Afrikkalaiset maahanmuuttajat rikastuttavat...
Valvoja: Moderaattorit
Afrikkalaiset maahanmuuttajat rikastuttavat...
...skeneä. Sainpas mielenkiintonne heräämään. Unkarilainen killitutkija Béla Nagy kävi alkuvuodesta 2013 Kongon demokraattisessa tasavallassa etsimässä "kadonnutta" kalalajia: Nothobranchius brieniä. Samalta matkalta hän toi emokaloja myös kahdesta muusta lajista: N. pollista ja N. hassonista. Matkan kuvaus löytyy Tropical Fish Hobbyistin numerosta 1/2014. Sain hankittua Bélalta N. hassonin ja N. pollin munia. Muutama viikko tämän jälkeen hän "varoitti" minua, että inkubaatioaika voi näillä F1-kaloilla olla hyvin lyhyt. Näin olikin, koska munista kuoriutui terve ja runsas populaatio jo runsaan kahden kuukauden "kuivan kauden" jälkeen.
Tällaisia kaloista pitäisi tulla:
http://www.proyectonothobranchius.net/s ... %20hassoni
http://www.proyectonothobranchius.net/s ... us%20polli
Laita YV:tä, jos haluat hankkia näitä kaloja. Kuvasta näkyy, että artemia maistuu:
Tällaisia kaloista pitäisi tulla:
http://www.proyectonothobranchius.net/s ... %20hassoni
http://www.proyectonothobranchius.net/s ... us%20polli
Laita YV:tä, jos haluat hankkia näitä kaloja. Kuvasta näkyy, että artemia maistuu:
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Afrikkalaiset maahanmuuttajat rikastuttavat...
Voi vitsi miten upeita noista tulee!
Onnea!

Meiltä löytyy 63L millillä, 3 kissaa ja 1 Mäyräkoira:D
+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
Vitsit mie olen miettinyt näitäkin
Menisiköhän 128-litraisessa helmirasboroiden, perhoskirjoahventen ja lasikimalaismonnien kanssa?

Tuo on mielenkiintoinen kysymys, koska asiasta ei ole juuri kokemusta kenelläkään. Luonnossahan nämä asuttavat lätäköitä ja soita, jotka kuivuvat vuosittain kokonaan. Tästä johtuen nämä eivät ole tekemisissä yleensä muiden kalalajien kanssa. Olen itse kokeillut orkidea- ja sokkeloviuhkapyrstöillä tuota sopeutuvuutta ja tullut siihen tulokseen, että suunnilleen samankokoisten lajien kanssa ei tule ongelmia (esim. corydorakset, tetrat tai otot). Toisaalta ongelmia tulee reviirikalojen kanssa (esim. lehtikalat tai koukkunokkakalat). Nothot uivat vilkkaasti joka puolella akvaariota, eivätkä ne ymmärrä reviirien merkitystä. Viuhkapyrstökoiraat ovat toisinaan aggressiivia toisiaan kohtaan, mikä voi joskus tuottaa ongelmia.Piia85 kirjoitti:Vitsit mie olen miettinyt näitäkinMenisiköhän 128-litraisessa helmirasboroiden, perhoskirjoahventen ja lasikimalaismonnien kanssa?
Vesiarvojen puolesta nämä ovat hyvin sopeutuvia. Ne aloittavat elämänsä hyvin puhtaassa vedessä, joka on juuri satanut taivaalta. Asuinlammikoiden pienuuden takia nämä kalalajit kuitenkin joutuvat sietämään aivan äärimmäisiä olosuhteita. Usein vesi niissä on lähes hapetonta, läpinäkymättömän sameaa ja lämpötila saattaa nousta jopa 35 asteeseen vaihdellen rajusti päivittäin. Virtausta lammikoissa ei tietysti ole, joten lujaa puhuria ei kannata laittaa myöskään notho-akvaarioon.
Eniten huolettaisi miten perhoskirjoahvenet sietäisivät noin värikkäitä kavereita.. Mutta aion kokeilla.. 

