Kalojen valtakunnat

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Voi kun osais itse visioida mitään tuollaista. Tuijotan vaan tyhjiä altaita tyhjällä katseella, eikä mitään ideaa synny. :cry: Kävin eilen takapihallakin kääntelemässä pari kuutiota kiviä, mutta ei... Jotain ihan hienojakin oli, mutta ei mun altaaseen. Keskimäärin liian pyöreätä ja väärän väristä. Oliko niissä kiuaskivissä kaikki tasakokoista, vai löytyikö sieltä yhtään selkeästi isompaa?
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

raijaaa kirjoitti:
jennali kirjoitti:Tekaisin paintilla tuollaisen alustavan, uusien kasvien istutussuunnitelman metsikön kuvan päälle! :) Katsellaan sitten, miten tuo käytännössä sitten menee...! :mrgreen:
Täytyy sanoa että pikkusen hihitytti kun tän kuvan näin :mrgreen: ihan mahtava suunnitelma!
jennali kirjoitti:..Niin ja piti laittaa raijaaa sulle viestiä, että ukko postittaa minun puolesta sulle nuo kapeakaihonlehdet, kun minä oon tosiaan tuossa mukavassa mahataudissa :roll: , joten kerkeevät sulle vielä huomiseksi! :D
Joo kiva juttu :) ei muuta kun odottelemaan 8-) Niin ja paranemisia sinulle!
Kiitos, kyllä mun on melkein pakko parantua, kun tuo akvaarioon.fin paketti kerkeää tulla huomiseksi ja on ihan pakko päästä sitten jo istuttelemaan uudet kasviaarteet ja siinä hötäkässä ei jouda kyllä sairastamaan!! :mrgreen:
Heheh, Arvaa vaan, minkäläinen tappelu mulla oli tuon paintin kanssa, kun tuota suunnitelmaa rustasin tehdä! :mrgreen: Meinasin jo välillä luovuttaakin, mutta kun ei oo oikein tekemistä, niin samahan se oli sitten tapella loppuun tuo kuvajainen! :D

..Ja ne kaiholehdet on muuten nyt vietynä postiin ja prioritynä tulee, eli pitäisi tosiaan huomiseksi sulle keretä! :)
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

jennali kirjoitti:..Ja ne kaiholehdet on muuten nyt vietynä postiin ja prioritynä tulee, eli pitäisi tosiaan huomiseksi sulle keretä! :)


Jihuu! Pääsee istutushommiin :P
240 litrainen ikuisuusprojekti.
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

Siltsu kirjoitti:Voi kun osais itse visioida mitään tuollaista. Tuijotan vaan tyhjiä altaita tyhjällä katseella, eikä mitään ideaa synny. :cry: Kävin eilen takapihallakin kääntelemässä pari kuutiota kiviä, mutta ei... Jotain ihan hienojakin oli, mutta ei mun altaaseen. Keskimäärin liian pyöreätä ja väärän väristä. Oliko niissä kiuaskivissä kaikki tasakokoista, vai löytyikö sieltä yhtään selkeästi isompaa?
Auttaisikos paperille suunnittelu aluksi..? :? Siitä yleensä lähtee ideat lentämään! :) Myös ihan kokeilemalla kiviä ja kasveja uusiin paikkoihin, voi laukaista kunnon idearyöpyn! :D

Minua auttaa ideoimaan, tosi paljon myös nämä AW:n akvapäiväkirjat, googlella ja muilla kuvapalveluilla etsityt akvaariokuvat, akvakasvikuvat, luontokuvat ja akvakirjat yms..! :)

Ja kyllä sulle varmasti visiota tulee, silloin kun oikein kutkuttais jotain uutta laittaa ja kokeilla akvaarioon! [;)]

Minun tuossa kiuaskiviboxissa oli muutamia selvästi isompiakin kivenmurikoita.. Joka tapauksessa ei ne kaikki ihan samaa kokoluokkaa ole, on pienempää, keskikokoista ja isompaakin murikkaa paketissa! :D
Mun kiuaskivipaketissa esim. luki että halkaisijaltaan <10cm.. Eli 10 cm:stä ylöspäin lähtee noi kivien koot.. :)
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

raijaaa kirjoitti:
jennali kirjoitti:..Ja ne kaiholehdet on muuten nyt vietynä postiin ja prioritynä tulee, eli pitäisi tosiaan huomiseksi sulle keretä! :)


