720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
stompy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 204
Liittynyt: 20:50, 23.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja stompy »

Onpa kyllä vain nätti! Tuo polku on kun veisi ihmemaa Oziin saakka. Mistä olet noita kiviä löytänyt? Hyvän värisiä, ei ihan sitä perinteistä punaista tai harmaata.
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Hieno akvaario ja ilmeisen hyvin suuniteltu sisustus. Kuvien perusteella myös valoisa. Tykkään.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Ei olekaan tyypillisiä kiviä kun ovat kivettynyttä puuta ;) Oon keräillyt noita ihan sairaan monta vuotta, aina kun on silmiin osunut niin on pitänyt ostaa joku kalikka.

Ainoa suunniteltu kohta altaassa on tosiaan tuo polku, kaikki sen ympärillä muuttuu, paitsi lumpeen ja ison vesimiekan paikat. Ja kiva jos näyttää valoisalta, itse kun haluaisin vähän tunnelmallisempaa valoa tuonne, näyttäisivät timanttitetratkin paremmilta :D Ehkä se siitä sitten kun kaikki kasvit kasvavat täyteen mittaansa.. siis ellen ehdi vaihtaa niitä toisiin sitä ennen... Hups :P

Minäpä kiitän kommenteista, groovy :)
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Uusi vuosi, uudet kujeet! Allas alkaa näyttää pelottavasti aina vaan enemmän ja enemmän etelä-Amerikalta kaikkine puineen. Mut then again, villit lehtarit, timanttitetrat, kynäkalat, rusokirjot ja monniset taitaa vaan arvostaa. Lasimonnit rikkoo teeman, mut en anna sen haitata, ne on vaan eksyneet väärälle mantereelle ;)

Niin joo. Rusokirjon poikanen joka kasvaa tuolla kelluvassa altaassa ei kyllä olekaan ruso. Kovin timanttitetralta näyttää. No mut mikäs siinä, nyt on sitten niitäkin kolmessa eri polvessa tuolla porskuttelemassa. Vielä pari kk ja pääsee sekin uiskentelemaan isiensä kanssa.

Kynäkaloja ja aurinkotetroja oon vähän etsiskellyt tuonne altaaseen vielä, mutta taitaa olla jokaiselta tukkulistalta loppu kun ei ole. Kärsivällisesti odotan...
0601-pieni.jpg
0601-pieni.jpg (58.38 KiB) Katsottu 9334 kertaa
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Tällä mun sata vuotta vanhalla kameralla sai myös videokuvaa, uhujee :D

https://www.youtube.com/watch?v=VXT230X ... e=youtu.be
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 11:28, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

[groovehai] kirjoitti:Tällä mun sata vuotta vanhalla kameralla sai myös videokuvaa, uhujee :D

https://www.youtube.com/watch?v=VXT230X ... e=youtu.be
Noi punaiset, tiikerilumpeet? tosiaan erottuu komiasti, samoin etualalla ilmeisesti ruokaa odottava ahven.
Ahvenia ja monneja.
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Sehän se! Mun ikisuosikki. Ruso pällistelee siinä reviirinsä rajalla, mihin mä nyt tietty satun aina ruuatkin pudottamaan. Fiksu kaveri :)
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

No johan nyt! Mun kuukausia kelluvassa poikasaltaassa kasvanut yksi timanttitetran survivor-jälkeläinen oli eilen päättänyt että pitää muuttaa isompaan asuntoon ja oli ilmeisesti hypännyt (?) pääaltaaseen. Ihme veijari. Vuorokauden tuo nyt n. sentin mittainen kaveri on tuolla viipottanut eikä ole kelvannut ruuaksi kellekään. Ruoka-aikana tulee syömään ihan kuin muutkin.. hämmentävää kerta kaikkiaan. Olkoon nyt sitten siellä jos on niin päättynyt, ja sitten annetaan luonnon hoitaa hommansa- hyvään tai huonoon. Perspektiiviä antanee hieman kuvassa oleva mustaneontetran pyrstö :D
timanttikarkuteillä.jpg
timanttikarkuteillä.jpg (43.46 KiB) Katsottu 9069 kertaa
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Jaaha. Rauha melkein massa. Fisuttarelta muuttaneet kaksi talkkaripartista porskuttavat mainiosti. Toivomme kaikki että nyt talonhoitajina olisi kolme tyttöä :D Poikasaltaasta karannut timanttitetra on tuplannut koonsa, eivätkä lehtikset pidä sitä selvästikään ruokana. Onnellinen loppu siis tälläkin.