Kolme artemiapienokaista pyörii kauhuissaan saalistajan ympärillä. Osa heidän tovereistaan on päätynyt jo predatorin vatsaan.
Kierteisiä olen laittanut altaaseen syömään ylimääräistä ruokaa pohjalta.
Aika hienosti etenee. Vähän yli kahden viikon iässä laitoin sentin mittaiset poikaset "oikeisiin" akvaarioihin. N. hassonit saavat seuraavana asuttaa kahta 20-litraista, joista toiseen laitan lämpöä 27 astetta ja toiseen vain 23 Celsiusta. Pitää kokeilla miten lämpötila vaikuttaa kasvuun. N. pollit saavat asunnokseen 300-litraisen altaan, jossa tosin on vain 200 litraa vettä (26 astetta). Tilat ovat melko ruhtinaalliset, kun poikaset ovat näin pieniä. Vaikka näitä on 58 (N. hassoni) ja 113 (N. polli) kappaletta tähän ikään selvinnyt, altaat vaikuttavat kovin tyhjiltä vielä.
Pari viikkoa ja mamut ovat myyntikokoisia...jos kiinnostaa:
Kumpikin laji näyttää olevan hyvin vaivaton kasvattaa. Kuolleisuutta ei ole esiintynyt ensimmäisten elinpäivien jälkeen ja kasvu näyttää kiihtyvän kolmen viikon iässä ainakin joillakin yksilöillä. Suurimmat kalat hätyyttelevät jo tuuman haamurajaa ja jos lajit ovat yhtään sukuunsa tulleet, niin sukupuolet voi viikon kuluttua jo erottaa. Näyttävät syövän jopa kuivaruokaa. Paras tähän tarkoitukseen tuntuu olevan Seran Viformo-tabletti jauhettuna.
-
- Advanced Member
Ihania ja mielenkiintoisia kaloja taas sinulla. 
KiInnostaisi kyllä kokeilla näitä itsekin, jos vain saisi "kimppakyydillä" kulkeutumaan joskus Tampereelle. Munat saattaisi ehkä selvitä postissa talvellakin, jos laittaisi sellaisen lämpöpakkauksen? En ole niitä vielä käytännössä päässyt itse kokeilemaan, mutta ajattelin hankkia ja voisin niitä lähettää matkaa varten.

KiInnostaisi kyllä kokeilla näitä itsekin, jos vain saisi "kimppakyydillä" kulkeutumaan joskus Tampereelle. Munat saattaisi ehkä selvitä postissa talvellakin, jos laittaisi sellaisen lämpöpakkauksen? En ole niitä vielä käytännössä päässyt itse kokeilemaan, mutta ajattelin hankkia ja voisin niitä lähettää matkaa varten.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Ehkäpä tuo voisi onnistua, mutta minä olen kuitenkin pyhästi päättänyt, että en lähettele talvisin. Se on kuitenkin ikävää, jos kuoriutuneet ovat bellyslidereitä tai eivät kuoriudu lainkaan.
-
- Advanced Member
Ihan totta kyllä tuokin. No, ehkäpä törmätään joskus jossain akvaariotapahtumassa, jos huutokauppoihin tms. joskus eksyt.kirahvi1 kirjoitti:Ehkäpä tuo voisi onnistua, mutta minä olen kuitenkin pyhästi päättänyt, että en lähettele talvisin. Se on kuitenkin ikävää, jos kuoriutuneet ovat bellyslidereitä tai eivät kuoriudu lainkaan.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Näyttää siltä, että mamut saavuttavat sukukypsyyden alle kahden kuukauden iässä.
Täytynee aloittaa mätimunien keräily parin viikon päästä. Jotkut naaraatkin ovat jo melkoisia mötkäleitä.
Jos Homo sapiens-koiraat olisivat noin paljon seksikkäämpiä ja kauniimpia kuin naaraat, kääntyisin homoksi oitis.