Matala akvaario kaapistolla, mistä?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Suvituuli
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Matala akvaario kaapistolla, mistä?

Viesti Kirjoittaja Suvituuli »

Haaveilen uudesta ja ehkä hieman isommasta altaasta kuin nyt ja olen semmoista sitten etsiskellyt. Haluaisin paraatipaikalla siistin kokonaisuuden tuon alujalkaisen mustan rohjon sijaan. Toiveena siis kokonaisuus, johon kuuluisi siisti kaapisto, siististi laitetut valot jne. Olen iskenyt silmäni Juwelin Visioniin, mutta se olisi mun käyttööni ihan liian korkea. Siis allas on korkea. Saisi olla enemmän leveyttä kuin korkeutta. Mutta tämä ongelma on sitten oikeastaan kaikissa Juwelin altaissa. Mittatilauksena saisi vaikka mitä, mutta sitten tulee äkkiä budjetti (olematon) vastaan, sillä mittatilaus-altaaseen tarvitaan myös mittatilauskaapisto ja mittatilausvalot jne...
Vai tarvitaanko? Onko joku kotimainen valmistaja joka pystyisi vastaamaan haasteeseen. Tai joku valmis merkki, joka tekisi jotain hieman matalampaa ja leveämpää allasta?
350l malawaario, 200l Etelä-Amerikka, 100l lähirannan paludaario, 20l triops-/sukarapu-nano
monniomistaja
Advanced Member
Advanced Member

Re: Matala akvaario kaapistolla, mistä?

Viesti Kirjoittaja monniomistaja »

Esim.Juta valmistaa altaita omilla mitoilla. Tosin niissä on ollut ongelmia silikonisaumojen kanssa josta on omiakin kokemuksia...eli en tiedä voinko suositella sitä valmistaja. Toinen vaihtoehto on ostaa normaalikorkea allas jossa on hyvä pohjamitta ja leveys ja olla täyttämättä se ihan ylös asti. Näin olen itse tehnyt 312-litraisessa monnisaltaassa. Tuleeko allas monnisille?
Puutorilla on edullisia kaappeja ja myös altaita, en tiedä tekevätkö ne altaita myös mittatilaustyönä?
Käytettynä voi löytää myös hyvän altaan.
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Koss »

^Puutori tekee mittatilauksesta akvaarioita ja jalustoja. Saa myös kehyksellä tai ilman.
Suvituuli
Junior Member
Junior Member

Mä en ole kauhean vakuuttunut Puutorin akvaarion laadusta. Kuullut todella paljon huonoa niistä :|
Allas olisi tulossa malavaarioksi, mutta toiveena olisi saada sinne myös pohjaelämää. Ja että saisin reviirit vähän laajemmiksi ilman litrojen tuplaamista. Ei nuo ylöspäin reviirejään levitä, vaan sivuille. Vain pomo uiskentelee akvan yläosissa, muut pujottelee pohjan kivikoissa. Leveämpää pujottelutilaa kaipaan.
350l malawaario, 200l Etelä-Amerikka, 100l lähirannan paludaario, 20l triops-/sukarapu-nano
Koss
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Koss »

Nykyään niitä akvaarioita tekee eri tyyppi. Eikä nuo mitään huonoja ole ainakaan minun mielestä. :)
monniomistaja
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja monniomistaja »

Minulla on Puutorin puinen kaapisto kahdella ovella. Olen ollut siihen tyytyväinen.
Hyviä kaappeja hyvään hintaan on hankala löytää mutta nämä ovat mielestäni ollut hyviä hintansa nähden.
Hagen Waterhome valmistaa myös kaappeja ja altaita mutta ne taitavat olla valmiita kokonaisuuksia.
Suvituuli
Junior Member
Junior Member

Osaisiko joku antaa mulle linkin /sähköpostiosoitteen josta voisi kysellä Giant-altaan hintaa? Ja siis mittatilaustyönä tehdyn altaan, ei valmispakettia. Olen kuukkeloinut mutten löydä (tai ymmärrä).
dogfish
Member
Member

Viesti Kirjoittaja dogfish »

Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Giantin jälleenmyynti on ympäri suomen. Kannattaa kysellä tarjouksia eri liikkeistä.

Valitettavasti kyllä Giant ei valmista kaapistoja, ainoastaan alumiiniputkijalustoja. Mutta mikä estää kaapiston tilaamisen puusepältä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”