Neontetra ja reviiri / aggressiivisuus

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
samux0r
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 17:55, 04.01.2011
Sukupuoli: Mies

Neontetra ja reviiri / aggressiivisuus

Viesti Kirjoittaja samux0r »

Minulla on 53 litrainen akvaario, jossa asustelee sukarapuja ja hommasin sinne 10 -päisen neontetraparven. Parvi on kotiutunut hyvin, mutta yhden kalan käyttäytyminen epäilyttää minua. Parvesta yksi kala on sellainen, että se viihtyy yksinään poissa parvesta ja pitää hallussaan akvaarion toista päätyä. Kun taas yhdeksän muuta neontetraa uiskentelee akvaarion eri päädyssä. Aina, kun isommasta parvesta yritetään mennä tuonne yksittäisen tetran päätyyn uiskentelemaan, alkaa se yksinäine ärhentelemään muille ja ajaa ne takaisiin yksitellen akvaarion toiseen päätyyn. Mitään vahinkoa en ole sen huomannut tekevän. Heti, kun se on ajanut takaisin ne omaan päätyynsä, se palaa omaan paikkaan ja uiskentelee siellä. Onko normaalia?
SannKemp
Starting Member
Starting Member
Viestit: 25
Liittynyt: 14:23, 11.07.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Neontetra ja reviiri / aggressiivisuus

Viesti Kirjoittaja SannKemp »

Ei ainakaan meidän neonit oo noin käyttäytynyt. Parvi saattaa "hajota" ja kalat uiskennella ominaan missä kukanenkin, mutta eivät ärhentele toisilleen. Tilanteen tullen vetäytyvät tiiviiksi parveksi takaisin ja uivat ryhmänä. Näin tekevät yleensä vain jos kokevat tulleensa uhatuksi mm veden vaihdot, haavin tullessa altaaseen jne.
kalat, flatti-poika sekä 2 käppänä tyttöä, joista toinen muistuttaa suuresti minipossua..
samux0r
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 17:55, 04.01.2011
Sukupuoli: Mies

Re: Neontetra ja reviiri / aggressiivisuus

Viesti Kirjoittaja samux0r »

Noin juurikin mun parvi myös käyttäytyy. Eli vaaran uhatessa tuo ärhentelijäkin vetäytyy parvin suojaan. Sitten kun tilanne rauhoittuu ja akvaarion ympäristö on rauhallinen hetken aikaa, menee se taas puolustamaan omaa nurkkaustakaan.
Kara88
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 14:23, 06.08.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Neontetra ja reviiri / aggressiivisuus

Viesti Kirjoittaja Kara88 »

Normaalia on. Sielä uros valtaa kutualuetta, jonne houkuttelee naaraita :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”