Kultakala-agilityä Oulussa
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Kultakala-agilityä Oulussa
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Kultakala-agilityä Oulussa
Huikeeta! 

450l sekasoppaa, 63l miekkahäntätuliliskoja
Joukossa seilaa myös erittäin hellyydenkipeä & vettä rakastava kollikissa.
-
- Katalysaattori
Mutta miksi?
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
- Junior Member
^Mietin ihan samaa... raukka tuskin tuossa näkee mitään jalkapalloa tai muuta kivaa leikkiä. Jahtaa vain epätoivoisen oloisena herkkupalaa. Hmm.. kunpa pääsis kuulemaan kultiksen ajatukset. 

-
- Elite Member
Ihan kivan näköstä touhuuhan tuo näyttäs olevan.
Olen välillä itsekkin miettinyt että noita meidän voisi opettaa tanssimaan. varsinkin Pienenä seurasivat ihan täydellisesti käden liikettä altaan ulkopuolella ruuan toivossa.
Mutta hmm..jos toi on allas niin on kyllä karu, ja jos toi on koti, niin missä kaverit.
Ja paljonkon treenailevat, eli paljonko tuo syö päivässä?
Tuo pujottelu kyl näyttää hauskalta.Olen yllättynyt siitä kuinka ketteriä nuo meidänkin on kun pujottelevat monnien kannon läpi saadakseen nämän ruoat käsiinsä..
Mistäköhän "herrkukepin" löytää.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mutta hmm..jos toi on allas niin on kyllä karu, ja jos toi on koti, niin missä kaverit.

Tuo pujottelu kyl näyttää hauskalta.Olen yllättynyt siitä kuinka ketteriä nuo meidänkin on kun pujottelevat monnien kannon läpi saadakseen nämän ruoat käsiinsä..
Mistäköhän "herrkukepin" löytää.

-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: JAS
- Viesti:
Ei eläin kärsi siitä että se saadaan haluamaan samaa asiaa ihmisen kanssa -kuten nyt tässä pallon kuljettamista.
Eri asia on sitten ne tavat joissa eläintä pakotetaan pelotellen.
Ehkei siis tuokaan kala kärsi -paitsi jos sitä alituiseen siirrellään paikasta toiseen tai kala joutuisi muutoin asumaan luonnottomassa tilassa. Tuollainen maalinurkkaus on helppo järjestää altaan päätyyn ja säilyttää silti loppuosa altaasta ns. lajityypillisenä elinympäristönä siten kuin se nyt akvaariossa onnistuu.
Kysymys siitä onko kalan koulutus muutoin tarpeellista on asia erikseen
-tärkeintähän kuitenkin olisi ettei eläin joudu kokemaan stressiä.
Eri asia on sitten ne tavat joissa eläintä pakotetaan pelotellen.
Ehkei siis tuokaan kala kärsi -paitsi jos sitä alituiseen siirrellään paikasta toiseen tai kala joutuisi muutoin asumaan luonnottomassa tilassa. Tuollainen maalinurkkaus on helppo järjestää altaan päätyyn ja säilyttää silti loppuosa altaasta ns. lajityypillisenä elinympäristönä siten kuin se nyt akvaariossa onnistuu.
Kysymys siitä onko kalan koulutus muutoin tarpeellista on asia erikseen
-tärkeintähän kuitenkin olisi ettei eläin joudu kokemaan stressiä.
-
- Elite Member
- Viesti:
Heh, kaikkea sitä keksitäänkinkirahvi1 kirjoitti:http://www.amazon.com/R2-Fish-School-Co ... B00168A6DQ

Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Junior Member
Onpa kultakalalla jotain puuhastelua niin ei tule aika pitkäksi!
Omista fisuista tuskin löytyy mitään delfiinejä mutta sen verran kekseliäitä, ovelia ja röyhkeitä ovat kun kyse on ruoasta että jotain nuokin ehkä oppisivat ahneuden siivittämänä. 

