja menox.

Pari vuotta sitten hinta oli pieneen akvan päälle kansilasit niin halpa, että oikein ihmettelin. Kaverini sai myös edullisesti noin vuosi sitten. Sitten kai siellä hinta nousi hieman.

Suosittelen silti. Kannattaa soittaa, sillä emailiin ei ehkä niin nopeasti vastata. Mielestäni paikan päällä leikkasi nopeasti pienemmät lasiprojektit. Mutta soittaisin sinne ja kysyisin.

Sijainti Pohjolankadulla Käpylän ns. keskuksessa, jossa R-kioski, Park-hotelli jne...Alepan talossa.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
leopar
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 11:06, 02.01.2010
Sukupuoli: N/A
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: akvaarioon / terraarioon lasit, hinta

Viesti Kirjoittaja leopar »

Nonniin. Ei tullut aivan ens viikolla niinkuin toivoin. Kaiken kaikkiaan meni rapiat kolme vuotta....
Hintaa tuli 10mm laseille leikattuna mittoihin ja hiottuna n.150€. Nyt pääsee taas pakertamaan eteenpäin akvan tason ja kalliotaustan kanssa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “DIY, eli tee se itse”