Tässä on ollut jonkin aikaa mietinnässä olohuoneeseen toinenkin akvaario tuon 593-litraisen lisäksi, kun mies lupasi että jos hän saa ostaa ilotulitteita niin minä saan ostaa sitten uuden akvaarion ensi vuonna...

Nyt on vain alkanut mietittymään muutama asia. Minkä kokoisen altaan uskaltaisi samaan huoneeseen hankkia, -53 vuoden kerrostalon viidennen kerroksen asunto kyseessä. Paikalla, jolle olen ajatellut akvaariota, on tällä hetkellä 54-litrainen akvaario tukevan lipaston alla. Muutama metri on etäisyyttä tuohon isompaan akvaarioon.
Lattia on laminaattia ja alla on ainakin mitä olen sivuista kurkkinut (laminaatti on leikattu huonosti) betonia. Voisiko ajatella, että lattia on koko matkalta betonia? Olen ajatellut hankkivani mieluummin pitkän kuin leveän akvaarion jo ihan tilankin takia, mutta myös sen takia että paino jakautuisi laajemmalle alueelle. Onko vinkkejä lattian kantavuuden tarkistukseen, painoja vaan neliötä painamaan vaiko pitääkö ruveta kokeilemaan nariseeko lankku ja heiluuko vesilasi?

Toki aina olen vettä uuteen altaaseen täyttäessä tarkistanut vatupassilla tilanteen, mutta ehkä säädettävät jalat voisivat olla pelastus? Tässä ei ole mikään kiire vielä, rahaa kun pitäisi vielä akvaariota varten hankkia!
Ja mielenkiinnosta tahtoisin tietää, miten monta litraa per huone teillä aqua-webbiläisillä on! Nyt saa tuoda lohtua ja valoa mitä synkimpään akvaarioahdistukseen!