Jihuu! Pääsee istutushommiin :P
Istutushommat on parhautta ja vielä mukavampaa on sitten seurata kasvien kasvuun ja leviämään lähtöä! :mrgreen: Ihmettelin tässä itsekin, kun metsikön polun lähistölle, vasta istuttamani ruohikkotupsut olivat lähteneet työntämään jo uutta alkua, tuon apilasaniaisen sekaan! 8O :) Tuskin ovat edes kunnolla ehtineet nuo istuttamani tupsut vielä juurtuakaan, kun jo uutta rönsyä työnnetään tulemaan! :mrgreen:
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja mirauria »

On kyllä tosi hyvän näköinen tuo sun suunnitelma! Itsekin vois vähän raapustella 54 litraisesta uutta suunnitelmaa ja sitten siihen itämaiseen kanssa vähän yrittää jo lähteä suunnittelemaan. Ei sitten tarvitse kuin toteuttaa, kun sen altaan joskus saan :mrgreen:
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 11:28, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

Tästähän rupeaa tulemaan mieleen paludaariot. Miksei veden yläpuolella voisi jatkua sama maisema?
Ahvenia ja monneja.
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

mirauria kirjoitti:On kyllä tosi hyvän näköinen tuo sun suunnitelma! Itsekin vois vähän raapustella 54 litraisesta uutta suunnitelmaa ja sitten siihen itämaiseen kanssa vähän yrittää jo lähteä suunnittelemaan. Ei sitten tarvitse kuin toteuttaa, kun sen altaan joskus saan :mrgreen:
Kiitos! :) Ja eikun vaan suunnittelemaan!! :mrgreen: Hyvin voit jo etukäteen suunnitella sitä tulevaakin allasta.. Voit sitten sitä odotellessa muutella suunnitelmaa niin paljon kun vaan kerkeät, niinkuin mulla tuppaa käymään! :mrgreen:
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

Riippasaarni kirjoitti:Tästähän rupeaa tulemaan mieleen paludaariot. Miksei veden yläpuolella voisi jatkua sama maisema?
Hehheh, niinpä! :D Mutta minä taidan kumminkin, ainakin vielä, pysytellä vedenpinnan alapuolella jonkin aikaa! :mrgreen:
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

jennali kirjoitti:
Siltsu kirjoitti:Voi kun osais itse visioida mitään tuollaista. Tuijotan vaan tyhjiä altaita tyhjällä katseella, eikä mitään ideaa synny. :cry: Kävin eilen takapihallakin kääntelemässä pari kuutiota kiviä, mutta ei... Jotain ihan hienojakin oli, mutta ei mun altaaseen. Keskimäärin liian pyöreätä ja väärän väristä. Oliko niissä kiuaskivissä kaikki tasakokoista, vai löytyikö sieltä yhtään selkeästi isompaa?
Auttaisikos paperille suunnittelu aluksi..? :? Siitä yleensä lähtee ideat lentämään! :) Myös ihan kokeilemalla kiviä ja kasveja uusiin paikkoihin, voi laukaista kunnon idearyöpyn! :)
Suurin ongelma lienee ollut se, että juurikin ne käyttökelpoiset kivet ja kasvit puuttuvat. Erilaisia vaihtoehtoja tuossa pyörii kaiken aikaa, mutta en kelpuuta mitään!? Suivaannuin tänään asiasta niin, että lähdin ostoksille! Muutama potti kasveja auttaa alkuun ja viikon päästä lisää! :mrgreen: Kivet ovat ongelmallisempi juttu kuin luulin, mutta kohta se kiuastilaus lähtee muutenkin! 8-)
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Kevis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 21:24, 09.10.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja Kevis »

Jos saat sen fissidens fontanuksen kasvamaan niin jaathan keinosi. :) Mulla on ollut sitä pikkualtaassa nyt puolisen vuotta ja kasvu on ollut tosi kituliasta. :roll:
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

