Kukkiva pistia

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Janika
Junior Member
Junior Member
Viestit: 65
Liittynyt: 23:47, 03.01.2002
Paikkakunta: Turku

Kukkiva pistia

Viesti Kirjoittaja Janika »

Tänään huomasin akvaariossani ihka ensimmäisen kukkasen, jonka on siis tekaissut Pistia stratiotes. Oi onnea ja autuutta! :mrgreen:

Nyt kysynkin, että pitääkö minun tehdä tuolle jotain, että tapahtuisi jotain mukavaa? Yritänkö esimerkiksi pölyttää sitä tai nostan sen purkissa ulos aurinkoona vai annanko sen vain olla siinä ja näppään pari kuvaa muistoksi?

Onko kukkiminen miten tavallista? En löytänyt pikahaulla yhtään mainintaa pistian kukkasista, mutta muistan kuinka joku joskus harmitteli myyneensä ainon kukkivan pistiansa.

Kasvi on minulla kansilasilla varustetussa akvaariossa. Joskus se yrittää nostella lehtiään, en ole tehnyt tarkempaa tutkimusta, joten en tiedä liittyykö tuo nostelu ilmankosteuden muutoksiin vaiko esimerkiksi vuorokauden vaihteluihin. Olen huomannut tuon taipumuksen pari kertaa illalla, kun olen nostanut kansilasit pois. Ensimmäisellä kerralla jätin lasit yöksi pois siltä varalta, että jos kasvi vaikka innostuisi kohoamaan. Aamulla se oli kuitenkin taas litteänä.

Tämä taisi nyt olla tässä. [:I]
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Janika kirjoitti: Nyt kysynkin, että pitääkö minun tehdä tuolle jotain, että tapahtuisi jotain mukavaa? Yritänkö esimerkiksi pölyttää sitä tai nostan sen purkissa ulos aurinkoona vai annanko sen vain olla siinä ja näppään pari kuvaa muistoksi?

Onko kukkiminen miten tavallista?
Ei se kukka kyllä oikein minkäännäköinen ole eikä kukkiminenkaan mitenkään erityistä, joten enpä tiedä kannattaako tuhlata filmiä. No, jos omaksi muistokseen haluaa niin mikä ettei.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
What Ever! ;)
Junior Member
Junior Member
Viestit: 97
Liittynyt: 14:48, 14.04.2002

...

Viesti Kirjoittaja What Ever! ;) »

Holzig kirjoitti:Ei se kukka kyllä oikein minkäännäköinen ole eikä kukkiminenkaan mitenkään erityistä, joten enpä tiedä kannattaako tuhlata filmiä. No, jos omaksi muistokseen haluaa niin mikä ettei.
Niin mutta tuossa et vastannut kysymykseen olleenkaan. [;)]
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

What Ever! kirjoitti: Niin mutta tuossa et vastannut kysymykseen olleenkaan. [;)]
Enemmän kuin sinä tässä.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”