Kääpiörasboran allastoverit.

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jannekalle
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 10:51, 22.09.2012
Sukupuoli: Mies

Kääpiörasboran allastoverit.

Viesti Kirjoittaja jannekalle »

Olen hankkimassa mahdollisesti tulevaisuudessa pientä akvaariota. Minulla on kokemusta akvaariokalojen hoidosta, mutta tiedot ovat vähän ruosteessa. En ihan varmasti tiedä, että minkä kokoinen akvaario olisi sopiva minulle, koska muutan lähiaikoina uuteen asuntoon, mutta kyllä se varmasti ainakin 60 litrainen olisi.

Minusta kääpiörasbora olisi mahdollisesti sopiva pieni kalalaji sinne akvaarioon, mutta mitä kaloja suosittelette sen kanssa? Ettei rasborat siis joudu syödyksi. Syökö esim. taistelukala, hunajarihmakala, piikkisilmä tai katinkultamonni kääpiörasboroita? Vai mitä kaloja suosittelette akvaarioon noin 60-100 litran akvaarioon? Kalasto tietysti määrytyy akvaarion koon mukaan ja senkin mukaan, että mitkä kalat sopivat yhteen. Mustatetra kiinnostaisi, mutta ne taitavat syödä kääpiörasboroita ja ovat ainakin alle 100 litran akvaarioon liian isoja.
kr70
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 14:45, 12.10.2014
Sukupuoli: Mies

Re: Kääpiörasboran allastoverit.

Viesti Kirjoittaja kr70 »

En usko, että taistelukala tai hunajarihmakala saa edes kiinni rasboroita. Pohjakalat piikkisilmä ja katinkulta ei mitenkään pysty syömään keskivedessä uivia kaloja.

Mustatetralle tosiaan mielellään yli 100 litrainen. Ne voisivat saada rasborat kyllä kiinni ja jos on kyse nuorista rasboroista ja aikuisista tetroista, niin voivat sopia suuhunkin, muuten tuskin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”