Siltsu kirjoitti:
jennali kirjoitti:
Siltsu kirjoitti:Voi kun osais itse visioida mitään tuollaista. Tuijotan vaan tyhjiä altaita tyhjällä katseella, eikä mitään ideaa synny. :cry: Kävin eilen takapihallakin kääntelemässä pari kuutiota kiviä, mutta ei... Jotain ihan hienojakin oli, mutta ei mun altaaseen. Keskimäärin liian pyöreätä ja väärän väristä. Oliko niissä kiuaskivissä kaikki tasakokoista, vai löytyikö sieltä yhtään selkeästi isompaa?
Auttaisikos paperille suunnittelu aluksi..? :? Siitä yleensä lähtee ideat lentämään! :) Myös ihan kokeilemalla kiviä ja kasveja uusiin paikkoihin, voi laukaista kunnon idearyöpyn! :)
Suurin ongelma lienee ollut se, että juurikin ne käyttökelpoiset kivet ja kasvit puuttuvat. Erilaisia vaihtoehtoja tuossa pyörii kaiken aikaa, mutta en kelpuuta mitään!? Suivaannuin tänään asiasta niin, että lähdin ostoksille! Muutama potti kasveja auttaa alkuun ja viikon päästä lisää! :mrgreen: Kivet ovat ongelmallisempi juttu kuin luulin, mutta kohta se kiuastilaus lähtee muutenkin! 8-)
No kasvit auttavat varmasti ideointiin! :) Kivet on kyllä hankala juttu.. :roll: Minä tykästyin kiuaskiviin siksi, koska niistä tuli mieleen ne kallionlohkareet ja kivenmurikat sieltä laavun maisemasta. Niiden tummanharmaa värikin on kovasti mieleeni! :) Muodot olivat kinkkisempi juttu, mutta hoitui kyllä, kun aikansa niitä tuonne maisemaan sovitteli ja käänteli! :D
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

Kevis kirjoitti:Jos saat sen fissidens fontanuksen kasvamaan niin jaathan keinosi. :) Mulla on ollut sitä pikkualtaassa nyt puolisen vuotta ja kasvu on ollut tosi kituliasta. :roll:
Juu, luinkin siitä, että on melkoisen hidaskasvuista ja mulle tosiaan on tulossa sitä ihan tosi vähän, mutta siellähän tuo saa sitten rauhassa kasvaa ja jos ei kasva, niin etsin sitä sitten lisää kissojen ja koirien kanssa! :D
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

jennali kirjoitti:
Siltsu kirjoitti:
jennali kirjoitti:
Siltsu kirjoitti:Voi kun osais itse visioida mitään tuollaista. Tuijotan vaan tyhjiä altaita tyhjällä katseella, eikä mitään ideaa synny. :cry: Kävin eilen takapihallakin kääntelemässä pari kuutiota kiviä, mutta ei... Jotain ihan hienojakin oli, mutta ei mun altaaseen. Keskimäärin liian pyöreätä ja väärän väristä. Oliko niissä kiuaskivissä kaikki tasakokoista, vai löytyikö sieltä yhtään selkeästi isompaa?
Auttaisikos paperille suunnittelu aluksi..? :? Siitä yleensä lähtee ideat lentämään! :) Myös ihan kokeilemalla kiviä ja kasveja uusiin paikkoihin, voi laukaista kunnon idearyöpyn! :)
Suurin ongelma lienee ollut se, että juurikin ne käyttökelpoiset kivet ja kasvit puuttuvat. Erilaisia vaihtoehtoja tuossa pyörii kaiken aikaa, mutta en kelpuuta mitään!? Suivaannuin tänään asiasta niin, että lähdin ostoksille! Muutama potti kasveja auttaa alkuun ja viikon päästä lisää! :mrgreen: Kivet ovat ongelmallisempi juttu kuin luulin, mutta kohta se kiuastilaus lähtee muutenkin! 8-)
No kasvit auttavat varmasti ideointiin! :) Kivet on kyllä hankala juttu.. :roll: Minä tykästyin kiuaskiviin siksi, koska niistä tuli mieleen ne kallionlohkareet ja kivenmurikat sieltä laavun maisemasta. Niiden tummanharmaa värikin on kovasti mieleeni! :) Muodot olivat kinkkisempi juttu, mutta hoitui kyllä, kun aikansa niitä tuonne maisemaan sovitteli ja käänteli! :D
Luulen, että ne kiuaskivet ovat munkin juttu. Kun katsoin noita sun allaskuvia ennen ja jälkeen kivien vaihdon, niin kulmikkaissa kivissä on vaan enemmän aidon maiseman tuntua ja siksi hylkäsinkin kaikki pyöreät mukulakivet tuolla pihalla pyöriessäni. Kalliopohja ja kuusimetsä, niin aika pyöristynyttä on tarjonta! Hyvä tietysti, kun tein mukulakiveyksen talon seinustalle, mutta akvaarion sisustus onkin eri juttu.
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