Sen sijaan yksi Manacapuru voi huonosti. Niin huonosti että on ihan silmä pullistunut. Lisäsin tuonne hyvää hyvyyttäni Aquatic naturen eichen extract-turveuutetta tietämättä ollenkaan että se romahduttaa KH:n. Ihmettelin kun yhtäkkiä alkoi tulla sinilevää ja kalat voivat jotenkin oudosti, mutta KH olikin romahtanut kolmosesta nollaan! Ja pH:n heittelystä johtuen varmasti lehtarikin sai tuon..."jonkun"...

Ennen en ole mulkosilmäkalaan törmännytkään, pitäisikö sitä lääkitä, vai voiko se parantua itsestään tiheillä vedenvaihdoilla? :O
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Punaselkälehtis on nyt ihan karanteeniakvaariossa Furanol-kuurin kanssa, sen verran kipeä oli hän. Että saa yhden kalan sairaalaan menemään rahaa! No mutta, ehkä voin käyttää sitä jatkossa vaikka timanttien kudettamiseen, jos jaksan vaivautua... Katsotaan onko tyypistä vielä eläjäksi, kun ei oikein tiedä tarkkaan mikä vaivaa. Jokin trooppinen tauti on voinut olla jo tullessaan ja nyt on ollut oikea hetki sen iskuun.

Iloisiakin uutisia on, löysin vihdoin pikkuleväbarbeja! Ei näille enää täällä "tarvetta" olisi ollut, mutta neljä oli pakko ostaa ihan vaan nähdäkseen miten ne tavallisista eroavat. Liikkeessä olivat myynnissä ihan taviksina, mutta ihan sataprosenttisen varmasti ovat pikkuisia :)
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

ps. Tääl uiskentelee TAAS yksi selviytynyt timanttitetran poikanen lisää... tää on kyl nii lilliputti että kalpaten luulis käyvän mut ei ikinä näemmä tiedä. Se poikasaltaasta vähän aikaa sitten karannut on ainakin kolmesenttinen jo. Mullahan on ihan oma parventuotto tääl....
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Rockhill
Senior Member
Senior Member
Viestit: 797
Liittynyt: 08:51, 26.08.2013
Akvaarioseurat: -
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: pk-seutu

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Rockhill »

aivan upea tuo sun sisustus! Noi oksankäkkyrät jaavansaniaisella (?) on hienoja!
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Pitkästä aikaa kuva ihan koko altaasta. Sinilevä on sitkeästi muuttanut asumaan tuossa pinnassa roikkuvaan Jaavansaniaiseen... Yritän sitä aina käsikopelolla poistaa mutta aina se vaan palaa, jännä kaveri on!

Näitä pikkutimantteja uiskentelee täällä ihan siis enemmänkin, n. sentin mittaisia ovat pienemmät. Eivät näytä kiinnostavan ketään. No oma parvi on paras parvi :)
1402.jpg
1402.jpg (60.39 KiB) Katsottu 8292 kertaa
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Sinä se jaksat aina pitää akvaarion siistinä. Itsellä tuppaa kasvit täyttämään koko akvaarion. Valokuvissa sulla vesi näyttää aina vähän sinertävältä onko se oikeasti sitä vai väärentääkö kamera todellisuuden. Onko biologinen suodatus tarpeeksi tehokas. Minua kun pienikin samennus häiritsee ja olen ehkä turhaankin yrittänyt saada vedestä kristallinkirkasta. Joskus lisäsin veteen BioClean ambullit ja seuraavana päivänä vesi oli kuin suoraan lähteestä. Tästä rupesinkin miettimään pitäisikö biologista suodatusta lisätä. Upea akvaario sulla ja jaksat pitää sen upeana.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Täällähän on kasvien perkuupäiviä monta päivää viikossa.. kun noi tyhmät ei tajua ollenkaan kasvaa koskaan samaa vauhtia niin on aina eri päivinä jotkut venähtänyt pintaan :D Yleensä vielä mitä vähemmän sitä hoitaa niin sitä kovemmin ne kasvaa...

