"Surkastunut" konnanputki

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jedda
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

"Surkastunut" konnanputki

Viesti Kirjoittaja Jedda »

Minulla kasvaa mm. konnanputkea 48 litraisessa kuusikulmaisessa akvaariossa ja valaistuksena 11 W Aquaelin lasin reunaan kiinnitettävä lamppu... en millään osaa tarkemmin sanoa. Vettä vaihdan lähes puolet joka viikko. Olen yrittänyt käyttää lannoitteita (mm. FloraPride), mutta tuntuu ettei niistä ole kuin haittaa. Muut kasvit kasvavat oikein loistavasti, mutta ei tämä konnanputki.
Aluksi konnanputki kasvoi TOSI hyvin, valtasi koko altaan ja oli rehevä, mutta kun karsin sitä, sen lehdet eivät kasvaneet enää kunnolla ja jäivät kitukasvuisiksi sormenkynnen kokoisiksi... lisäksi ne näyttävät hieman ruttuisilta. Mitä ihmettä tässä nyt on päässyt tapahtumaan? Osaako joku viisaampi vastata? :|
Maailma on täynnä pieniä iloja, on vain taito nähdä ne.
pisarat2
Senior Member
Senior Member

Re: "Surkastunut" konnanputki

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Meillä konnanputki otti nokkiinsa lääkityksestä, samoin siirrosta, jossa joutui hetkeksi viileämpään veteen. Kasvoiko kesällä paremmin, kun vesi oli lämpimämpää?
Jedda
Starting Member
Starting Member

Re: "Surkastunut" konnanputki

Viesti Kirjoittaja Jedda »

Minulla on veden lämpötila pysynyt aikalailla samana eikä tosiaan siirtoakaan ole tapahtunut... ainoastaan karsimista. Ehkäpä se otti siitä nokkiinsa. Tosi omituista tuon kasvin käytös :?
Maailma on täynnä pieniä iloja, on vain taito nähdä ne.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”