"What did the boy octopus say to the girl octopus? -I want to hold your hand hand hand hand hand hand hand hand."
-
- Senior Member
- Viesti:
Elääkö tuo otus yksin?
Kultakalahan on parvikala eikä ihmisen kanssa
treenaaminen korvaa kalakavereita. Periaatteessahan toi on ihan hauska idea.

treenaaminen korvaa kalakavereita. Periaatteessahan toi on ihan hauska idea.
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
Mikäli yhtään oikein olen käsittänyt, on kalojaan kouluttavilla yleensä eri allas noille koulutuksille ja sitten "normaalielolle". Kesy kala ei ihan pienestä siirrosta hätkähdä, voi jopa oppia tulemaan haaviin itse kun tiedossa on hauska herkkuhetki. Eli en minä ainakaan lähe tässä moralisoimaan jotta tuo kala huonosti voisi!
-
- Junior Member
Juu, tuskin toi allas ihan asumiskäytössä on. Veikkaisin myös, että leikkikenttä on oma altaansa. Harvalla ihmiselläkään on hiekkalaatikkoa ja koriskenttää olohuoneessa. 

-
- Katalysaattori
Joo lisätään vielä itsekin sen verran etten mitenkään tarkoittanut kauhistella hommaa, en vaan tosiaan keksi yhtään syytä miksi noin tekisi. Kertooko tämä enemmän minun vai tuon Oululaisen mielikuvituksettomuudesta. Itse mieluummin opettelisin ITSE jotain uutta.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
-
- Junior Member
TODELLAKIN samaa mieltä!Aqualung kirjoitti:Itse mieluummin opettelisin ITSE jotain uutta.

Ihan hyvä tarkennus, sitä niputtaa yhteen helposti kaikki yhtään penseeksi tulkittavat kommentoinnit. Mutta mikä ketäkin kiinnostaa. Eläinten kouluttaminen palkitsevasti, ei rangaistusten avulla on musta älyttömän kiintoisaa ja jos opettelisin sitä kultakalan kanssa, ei vois kyllä välttyä oppimasta. Siksi tuntuu niin ihmeelliseltä, että joku ei asiasta innostuAqualung kirjoitti:Joo lisätään vielä itsekin sen verran etten mitenkään tarkoittanut kauhistella hommaa, en vaan tosiaan keksi yhtään syytä miksi noin tekisi. Kertooko tämä enemmän minun vai tuon Oululaisen mielikuvituksettomuudesta. Itse mieluummin opettelisin ITSE jotain uutta.

-
- Elite Member
-
- Senior Member
Musta toi menee jo vähän kiusaamiseksi. Ei varmaan kenestäkään olisi kiva jahdata jotain kiinnostavaa saamatta sitä ikinä kiinni

Ja vielä tuohon agilityyn. Aika lailla samaa mieltä että ei siitä oikein ja kalan tarpeiden mukaan tehtynä varmaankaan mitään suurempaa haittaa ole, mutta en ainakaan itse siihen keksi mitään erityistä syytä miksi sitä lähtisi harrastamaan. Koirien agility esimerkiksi on jo ihan eri asia, kun siitä saa omistaja ja koira molemmat hyötyä, liikuntaa, yhdessoloa ja toistensa huomiota, ja siinä voi päästä pitkällekkin, kun taas en usko että kalojen agility kisoille olisi kovinkaan paljoa kysyntää, tai en ainakaan itse olisi kovinkaan innostunut lähteä katsomaan tai kannustamaan omaa suosikkia :S
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
-
- Elite Member
Voihan niille sitten "leikin" päätyttyä antaa palkkioksi ruokaa ja samalla estäis että kalat ei pääse lihomaan.Musta toi menee jo vähän kiusaamiseksi. Ei varmaan kenestäkään olisi kiva jahdata jotain kiinnostavaa saamatta sitä ikinä kiinni
Eikä tuota tarvii tunti tolkulla tehdä vaan ihan muutaman minuutin kerrallaan parina päiväivänä viikossa.
Tuskimpa kovin paljon ressaantuvat.