Lellikkikalat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jonval
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 12:17, 11.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Salo

Lellikkikalat

Viesti Kirjoittaja jonval »

Sanotaan, että omien lasten joukossa ei saisi olla suosikkeja, mutta... Mua kiinnostaisi nähdä ihmisten kuvia heidän suosikkikaloistaan. Siis niistä, joita ihmisillä on omissa akvaarioissaan. Kun akvaario on ollut jo jonkin aikaa, sieltä alkaa ainakin mulla löytymään monesti yksi tai kaksi kalaa, jotka tuntuu jotenkin muita erikoisemmilta. Onko teillä tällaisia?

Omat suosikkini ovat miekkapyrstö Paroni ja taistelukala Jaska (jotka eivät siis ole samassa akvaariossa). Jaska on ollut mulla jo pari vuotta ja häneen olen kiintynyt kovasti, taistoissa vaan on sitä jotain. Paroni on ollu meilla vasta muutaman viikon, mutta se on jotenkin niin persoonallinen ja mahtaileva akvaarion kuningas, ettei siitä voi olla tykkäämättä (vaikka jos se olisi ihminen niin se tuskin olisi kovin mukava persoona!)


Kuva

Kuva

Laitakaa kuvia omista lellikeistänne!
Jonna
jonval
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 12:17, 11.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Salo

Re: Lellikkikalat

Viesti Kirjoittaja jonval »

Siis mitä, olenko minä tosiaan ainoa jolla on lellikkejä kalojen joukossa?
Jonna
Amandar
Junior Member
Junior Member
Viestit: 191
Liittynyt: 00:33, 28.02.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Re: Lellikkikalat

Viesti Kirjoittaja Amandar »

No et ole. Meillä on lellikkikala "Läski", joka on joko häiriintynyt leväbarbi tai leväbarbina ostettu juovaimubarbi. Läski nimittäin laittoi kaverinsa kylmäksi heti ensitöikseen uuteen altaaseen päästyään. Jahtasi ja jahtasi kunnes kuolivat stressiin. Ei olekaan tuota ennen ollut juuri kalakuolemia mun akvaarioissa. 8O Läski on kanssa hyvin reviiritietoinen ja hyökkäilee käden kimppuun aina kun allasta siivotaan tai kasveja karsitaan / järjestellään. Muiden akvakalojen se kyllä antaa olla rauhassa paitsi ruoka-aikaan se ihan pokkana tuuppii puolet isompia fisuja pois ruokahiutaleiden luota tai kiilaa ison partamonnikoiraan ja puunrungon väliin hamuamaan ruokatablettia. Läski ja keisaritetratkin piti erottaa toisistaan kun tämä ajoi niitä hurjana takaa.

Kuva
Läski ei ole enää nimensä veroinen. Sain sen kaverini altaasta ja siellä se oli paisunut vallan... Noh, kuninkaallisiin mittoihin, kerta ruoasta kilpailua ei ollut. Nyt on taas luikerompi. :mrgreen:
Quu007
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 18:13, 10.06.2012
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Lellikkikalat

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

No kaikki on varmaan huomannut jo mun lellikit jotka on ehdottomasti nuo Papukaijakirjoaffenet...

Kuva

Kuva

Kuva

Ja toinen ihan EHDOTON suosikki on Haarniskamonnit...että ne on sitten sulosia... :mrgreen:
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
jonval
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 12:17, 11.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Salo

Re: Lellikkikalat

Viesti Kirjoittaja jonval »

Läski, onpa mainio nimi :)

Meillä kans tuo taistopoika tuossa on sellainen tapaus, että alun perin ostin hänet naaraana silloisen poikani kaveriksi. Tarkoitus oli siis perustaa taistohaaremi, jossa yhdellä pojalla on kolme tyttöä. No, tämä "tyttö" sitten osoittautuikin kasvettuaan pojaksi ja jahtasi niinikään kuoliaaksi kaksi muuta tyttöä sekä huntueväisen poikataiston. Vasta kun tämä isoeväinen poika kuoli, tämä lahtaaja alkoi muuttua ulkonäöltään tummemmaksi ja komeammaksi, jolloin pölhönä vasta tajusin, että se onkin poika eikä vain pirttihirmu naaras.

Miten näihin tappajakaloihin voikaan tällee kiintyä? Nykyään on onneksi rauha maassa, en ole ostanu uusia taistotyttöjä kun olen pelänny että sama kuvio toistuu.
Jonna
jonval
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 12:17, 11.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Salo

Re: Lellikkikalat

Viesti Kirjoittaja jonval »

Noilla papukaijakirjoahvenilla on ihanan hömelö hymy! Ne näyttää naamaltaan ihan joltain hassuilta piirrettyhahmoilta. Syökö he kädestä?
Jonna
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1693
Liittynyt: 10:41, 31.12.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Lellikkikalat

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Tässä on meidän lellikki.
Liitteet
IMG_5055.JPG
IMG_5055.JPG (46.83 KiB) Katsottu 1148 kertaa
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Quu007
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 18:13, 10.06.2012
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Lellikkikalat

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

jonval kirjoitti:Noilla papukaijakirjoahvenilla on ihanan hömelö hymy! Ne näyttää naamaltaan ihan joltain hassuilta piirrettyhahmoilta. Syökö he kädestä?
No tota ne ei syö kädestä mut ne syö käden... :mrgreen: ..auta armias jos sattuu heijän mielestä menemään väärällä hetkellä sinne akvaa sörkkimään niin siellä on sitten neljä yhtä vastaan... [;)]

Ja nimenomaan just tuon ihanan hömelöntin ilmeen takia mä oon NIIIIIN myyty... :D ..ja luonne on SUPER ihqu..
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
jonval
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 12:17, 11.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Salo

Re: Lellikkikalat

Viesti Kirjoittaja jonval »

Kana: miks just hän?

Quu007: Ai jaa he on sen sortin piraijoita :D Huomaa että mä olen tottunu vähän pehmompiin tapauksiin!
Jonna
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1693
Liittynyt: 10:41, 31.12.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Lellikkikalat

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

jonval kirjoitti:Kana: miks just hän?
Persoonallinen 'naisten ahdistelija' (tämä siis EI ole peilaus omasta käyttäytymisestäni :roll: ) ja periksiantamaton reviirinsä vahtija (kyttää alueensa perään muiden koiraiden varalta, altaassa ei muita koiraita; aivoihin koodattu ominaisuus, jonka aikuisikä on aktivoinut). Eniten kuitenkin ihailen kaverin moraalista toimintaa; itseään pienempiä tai avuttomampia saa lempeästi pomottaa, mutta tosipaikan tullen luikitaan pakoon. :mrgreen:
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Tourie
Starting Member
Starting Member
Viestit: 25
Liittynyt: 23:19, 15.09.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Lellikkikalat

Viesti Kirjoittaja Tourie »

Kuva

Tässä oli vallaton lellikkini, tosin kuoli tossa 2kk sitten kun olin viikonloppua lasten kanssa mummolassa ja mies vahti akvaariota. Syytä en saanut selville kun oli joutunut parempiin suihin. :roll:
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Lellikkikalat

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Acanthurus lineatus ehdottomasti. Tuli altaaseen reilu 2.5v sitten 3cm kokoisena ja edelleen hengissä. Nyt kokoa 10-12cm ja tiettävästi ainoa tällä hetkellä Suomessa hengissä oleva yksilö harrastajien keskuudessa. Moni on yrittänyt..
Liitteet
Lineatus.JPG
Lineatus.JPG (134.59 KiB) Katsottu 1053 kertaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”