Purosta kasveja

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
outi
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Purosta kasveja

Viesti Kirjoittaja outi »

Mitä mieltä olette, kun pihamme poikki virtaa puro, jossa erittäin kirkas vesi .Vanhemmat kyläläiset juovat edelleen tätä vettä. Siellä kasvaa ihanaa kasvia jota tekis mieli kokeilla aluksi tuossa poikasaltaassa, jossa asustaa tällä hetkellä omppukotiloita ja platyvauvoja. Uskallanko vaiko tuleeko helposti pöpöjä?

Isot alkukirjaimet on tarkoitettu käytettäviksi.
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Jos purossa ei ole kaloja niin tuskin siellä on kalatautejakaan. Itse otin joskus purosta näkinsammalta ja se kasvoi akvaariossani vuosia.
outi
Member
Member

Lisätietoja

Kyllä siinä varmasti jotain kalaakin on. Tosin en ole kyllä nähnyt, mutta Hvitträst-järvessä on kovastikin, ja puro virtaa järvestä meidän pihan poikki. Matkaa järveltä meille mutkineen päivineen ehkä noin kilsa.

Isot alkukirjaimet on tarkoitettu käytettäviksi.
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Kestävätkö järvikasvit akvaariossa? Itse löysin järvestä muunmuassa karvalehteä ja vesihernettä ja sitten kaikenlaisia kivoja pikku kasveja, joita teki mieli laittaa akvaarioon, mutta en tiedä selviävätkö ne siellä. :roll:
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
111na
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja 111na »

Joskus olen kuullut sellaisen vastauksen, että ne vaativat talven ja viettävät sen joka tapauksessa huolimatta ettei talvea tule kuin kalenterissa. Mutta että tuo rytmi olisi sisäänrakennettuna kuitenkin.

En tiedä kuinka yleispätevä vastaus on.
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

liina kirjoitti:Joskus olen kuullut sellaisen vastauksen, että ne vaativat talven ja viettävät sen joka tapauksessa huolimatta ettei talvea tule kuin kalenterissa. Mutta että tuo rytmi olisi sisäänrakennettuna kuitenkin.

En tiedä kuinka yleispätevä vastaus on.
Alkoi myös himottamaan ne sellaiset puutarhalammikko lumpeet, joita myydään viherliikkeissä. Karvalehtihän kyllä kasvaa ainakin akvaariossa ympärivuotisesti, vaikka järvessä se pitää ilmeisesti talvella lepokauden. :roll:
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
VesiEläin
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Kokeilemallahan se selviää.
Itsekkin olen kokeillut joitakin vesikasveja ja voin sanoa että tarvitsevat viileämpää vettä (elleivät ihan lepokauden, koska ovat tottuneet Suomen talviin), ainakin talvella. Kesällä "lumpeennäköiset" tekivät kivasti uusia lehtiä, mutta syksyllä tiputtivat lehtensä pois, tosin juurakko säilyi, talven ylitse altaassa ja keväällä muutama pieni lehti tuli, mutta kasvi kuoli senjälkeen.
outi
Member
Member

taidampa kokeilla

Kipaisen hakemaan tuolta purosta tuota kasvia, kunhan saan eväruton pois altaasta (hittovie). Ilmoittelen jossain vaiheessa miten kävi.
rosalinda
Junior Member
Junior Member

Itse olen myös ottanut kasveja

Viesti Kirjoittaja rosalinda »

läheistä lammesta, jossa on ainakin 3 lähdettä. Vesi siinä on jo luonnostaan kylmää. Joten minulla ainakin kävi, että ne ottamani kasvit kuolivat kesällä. Silloinhan akvaarion lämpö nousee ainakin yli näiden kasvien sietorajan. :cry:
Maanantaisin tunnen itseni Robinson Crusoeksi saarellaan: odotan perjantaita.
Rautis2
Starting Member
Starting Member

Kasveja järvestä

Viesti Kirjoittaja Rautis2 »

Otin kolme päivää sitten siistin näköisiä kasveja jävestä. ei hajuakaan, selviävätkö ne miten talven yli, tai muutenkaan. Liotin kasveja vahvassa kotilomyrkky liemessä->kuolleita pikku ötököitä oli varmaan satoja astian pohjalla. Pitää tänne sitten laittaa tieto selviävätkö ne... :mrgreen:
Höh.
aquaario
Member
Member

Viesti Kirjoittaja aquaario »

Olisi kiva nähdä sitten kuvia altaistanne joissa on kotimaisia kasveja. :)

Olen miettinyt josko ottaisi lähipurosta miekkakasvin näköistä kasvia kokeiluun... pienen karanteenin ja ötökkämyrkytyksen jälkeen tosin.
Ellei viime hetkiä olisi, mitään ei tulisi tehdyksi. aquaario.tk
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”