Kalastoapua?

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mammariia
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 10:49, 22.11.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois- Savo

Kalastoapua?

Viesti Kirjoittaja mammariia »

Minulla oli suunnitteilla seura- akvaario, mutta kaverilla tuli akvanpito- ongelmia ja lupauduin ottamaan hänen kalansa, jotka osoittautuivat Oranssimalawiahveniksi. Tällä hetkellä 130l akvaa asuttaa yksi uros ja kolme naarasta, ja poikasiakin pyörii muutama kymmen. 180- litrainen allas on tulossa, ja mietinkin että olisiko joku toinenkin laji joka menestyisi samoissa olosuhteissa kuin nuo esterit, ja minkä verran tuohon 180- litraiseen yleensäkään mahtuu? Poikaset ovat menossa myyntiin (jos nyt kaupaksi menevät, tarjontaa näkyy olevan).Ahventen mukana tuli levänuoliainen ja haarniskamonni, pärjääkö ne samassa vai etsinkö uudet kodit? Tietoa olen kyllä etsinyt mutta jotenkin on vielä epäselvää mitä näiden kanssa kannattaisi tehdä.

Ja sitten vielä lajin varmistus, onhan nämä estereitä? (Isommat kuvat saa näkyviin klikkaamalla)

Kuva
Kuva
Kuva

Ja jälkikasvun alku:
Kuva
annakaisa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 88
Liittynyt: 18:41, 18.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kalastoapua?

Viesti Kirjoittaja annakaisa »

Eipä taida olla malaweja, veikkaisin paremminkin jotain normi kirjoahventa jos kivelle kutevat.
Malawit on yleensä suuhautojia, eli emokala hautoo mädin suussaan.
650l pala amerikka, 100l pikku allas, 3 koiraa, 3 kissaa ja mies. ;)
ninnuliini
Junior Member
Junior Member
Viestit: 208
Liittynyt: 12:31, 12.07.2011
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Kalastoapua?

Viesti Kirjoittaja ninnuliini »

Juu eivät ole malawiahvenia vaan pehmeän veden ahvenia. Malawit ovat tosiaan suuhautojia eivätkä ladke muniaan minnekkään vaan emo päästää poikaset suustaan haudottuaan n. 5 viikkoa. Levänuoliaisen ja haarniskamonnin päästäisin suosiolla isompaan altaaseen. Kasvavat melko isoiksi ja tarvitsevat tilaa uiskennella.
mammariia
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 10:49, 22.11.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois- Savo

Re: Kalastoapua?

Viesti Kirjoittaja mammariia »

No sitähän minä vähän ihmettelinkin että eikös ne suussa haudo :) Kiitos varmistuksesta!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”