3d tausta ja Drylok

DIY - Do It Yourself, tee se itse ajatuksella toteutetut ja haaveissa olevat projektit.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Daymounder
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 09:37, 08.11.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

3d tausta ja Drylok

Viesti Kirjoittaja Daymounder »

Ulkomaisilla foorumeilla on 3d taustojen yhteydessä paljon puhetta Drylok nimisestä aineesta. Onko saatavilla Suomesta, tai onko meillä mitään korvaavaa ainetta?
Kaituli
Senior Member
Senior Member
Viestit: 617
Liittynyt: 00:15, 27.09.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Re: 3d tausta ja Drylok

Viesti Kirjoittaja Kaituli »

Viimeaikoina on tullut tutkittua asiaa paljonkin ja olen päätynyt johtopäätökseen, että polyesterihartsin (+kovetin) pitäisi toimia.
Läpinäkyvää tavaraa, kohtuullisen hintaista ja kun varmistaa, että kyseinen tuote kestää upotusta niin sen pitäisi olla kuivuttuaan turvallista käyttää.
Tavaraa pitäisi löytyä tai saada tilattua mistä tahansa maali- tai rautakaupasta.
009
Senior Member
Senior Member
Viestit: 541
Liittynyt: 19:27, 18.08.2009
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Satakunta

Re: 3d tausta ja Drylok

Viesti Kirjoittaja 009 »

Polyesterihartsi ei kestä pitkäaikaista upoksissa oloa, vaikka siitä veneitä tehdäänkin.
Epoksilla nekin vesieristetään, ainakin paremmat paatit.
Kaituli
Senior Member
Senior Member
Viestit: 617
Liittynyt: 00:15, 27.09.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Re: 3d tausta ja Drylok

Viesti Kirjoittaja Kaituli »

Juttelin http://www.pkmuovi.fi/ firman työntekijän kanssa ja hän sanoi, että he tekevät kala-altaita polyesterihartsista.
Polyesterihartsi saattaa pehmetä hiukan, mutta vain jos lämpötila nousee yli 40 asteen.

Toki noitakin hartseja on hieman erilaisia eri firmoilla, mutta ainakin tuon firman tuotteet toimivat akvaarion 3D taustojen tekemisessä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “DIY, eli tee se itse”