Sukaravut ja lannoitus
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
Sukaravut ja lannoitus
Sietävätkö leväsukaravut ollenkaan kuparia, edes pieninä määrinä?
Olen nyt kolmena päivänä lisännyt Dennerleen kasviravinnetta 2-3 ml päivässä ja siinä on kuparia, mutta sitä taitaa olla kaikissa lannoitteissa? Ihmettelen kun rapuset yleensä uiskentelevat ympäri allasta mutta nyt ovat pysyneet enimmäkseen piilossa.
Voiko tämä johtua tästä lannoituksesta?
Olen nyt kolmena päivänä lisännyt Dennerleen kasviravinnetta 2-3 ml päivässä ja siinä on kuparia, mutta sitä taitaa olla kaikissa lannoitteissa? Ihmettelen kun rapuset yleensä uiskentelevat ympäri allasta mutta nyt ovat pysyneet enimmäkseen piilossa.
Voiko tämä johtua tästä lannoituksesta?
Re: Sukaravut ja lannoitus
On kyllä olemassa lannoitteita, missä ei ole raskasmetalleja. Kupari on erittäin haitallista sukaravuile pieninäkin määrinä.
-
- Advanced Member
Eli tätä ei sitten voi käyttää?
Kertokaa mitä lannoitteita voi käyttää rapusten kanssa?
Kertokaa mitä lannoitteita voi käyttää rapusten kanssa?
Olen käyttänyt Tropicaa, sekä keltaista että vihreää, ihan ilman ongelmia. Kirsikat ja toinenkin laji lisääntyvät ja elävät iloisesti. Tuossa nanoakvaariossakin uskallan laittaa kaksi pumppausta kummastakin pullosta, aina vedenvaihdoilla, kaksi kertaa viikosta.
Työpaikan akvaariossa sukaravut piileskelevät, mutta olen ajatellut sen johtuvan taistelukalasta. Ei ole tulut mieleenkään, että se johtuisi Seran lannoitteista.
Työpaikan akvaariossa sukaravut piileskelevät, mutta olen ajatellut sen johtuvan taistelukalasta. Ei ole tulut mieleenkään, että se johtuisi Seran lannoitteista.
Tällä hetkellä enemmän kasveja kuin kaloja.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Kyllä se piilottelu johtuu siitä taistosta, ei lannoitteesta. Mikäs lannoite nyt on viestiketjun aloittajalla kyseessä, Dennerlen mikä ? Ja paljon siinä on kuparia?
Itse käytän Seachem Primeä ja siinä on kuparia 0,0001% joten ei haittaa mitään. Eli pieniä pitoisuuksia voi vaaratta käyttää.
Itse käytän Seachem Primeä ja siinä on kuparia 0,0001% joten ei haittaa mitään. Eli pieniä pitoisuuksia voi vaaratta käyttää.
-
- Advanced Member
Dennerlee kasviravinne jossa kupari näyttäisi olevan 0,0005. Jokin yhteys tässä kyllä on sillä piileskely alkoi kun olin lisännyt tätä ainetta kolme kertaa ja 2-3 ml.kerralla. Tätä ennen rapuset uivat lähes koko ajan kovaa vauhtia ympäri allasta ja nyt niitä ei näy missään.
Onko joku kasviravinne olemassa joissa ei olisi lainkaan haitallisia aineita ravuille?
Onko joku kasviravinne olemassa joissa ei olisi lainkaan haitallisia aineita ravuille?
Laitat ainetta ohjeen mukaan?
Satek PMDD, jossa kupari 0.0007 % ei ole amanorapuja haitannut.
Satek PMDD, jossa kupari 0.0007 % ei ole amanorapuja haitannut.
-
- Advanced Member
Pienempi annostus, 2-3 ml kuten yllä lukee. Ja kolmena päivänä vain on lisätty...
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Siis sitäkö laitetaan joka päivä eikä kerran viikossa? Kauan rapuset on olleet sulla ja vesiarvot? Voihan olla muukin syy hiljenemiseen.
-
- Advanced Member
Kesän olin lannoittamatta ja nyt on kuten mainittu laitettu sitä vain kolmena päivänä/kerran päivässä.
Rapuset olleet kohta vuoden.
Rapuset olleet kohta vuoden.