Siltsu kirjoitti:Luulen, että ne kiuaskivet ovat munkin juttu. Kun katsoin noita sun allaskuvia ennen ja jälkeen kivien vaihdon, niin kulmikkaissa kivissä on vaan enemmän aidon maiseman tuntua ja siksi hylkäsinkin kaikki pyöreät mukulakivet tuolla pihalla pyöriessäni. Kalliopohja ja kuusimetsä, niin aika pyöristynyttä on tarjonta! Hyvä tietysti, kun tein mukulakiveyksen talon seinustalle, mutta akvaarion sisustus onkin eri juttu.
Munkin mielestä ne varmasti kävisi sulle tosi mukavasti, jos siis sinne altaaseen meinasit, johon sitä pohjamatskua vaihdoit! :) Jotenkin voisi kuvitella, että tuo kiuaskivien särmäkkyys ja väri olis sinne ihan nappiin! :) Pyöreitä kiviä löytyy täältäkin talon seinustalta ja sieltähän mä niitä ensin metsästelinkin tuonne altaaseen, mutta ei ne tosiaan niin kivoilta näyttäneet kuin nuo kiuaskivet.. :roll: Nuo särmikkäät kiuaskivet vaan näyttää luonnollisemmalta tohon metsikön maisemaan, ainakin minun mielestä! :D
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

Tänään tulikin postin mukana sitä spiky mossia ja fissidensiä! :) Ja sitä "fissiä" olikin iloiseksi yllätykseksi ihan mukava määrä! :) Kiitokset siis niimirille tätäkin kautta! :)

Akvaarioon.fin paketti ei tänään vielä tullutkaan, mutta se ei niin harmita, kun pääsen noiden sammalten kanssa askartelemaan! :D Siellä akvaarioon.fin sivuilla muuten taisikin olla mainintaa, että ne sieltä aapelilta lähettää kasvipaketit vain alkuviikosta, jos en ihan väärin muista..
Mutta kyllä akvapuuhaa riittää aina, kun on 3 allasta! :mrgreen: Voisin esimerkiksi keitellä sitä mäntykaarta ihan urakalla ja tehdä uutta heijastinpintaa tuonne seuralan valaisinkanteen.. Ja viikkohuollot joka altaaseen pitäisi myös nyt viikonloppuna suorittaa! :)
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

No nyt on fissidenssit istutettuna! :D Laitoin sitä vain tuohon kiveen, enkä ollenkaan siihen kannon juureen, niinkuin aluksi aatostelin.. Laitan siihenkin sitä riippasammalta, että näyttäisi muiden pikkukannon juurten kanssa samalta..

Mäntykaarta keittelin useamman tunnin, mutta ei meinaa antaa periksi sitten millään! [}:)] ..Jospa tuo keittäminen olisi aukaissut puun kerroksia sen verran, että ei tarvitsisi enää niin kaamean pitkään sitä liotella.. :?
Liitteet
..Tuota &quot;fissiä&quot; on kyllä tuuheammin, kuin kuvassa näyttää.. Varmaan kiveen osuva valo saa kiven korostumaan tuolta alta, enemmän kuin nuo sammalet! :D Tarkoituksena on, että tuo kivi peittyisi aikaa myöten kokonaan tuohon fissidensiin.. Siksi en tuohon vaihtanut kiuaskiveä tilalle..
..Tuota "fissiä" on kyllä tuuheammin, kuin kuvassa näyttää.. Varmaan kiveen osuva valo saa kiven korostumaan tuolta alta, enemmän kuin nuo sammalet! :D Tarkoituksena on, että tuo kivi peittyisi aikaa myöten kokonaan tuohon fissidensiin.. Siksi en tuohon vaihtanut kiuaskiveä tilalle..
uusi sammal.jpg (152.27 KiB) Katsottu 3711 kertaa
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

Hihiii, Sain kuin sainkin mäntykaaren tilkittyä kivillä pohjalla pysymään! :D Ajattelin, että nyt on kyllä pakko se saada jo tuonne metsikköön, että saisin, nyt samantien, istutettua sen tänään tulleen spiky mossinkin paikoilleen! :) Nyt tuo kaari on liekkisammalta vaille valmis ( se siis tulee tuon kaaren päälle sellaiseksi harjakseksi.. )! [;)]

