Akvassa ei ollut jalustaa/alustaa, jonka sitten akvaarioliikkestä tilasin. Lupailtiin tämän viikon keskiviikoksi, vaan ei tullut, ei. Kävin liikkeessä ja jalaksien tuonti siirtyy ensi maanantaihin. Vielä 3 päivää! Jotenkas, mitäs kasveille? Voinko laittaa niitä vielä altaaseen? Ovat nyt veden peitossa säilössä. Vettä olen vaihtanut kerran. Näyttävät päällepäin hyviltä. Vaan reilun viikon ovat sitten maanantaina vedessä lilluneet. Harmittaa, kun olin ajatellut saada akvan *muhimaan* jo aikaa sitten.
Mitäs nyt eteen? Akva odottelee.
Valvoja: Moderaattorit
Mitäs nyt eteen? Akva odottelee.
Akvassa ei ollut jalustaa/alustaa, jonka sitten akvaarioliikkestä tilasin. Lupailtiin tämän viikon keskiviikoksi, vaan ei tullut, ei. Kävin liikkeessä ja jalaksien tuonti siirtyy ensi maanantaihin. Vielä 3 päivää! Jotenkas, mitäs kasveille? Voinko laittaa niitä vielä altaaseen? Ovat nyt veden peitossa säilössä. Vettä olen vaihtanut kerran. Näyttävät päällepäin hyviltä. Vaan reilun viikon ovat sitten maanantaina vedessä lilluneet. Harmittaa, kun olin ajatellut saada akvan *muhimaan* jo aikaa sitten.
-
Inia
- Akvaariosisustaja 2005

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Kasvit selviävät (lajista riippuen)vedessä ämpärissä tms. parikin viikkoa kunhan saavat valoa! Ilman valoa ne kuolevat n. viikossa. Sinun ei välttämättä kannata alkaa pystyttämään akvaariota ennekuin jalusta on tullut. Miten olet säilyttänyt hiekkaa? Onko se vielä kosteaa? Kosteassa hiekassa saat säilymään kypsytyksen kannalta tärkeitä bakteereja, joten altaasi saattaa kypsyä valmiiksi nopeammin sitten kun sen pystyyn saat.
Näinhän se on, mutta bakteerit vaatisivat ruokaa, joten kovin monta päivää eivät käsittääkseni pysy hengissä. Kosteaa hiekkaa kannattaa sekoitella päivittäin, jotta hiekka pysyy hapekkaana.Inia kirjoitti:Kosteassa hiekassa saat säilymään kypsytyksen kannalta tärkeitä bakteereja
Voit myös laittaa ne mihin tahansa kohtalaisen kokoiseen lasipurkkiin: hiekkaa vain pohjalle ja astia täyteen vettä. Lannoitetta voi myös laittaa. Ja sitten vaikka ikkunalaudalle odottamaan.Elsa kirjoitti:Jotenkas, mitäs kasveille?
Tuija