Mä en koe noin livenä katsellessa että mun allas olisi erityisen samea. Tosin taidan napata kuvat useimmiten heti sen jälkeen kun olen siellä jotain myllännyt. Mun valothan on 10 000 Kelviniä, eli olenkin halunnut sinne hyvin pitkälti sinisen sävyn... Mun kamera on myös n. vuodelta 2008 (joo nykyaika, mikä se on?) että ehkä se vääristää. Yritän napata joku päivä videokuvaa niin näkee paremmin miten sinertävää siellä on :)
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 11:28, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

Mitä ilmeisimmin groovehain tarkoituksena on saattaa meidät muut mitä suurimman epätoivon valtaan. :mrgreen: Paljonko tuossa on valotehoa litraa kohti?
Ahvenia ja monneja.
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Mikä epätoivo täällä valtaa? :O Wattejahan siis ei ole kuin 0,44 mikä on musta ihan ok, hyvin hallittavissa. Ookoo, jos t5:n valoteho kerrotaan sillä 1,25:llä niin sitten siitä tulis semmonen 0,55. No eniveis summasummarum ihan puoli wattia litralle :)
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

En minä sitä tarkoittanutkaan että akvaariosi olisi erityisen samea. Tummaa taustaa vasten lievää sameutta on kuitenkin havaittavissa. Kirkkaaseen ja puhtaaseen veteen valot eivät tuo mitään sävyä. Valojen sävy näkyy kasveissa ja kaikissa pinnoissa akvaariossa. Jos vedessä on epäpuhtauksia sen valot myös tuovat esille eri sävyissä. Mietin vaan mistä tuo sinun sinilevä ongelma johtuu. Akvaariosi näyttää mahtavalta ja hyvin hoidetulta.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

^^ Mitenkäs esim. turveuute tai runsaat kannot vaikuttavat veden väriin? Onko esim. Amazonilla veden väri kristallinkirkas ja kalat viihtyvät juuri kristallinkirkkaassa vedessä? Joku voi jopa pitää luonnollisempana hieman tummempaa vettä kuin aivan kirkasta....?
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Karim
Junior Member
Junior Member
Viestit: 237
Liittynyt: 20:42, 24.12.2013
Sukupuoli: Mies

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Karim »

Kun on nähnyt akvaariosi "livenä" niin valokuvien pienet samenukset eivät haittaa. Hieno on!
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 11:28, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

Karim kirjoitti:Kun on nähnyt akvaariosi "livenä" niin valokuvien pienet samenukset eivät haittaa. Hieno on!
Kyllä se on hieno, ihan luonnossa näkemättäkin. Vettä en ehkä lähtisi muokkaamaan, amazonista löytynee monen tyyppistä vettä riippuen siitä missä ollaan. Ennemmin ehkä valoilla, jos tahtoo tummaa hämymaisemaa.
Ahvenia ja monneja.
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Täällä ollaan jännän äärellä. Tänään saapui kaksi Brasilian tulokasta, Sucumbu-järvestä. Pussissa oottelevat että pääsevät kavereiden seuraan. TOivotaan että ovat terveitä veijareita tällä kertaa...
sucumbutpussis.jpg
sucumbutpussis.jpg (61.99 KiB) Katsottu 7776 kertaa
Koko poppoo oottelee...
Koko poppoo oottelee...
sucumbutpussis2.jpg (68.02 KiB) Katsottu 7776 kertaa
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

.. ja pussista putkahti tämän näköisiä eläjiä. Ovat toooosi erikoisen värisiä, en löytänyt googlettamallakaan mistään vastaavia mistään sucumbusta kotoisin olevia. Yhden kolumbialaisen sinipisteisen löysin, mut kai nää on jotain "arvioituja" löytymispaikkoja, Amatson lienee aika haarainen joki.. :D Ovat löytäneet kyllä paikkansa parvessa ja syövät kaupallista ruokaa, jes!
scalaret1.jpg
scalaret1.jpg (68.66 KiB) Katsottu 7692 kertaa
Koko poppoo!
Koko poppoo!
scalarekaikki.jpg (90.44 KiB) Katsottu 7692 kertaa
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Melanie
Member
Member
Viestit: 268
Liittynyt: 22:21, 16.11.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Melanie »

Oi kuinka hienot! Tekisi mieli tulla taas katsomaan livenä joku kerta. Jos vaikka saisi jotain pientä tuliaista kotiin. ;) Tuo pieni apilantapainen joka peittää tuon pohjan kuvissa, mikäs se on? Ihana!
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

hydrocotyle tripartita :) Saa maistiaisen (kai sitä syödäkin voi? :P), se on kunnon trimmaajan nightmare, pyrkii joka puolelle ja joka paikkaan. Mullahan kasvoi edessä siis staurogyneä, ja tuo kasvaa sen päällä iloisesti, kiipeilee kantoihin ja muuta mukavaa :D

Melanie, hoitotätinä sä oot aina tervetullut, tääl on paljon uusia pikku Robinsoneja! :)
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”