Nyt en malta millään oottaa, että tuo kaaren sammal lähtisi tuohon kunnolla levittäytymään ja tuuhistumaan! :mrgreen: Nuo sammalet on niin kauniita, jos ne vaan saa hyvin menestymään! :)
Liitteet
mäntykaari.jpg
mäntykaari.jpg (175.96 KiB) Katsottu 3689 kertaa
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Heh tuossa siun kuvassa olevat koiras ja naaras hunajarihmat on melekin täsmälleen samanlaisessa asennosaa kun mitä miula on eräässä taulussa maalattuna. Paitsi taulussani ukkeli on oikealla ja akkeli vasemmalla puolella ja kalat on enemmän kallellaan viistossa asennossa.
Voisin laittaa tähän kuvan taulusta. :mrgreen:
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

miljoonakala84 kirjoitti:Heh tuossa siun kuvassa olevat koiras ja naaras hunajarihmat on melekin täsmälleen samanlaisessa asennosaa kun mitä miula on eräässä taulussa maalattuna. Paitsi taulussani ukkeli on oikealla ja akkeli vasemmalla puolella ja kalat on enemmän kallellaan viistossa asennossa.
Voisin laittaa tähän kuvan taulusta. :mrgreen:
Hehee! :D Laita vaan, olisi hauska nähdä se taulu! :mrgreen: Niillä on nyt ollut vähän taas kutupuuhat mielessä, niin ne pyörii yhdessä suurimman osan päivästä.. Suloinen pariskunta siis! :mrgreen:
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

Eilen illalla touhusin vielä marsileankin, eli sen apilasaniaisen kimpussa.. Oikealle puolelle taisin istuttaa huonompi kuntoisen tuppaan siitä mytystä ja siinä oli niin paljon keltaista ja ruskeaa kuollutta ilmaversoa, että päätin nostaa koko mytyn ylös karsia huonot pois ja istuttaa sitten pelkästään hyvinvoivan näköiset taimet, sillä suositetulla tavalla, takaisin tuonne ( tuo siis pitäisi istuttaa sellaisista pienistä pätkistä, eikä sillätavalla tuppaana, kuin minä laiskuuttani tein! [:I] :D ).
Vasemmalla puolella ei tarvinnut samaa tehdäkään, kun siinä on tosiaan se parempi kuntoinen mytty alkuperäisestä marsilea -mättäästä. Sitten kyhäsin taas sellaisen, seuralan alkutaipaleelta tutun kasvihuoneen, kertakäyttölasin puolikkaista, ettei matoset tonkisi ylös noita vaivalla istuttamiani pätkiä! :roll: :D
Toivotaan että marsilea ei nyt ottanut nokkiinsa tuosta hoidosta, vaan lähtisi taas mukavasti kasvuun (onneksi tämä on juurtuessaan aika nopea kasvuista.. ).. :roll: Luulisi ainakin, että kun ottaa huonot pois kasvua häiritsemästä, niin hyväkuntoiset taimet innostuisi..?! :?
No, ensiviikon alussa tulee se aapelin paketti, niin pääsen siinä olevia lannoitetikkuja vielä tökkimään noiden juurille.. Jospa se siitä sitten..! [;)]
Liitteet
kasvihuone metsikössä.jpg
kasvihuone metsikössä.jpg (185.33 KiB) Katsottu 3648 kertaa
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja mirauria »

AIVAN IHANA TOI MÄNTYKAARI! 8O

Joo ei mulla muuta... [:I]
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

mirauria kirjoitti:AIVAN IHANA TOI MÄNTYKAARI! 8O

Joo ei mulla muuta... [:I]
Samat sanat! Ja hienommaksi vaan tulee kun sammal tuosta kasvaa.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

kalaton1 kirjoitti:
mirauria kirjoitti:AIVAN IHANA TOI MÄNTYKAARI! 8O

Joo ei mulla muuta... [:I]
Samat sanat! Ja hienommaksi vaan tulee kun sammal tuosta kasvaa.
Hehee, sen kanssa oli kyllä työtä tehtävänä, että sai sen pysymään tuolla pohjassa! :mrgreen:
Mä ootan jo kovasti, että tuohon alkais tosiaan kasvaa ja tuuhistumaan nuo sammaleet, että näkis sen ihan "valmiina" sitten! :)
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Todella hienoa työtä olet tehnyt ja paljon vaivaa nähnyt! Sain pikkuisen esimakua tuosta näpertelystä tänään itsekin, kun istutin kaksi pottia kapeakääpiöruohoa! 8O Ihan hullua hommaa... Jos kalat ovat tonkineet ne yön aikana pohjasta, tulee itku. Ihan loistava tuo kasvihuone/ istutussuoja. Harkitsen vakavasti sen käyttöönottoa täälläkin! :mrgreen:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”