akvaarioksi?

DIY - Do It Yourself, tee se itse ajatuksella toteutetut ja haaveissa olevat projektit.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mire
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

akvaarioksi?

Viesti Kirjoittaja mire »

Nyt tulee niin tyhmä kysymys,olen tässä pohtinut aikanai jo voiko vanhoista vitriinin lasihyllysitä mahdollisesti tehdä pienen "akvaarion".Tulisi pojalleni joka tykkäisi niihin laittaa sukarapuja.Mittasin tuon yhden lasin mitat :39,5cm ja 30cm.Ja lasin paksuus oli 4mm. Onko tuosta mahdollista siis tehdä ja millä silikoonilla?En ole koskaan tehnyt akvoja itse.. :(
Aquariel
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: akvaarioksi?

Viesti Kirjoittaja Aquariel »

Voi tehdä helposti. Liimaat lasiliiimalla kaikki levyt ja annat kuivua. Sitten laitat akvaarioihin tarkoitettua silikonia ulko ja sisäreunoihin. Mutta kannattaa ostaa vaik tori.fi:stä akvaario. Koska jos alkaa rakentaa akvaariota ni tarvikkeihin menee kauheest rahaa. Esim. lasiliima n.12.95e ja silikoni n. 15e+suodattimet valot ja kaikki muu.
96l, 240l, 3 hiirtä, koira, hevonen
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Ei akvaarion teossa lasiliimaa tarvita. Silikonilla ne kasataan.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Darw
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Darw »

Enpä kyllä itse "vanhasta lasista" alkaisi mitään laatikkoa väsäämään jos tarkoitus olisi, että siellä vesikin pysyisi sisällä. Loppujen lopuksi halvemmaksi luultavasti tulee ostaa pieni käytetty akvaario kuin tehdä itse ja remontoida sitten mahdollisen/todennäköisen vesivahingon seuraukset.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “DIY, eli tee se itse”