Sininenmaailma kirjoitti:Mutta olis varmaan enempi valikoimaakin siellä toki? Ja kyllä, jos pienempiä määriä sais tarvittaessa ostettua suoraan postiluukkuun, nii minuakin kiinnostaisi..

Laadukkaasta perusvalikoimasta olis aluksi kyse. Kiitos mielenkiinnosta!

Rohkaisevaa kuulla. Ainahan sitä valikoimaa saa laajennettua, jos pyyntöjä tulee.
Jnnerjk kirjoitti:Paljonko olisi minimi toimitusmäärä? 100g? Tuleepahan ainakin postimaksujen osuus aika isoksi, onko siis halvempaa kuin kaupasta?
Ulkomailta tilaamalla puolen vuoden tarpeen ei toim.maksujen osuus ole iso, tietenkään ei kannata mitään perus ruokia tilata tai jos tarve on pieni mutta jos käyttää jotain muuta kuin seran hiutaletta niin kyllä sillä säästää.
Minimitoimitusmäärä selvinnee sitten, kun tämä ajatustasolla oleva idea saadaan työstettyä käytännön tasolle. Ensimmäisenä tässä on tapetilla kysymys, että onko tällaiselle edes kysyntää. Koska teen tätä toiminimellä, niin haluan ensin kartoittaa tilannetta - en rupea asiaa kummemmin tutkimatta työntämään rahaa johonkin sellaiseen, joka ei sitten ketään kiinnostakaan.
Asiakkaalta veloitettavat postimaksut voi jokainen yrittäjä määrittää millaiseksi haluaa, ja suhteellisella hinnoittelulla vain pieniä määriä tilaava ei kärsisi "suuremmasta" postimaksujen osuudesta tuotteen hinnassa, koko tämän homman ideahan muuten hajoaisi siihen paikkaan.
Jos postikuluja perii asiakkaalta vain per lähetys (ihan sama paljonko siinä on sisällä), niin luonnollista se toki on, että "kahden hyppysellisen" hinnaksi tulee suhteessa enemmän kuin satsille, joka lähentelee kirjepostin maksimipainoa. Minä ajattelin tehdä asian ihan eri tavalla.
Jnnerjk kirjoitti:Idean alulle laittanut varmaan kuitenkin haluaa saada työstään muutakin kuin kalanruokaa kynsien alle?
On vain yrittäjiä, jotka pyörittävät yritystään pelkät euron kuvat silmissään tai yrittäjiä, joille ei jää kuin sitä kalanruokaa kynsien alle? Ei se suinkaan ihan noin mustavalkoista ole.
Rakastan akvaarioita ja kaikenmaailman herppejä, ja olen lopen kyllästynyt siihen, että niiden ruoista saa pulittaa ostopaikasta riippuen sopivasta liiallisuuksiin. Tämä ei ole pääasiallinen tulonlähteeni (käyn päivätyössä tienaamassa elantoni ihan muualla), joten tällä ei ole tarkoituskaan tehdä tavallisen duunarin kuukausipalkan tasoista tienestiä. Ja jos tämä olisi pääasiallinen tulonlähteeni, niin mielenkiinto siirtyisi toki akvaario- ja terraarioasukkaiden hyvinvoinnista omaan hyvinvointiini, ja hintojenkin tarina olisi taas ihan toinen. Hienoa kuitenkin, että se, mitä minulle tästä jäisi käteen, jaksaa liikuttaa.
PS. Myytäviä kalanruokia ei missään tapauksessa käsitellä käsin. Se on epähygineenistä, ja pahimmillaan pilaa tuotteen.
Jnnerjk kirjoitti:Sitten tavaroiden tuoreus, jos myyjä on tilannut säkin puoli vuotta sitten ja säkki on ollut auki siitä lähtien niin kyllähän se päällepäin näyttää samalta ruoalta mutta miten on vitamiinien ym laita.
Hyvä kysymys, johon vastaan enemmän kuin mielelläni.

En tiedä oletko nähnyt muiden yritysten toimivan noin vai toimitko itse tuolla mainitulla tavalla, että ruokia säilytetään "säkki auki", mutta en koskaan säilytä kalanruokia avoimena, lämpimässä tai valolle altistaen, eikä pitäisi kenenkään muunkaan. Taikasanat ovat Minigrip ja nopea pussitus. Minigrippejä ei auota lähettävässä päässä enää kuin erittäin hyvästä syystä, kun ne on kertaalleen suljettu, joten tuoreempana se sapuska säilyy siinä kuin se puolen vuoden tarpeisiin hankittu evässäkki auki omassa nurkassa tuulettumassa. Pusseihin merkitään "uudelleenpussituspäivä" ja pönikän alkuperäinen parasta ennen -päiväys, jos sellainen löytyy.
Yrittäjänä minulla ei ole mitään aikeita, mielenkiintoa tai motiivia myydä ummehtunutta ja vitamiininsa menettänyttä p*skaa, koska en sellaista kuluttajanakaan ostaisi. Jokin luotto täytyy myyjän ja ostajan välillä tällaisissa tapauksissa vallita. Samalla tavalla se piilee muissakin kaupoissa, tässä tapauksessa minulla vain on yrittäjänä ehdoton vastuu tuotteiden puhtaudesta ja tuoreudesta.
Jnnerjk kirjoitti:Lopuksi haluan sanoa etten epäile myyjän rehellisyyttä tai halua tehdä parhaansa asian eteen.
Kiitoksia.
-------------------------------------
Itse itseäni toistaen:
Tässä olisi ajateltu sellaisia harrastajia, jotka tarvitsevat tilata vain vähän kerrassaan tai eivät muusta syystä halua tai pysty tilaamaan ulkomailta (jos ei omista PayPal-tiliä, luottokorttia tms, kuten monet ulkomaiset nettimyymälät ehkä vaativat), tai ei vaan riitä vaikkapa kielitaito tilaamiseen. Oli syy mikä tahansa, niin myös tällainen mahdollisuus voisi olla olemassa. 
Ex-kiekkoilija...