Keisaritetralle toimiva parvikoko

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pisarat2
Senior Member
Senior Member
Viestit: 977
Liittynyt: 18:24, 16.07.2012
Sukupuoli: Nainen

Keisaritetralle toimiva parvikoko

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Käytännössä hyväksi havaittuja neuvoja kaivataan. Mikä olisi keisaritetralle sopiva parvikoko ja sukupuolijakauma parvessa? Mistä on tullut ongelmia eli mitä kannattaa ainakin näiden kanssa välttää?

Litroja 240. Kalasto altaassa tällä hetkellä "pohjakalapainotteinen" eli monnisia lähinnä, ottoja, partamonni sekä yksinäinen lehtikala.
SiMes
Junior Member
Junior Member
Viestit: 109
Liittynyt: 13:24, 26.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Keisaritetralle toimiva parvikoko

Viesti Kirjoittaja SiMes »

Oman lyhyen kokemuksen perusteella vastaan. Mulla oli 125L kuuden porukka, jossa oli kolme naarasta ja kolme poikaa ( neljäs naaras paljastuikin pojaksi). Tarkoituksena oli hommata tuohon sakkiin vielä neljä tyttöä lisää, eli sitten olisi ollut seitsemän tyttöä ja kolme poikaa. Nämä ikävä kyllä osottautuivat jo tullessaan silmävaivaisiksi, joten palautuivat liikkeeseen enkä sitten hankkinut enää uusia muualta, vaan päädyin kakkosvaihtoehtona olleeseen kokoonpanoon.

Olivat kyllä mukavia seurata. Yksi uros osoittautui heti ns. johtajaksi ja valitsi itselleen parhaan reviirin. Kaksi muuta ottivat omansa siitä mitä jäi jäljelle. Naaraat saivat oleskella missä halusivat, toki tämä johtaja tyyppi ajoi niitä innolla omalle tontilleen. Mulla allas oli alunperin tarkoitettu noille lajialtaaksi ja olin sen sisustanut niin, että kasvit ja kannot muodostivat reviirirajoja. Hyvin toimi yhteiselo, vaikka kyllä ne aika kovasti toisiaan välillä ajoivat. Eniten ajamista harjoitti tämä johtajatyyppi, mutta kun ajettavia ja piiloja oli tarpeeksi, homma toimi kivasti.
Juwel Rio 125: Keltakääpiöahvenet, inkkarit, sitruunatetrat ja piikkisilmät
pisarat2
Senior Member
Senior Member
Viestit: 977
Liittynyt: 18:24, 16.07.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Keisaritetralle toimiva parvikoko

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Nyt on neljätoista keisaria meidän 240 litraisessa altaassa. Ainakin toistaiseksi ovat ehdoillaan hyvin mahtuneet. Mitään reviireitä ei ole vallattu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”