Kuvan hunajarihmakala, uros vai naaras?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Myrkkymuratti
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Kuvan hunajarihmakala, uros vai naaras?

Viesti Kirjoittaja Myrkkymuratti »

Kysymys jo otsikossa, eli onko kuvan kala, "Robin Hevisaurus", ukko vai akka?

Kuva

Kyseessä hunajarihmakala, keltainen värimuunnos.
Aquariel
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Re: Kuvan hunajarihmakala, uros vai naaras?

Viesti Kirjoittaja Aquariel »

Täältä löytyy naaraan ja koiraan sukupuolieroista.
96l, 240l, 3 hiirtä, koira, hevonen
Anskukalafriikki
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Anskukalafriikki »

Kukaan ei mulle tonne toiseen palstaan vastaa niin kysyn että käykö rihmakala 100litraseen? Neoja on ja maatiaispartamonni tulee. Uros vai naaras?
nimeni: Ansku .K= koripallon pompottelia a= aavistuksen verran sählääjä L= Liukas luikku myös jäällä luistellessa A= Apina, papina pölötteliä. Friikki, eläimiin, urheiluun,musiikkiin ja sähläykseen. = Ansku K.a.l.a.friikki.
Aquariel
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Aquariel »

Riippuu lajista. Esim. hunajarihmakalan akvaarion minimikoko yhdelle on 40l kun taas helmirihmakalan on 100l.
96l, 240l, 3 hiirtä, koira, hevonen
Anskukalafriikki
Member
Member

jaahas. No pitää sitten vähän miettiä.
nimeni: Ansku .K= koripallon pompottelia a= aavistuksen verran sählääjä L= Liukas luikku myös jäällä luistellessa A= Apina, papina pölötteliä. Friikki, eläimiin, urheiluun,musiikkiin ja sähläykseen. = Ansku K.a.l.a.friikki.
TiinaM
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja TiinaM »

Hunajarihmallakin kyllä suosittelesin isompaa ku 40l ja ei taida kyllä 100l riittää helmirihmallekaan [;)]

Itse laittaisin hunajarihman lämpösempään veteen joka ei si taas ole neontetroille ideaali.
Altaat 375l, 180l, 225l + pari nanoa. Karvaisia kavereita 2 kissaa.
Anskukalafriikki
Member
Member

Onse kyllä vaikeaa... otampa silti nyt sen keltakääpiöahvenen. Kiitos kuitenkin!
Myrkkymuratti
Starting Member
Starting Member

Aquarielin linkissä puhutaan normaalivärisistä hunajarihmakaloista. Minulle taas oli epäselvää nimenomaan tämän "kultaisen" muunnoksen sukupuolten erottaminen, siinä kun molemmat sukupuolet ovat varsin kirkkaan värisiä. Ja ei kai tuo yksinäinen kala mitään kutuvärejäkään esittele, kun ei ole ketään jonka kanssa kutea?

No kuitenkin, nyt kun olen kysellyt asiaa eläinkaupan myyjältä ym. niin olen siinä käsityksessä, että tuo tumma raita kyljessä on naaraan merkki värimuunnoksista riippumatta. Olen siis todennut kuvan kalan naaraaksi.

Anskukalafriikki: Vähän jälkijunassa tämä vastaus jos päädyit jo ahveneen, mutta 100 litran akvaarioon sopisi pienemmästä päästä olevat rihmakalat: hunajarihmakala, kääpiörihmakala, murisijarihmakala, korurihmakala tai suklaarihmakala. Noista hunajarihmakala ja kääpiörihmakala yleisimpiä ja käsittääkseni myös helppohoitoisimpia/kestävimpiä. Pariskunta tai uros ja pari naarasta olis varmaan sopiva yhdistelmä, ettei mene tappeluksi.
Josefina
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Josefina »

Myrkkymuratti kirjoitti:
No kuitenkin, nyt kun olen kysellyt asiaa eläinkaupan myyjältä ym. niin olen siinä käsityksessä, että tuo tumma raita kyljessä on naaraan merkki värimuunnoksista riippumatta. Olen siis todennut kuvan kalan naaraaksi.
Nipotan. Kuvassa on naaras, mutta myös koirailla saattaa olla kylkijuova esillä, jos ne naamioituvat naaraiksi taikka kovassa stressissä. Koiraan ja naaraan erottaa selkäevästä, naaraalla kärki hieman pyöristynyt, koiraalla suora/terävä.
Myrkkymuratti
Starting Member
Starting Member

Kiitos Josefina tarkennuksesta! Juuri tuollaisia selkeitä neuvoja sukupuolten erottamiseen kaipailin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”